Chainman Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Linksys Wireless-G Broadband Router 54 Mbps 802.11 Noen som har denne routeren og hvet om den er veldig bra. Eller bortkasta penger.. Takk. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306148 Har fått endel anbefalinger på denne. Men er jo også noen som syns den er bortkasta penger. Hva syns dere? Prisen er jo ikke så ille på den heller. Takker:) Endret 22. mai 2006 av Chainman Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Dette er en ruter som varmt kan anbefales. Men om du ønsker bruk av uofisiell firmware som kan gi deg mer funksjoner, må du gå får en som heter GL. Men uansett en topp ruter. Lenke til kommentar
Chainman Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Ok. Noen som har no mer og tilføye? Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Kjenner en som har denne, og den har stått på i mange måneder helt stabilt ^^ Lenke til kommentar
perplex Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Har denne routern selv. Veldig fornøyd, men noen problemer med portforwarding. Men det tror jeg er en missmatch mellom routern og kabelmodeme eller VoIP. Utrolig bra rekkevide! Fikk enda bedre når jeg brukte uorginal fimware fra HyperWRT. Løp og kjøp hvis du vil ha en ruter som er enkel, stabil, god rekkevide, og mange funksjoner! Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 jepp,den routern der er konge. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Kjøp heller en WRT54GL til 499.- den er bedre enn WRT54Gv5. Lenke til kommentar
ekm Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Ja det er ingen grunn til å kjøpe WRT54G når WRT54GL er billigere. Skulle nesten tro at Linksys prøver å lure oss forbrukere slik de holder på nå. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 WRT54G'en er billigere enn WRT54GL. Det varierer bare fra plass til plass Innkjøpsprisen er hvertfall lavere på WRT54G. Lenke til kommentar
ekm Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Ja du har selvsagt helt rett, jeg sjekket bare komplett siden det var den han linket til og der var WRT54GL 45 kroner billigere. Jeg ser i ettertid at jeg burde sjekket HW`s prisguide og at prisforskjellen er svimlende 2 kroner for disse modellene. Naida MrGlenn jeg ser poenget ditt. Men sålenge Linksys bevist prøver å lure oss forbrukere (hvorfor kalte de ikke de "nye" WRT54G(S) modellen bassert på VxWorks for noe annet) synes ihvertfall jeg at man ikke skal lure folk til å kjøpe WRT54G når det er WRT54GL som er "best". I en ideel verden hadde butikkene sluttet å selge WRT54G og anbefalt kundene å kjøpe WRT54GL. Selv om 90% aldri kommer til å bytte firmware er det jo dette som har gjort Linksys routerne så bra. Endret 25. mai 2006 av ekm Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) vet ikke om det er en skrivefeil fra din side eller om det er noe du tror, men wrt54g(v5) og oppover er VxWorks, wrt54gs er noe helt annet,dette er routere med speedbooster. At det finnes både wrt54g og gl er jo fint,da kan man selv velge hva man vil ha. Og mange velger wrt54g fordi de ikke har noe behov for eller vet om at det går an å legge inn uorginal firmware. så jeg tror ikke linksys prøver å lure forbrukere. de gir forbrukere bare flere valg. så får det være opp til forbrukern å velge.kan godt hende at butikkene anbefaler wrt54gl hvis du spør dem, men fremdeles så synes nå jeg at det er fint at man kan velge selv . Endret 25. mai 2006 av Sletet+adslkfjv Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Nåda, hvis du sjekker linksysinfo.org vil du se at den nyeste WRT54GS ikke støtter uorginal firmware, dette gjorde den før. Forskjellen mellom WRT54G og WRT54GS før WRT54G ble gjort om til WRT54GL var at GS versjonen hadde dobbelt så mye flashrom og dobbelt så mye minne. Altså 8mb flashrom og 32mb RAM. Forresten v4.0 av WRT54GS fikk halvparten så mye minne som de andre modellene, altså 4mb flashrom og 16mb RAM. Denne linken vil gi deg svar på alt du ikke vet om WRT54G(S/L) http://www.linksysinfo.org/modules.php?nam...=showpage&pid=6 Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 for å gå tilbake til det du skrev først,og dette har ikke så mye med flashrom og minne å gjøre, for nå vet jeg at du tenkte på wrt54gs. "hvorfor kalte de ikke de "nye" WRT54G(S) modellen bassert på VxWorks for noe annet) " det er fordi wrt54gs har speedboster, og det har ikke de andre. om de bruker VxWorks eller ikke har ikke noe med saken å gjøre med tanke på modell navn. Det ser ikke ut som de nye modellene utenom gl kommer med annet enn VxWorks derfor trenger de heller ikke noe betegnelse som viser hvilken os som blir benyttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå