eiroa Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hei jeg har denne koden som finner alle postene i tabellen tblVarer som er likt med det jeg skriver inn i den ubundene kontrolleren (tekstboks) "Søk" i et skjema. SELECT [tblVarer].[Varenummer], [tblVarer].[Varetekst], [tblVarer].[btg], [tblVarer].[Pris], [tblVarer].[Min_Rabatt] FROM tblVarer WHERE [tblVarer].[Varetekst] LIKE form.Søk ORDER BY [Varetekst]; Jeg får nesten ingen treff på søket fordi jeg må skrive eksakt det samme som står i tabellen, derfor wildcards. Jeg har byttet ut form.Søk i SQL koden med feks: '*48x098*', det fungerer helt topp (Access 2000 kan bruke % eller *). Hvordan kan jeg kombinere wildcards i SQL koden med det jeg skriver inn i søkefeltet i skjemaet? Har prøvd mye, det skal liksom bli noe sånt: LIKE '* & form.Søk & *'. Det betyr: hva som helst + det jeg skriver i tekstboksen "Søk" + hva som helst. Kan noen hjelpe byggmesteren med dette ville jeg blitt meget fornøyd. Tusen takk! Lenke til kommentar
___ Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hvordan kan jeg kombinere wildcards i SQL koden med det jeg skriver inn i søkefeltet i skjemaet? Har prøvd mye, det skal liksom bli noe sånt:LIKE '* & form.Søk & *'. Det betyr: hva som helst + det jeg skriver i tekstboksen "Søk" + hva som helst. Kan noen hjelpe byggmesteren med dette ville jeg blitt meget fornøyd. Tusen takk! Hm, det kunne jo vært greit å se hva du har laget til nå av kode. Werner Lenke til kommentar
eiroa Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Hele koden er den jeg har skrevet opp, mine forsøk med LIKE..... delen er bare en haug med forsøk med * og % og ' og & og paranteser i masse forskjellige kombinasjoner med form.Søk. Ingen ting har virket. Kan også si at koden forskyner "Rowsource" til en listeboks med data. Håper dette var tilstrekkelig med svar så langt. Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå