Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp med å dele.

Anbefalte innlegg

Ingen som har matematikk på VGS kan med handa på hjertet si at de har gjort all matematikken uten bruk av kalkulator.

Man _kan_ jo regne uten kalkulator, men da bruker man unødvendig med tid.

Vise utregning må man gjøre uansett om man har brukt kalkulator eller ikke. "Vise utregning" er ikke synonymt med hoderegning ;)

Når man viser hvordan man gjør det, betyr det at man har satt opp tallene slik de skal settes opp. Om man bruker kalkulator eller ikke spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som har matematikk på VGS kan med handa på hjertet si at de har gjort all matematikken uten bruk av kalkulator.

Man _kan_ jo regne uten kalkulator, men da bruker man unødvendig med tid.

Var jo det jeg mente med det jeg skrev i mitt forrige innlegg her da BeFs, også sier du at man må bruke kalkulator på VGS uantsett like etter... Jeg skjønner at du ikke mente at man MÅ MÅ, men når du sier det like etter at jeg har sagt det som du sier i ditt første avsnitt i det innlegget jeg nå siterer ja da kan man begynne å lure.

Vise utregning må man gjøre uansett om man har brukt kalkulator eller ikke. "Vise utregning" er ikke synonymt med hoderegning

Når man viser hvordan man gjør det, betyr det at man har satt opp tallene slik de skal settes opp. Om man bruker kalkulator eller ikke spiller ingen rolle.

Klar over det, men det å vise utregning på en helt vanlig oppgave er jo helt opplagt. Når det derimot står enkle delestykker oppgitt og det står at du skal vise utregning i en boks nedenfor, ja da betyr det rett og slett at du skal vise det slik som jeg eksemplifiserte det, gjennom et bilde på i mitt første innlegg i denne tråden, dette er noe man enkelt burde forstå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...