Gå til innhold

Casio Z850 - dårlig på video på HQ!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Regner med alle vet dette, at HQ kvaliteten faktisk er dårligere enn Normal. Noen som vet om det har kommet noe oppdatering på dette? Dette er jo helt idiotisk!

6149073[/snapback]

Ikke kommet noen update nei, og fra Casio sin side er det heller ikke sagt at det kommer en. En firmware update kommer alltids før eller siden, men angående video-kvaliteten er det tyst som i graven.

Jeg skjønner at folk er grinete for at Z850 videoen er dårligere enn Z750, og at casio muligens har drevet med falsk markedsføring. Men skal man filme så kjøp nå for f*** et videokamera:P

Ser ut som NQ-moden er mer enn god nok for min eventuelle bruk uansett. Å bildekvaliteten er etter det jeg har sett på dpreview, STUNNING:)

Skal kjøpe Z850 på onsdag når jeg er ferdig med eksamen:) *gleder seg*

Angående oppdateringen så er det bare å følge med på dpreview.com eller på casio sine hjemmesider.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sendte mail til Casio, og fikk følgende svar:

Thank you for your email and for your interest in our products. You have contacted the European Support Center in Noderstedt, Germany. With regards to your question we would like to inform you the following:

The difference between this two modes, HQ and Normal, in movie are determined by the quality (resolution) and the record time. The normal mode setting is in good balance of both, recording time and quality or resolution. While HQ mode setting gives priority to the quality (resolution).

The resolution in HQ mode is increased by taking in more picture information, and indistinct and blurred edge in an image becomes more sharp.

With the recording of film sequences in the HQ-mode, it can come, due to the higher detail sharpness, to the fact of picture contents like e.g. straight lines, a certain stairstep effect. In the normal mode these lines appear straight due to the higher compression and the associated smaller detail sharpness. If you should determine a increased stairstep effect formation during the recording, then you can try to weaken this effect by changing the photograph mode from "HQ" to "Normal".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...