Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp med å dele.

Anbefalte innlegg

Som de fleste vet, er det matte eksamen i morgen, mandag. I den forbindelse spør jeg dere, kjære med-forummedlemmer; hvor kan jeg lære simpel deling på nettet?

Jeg vet hva 9 delt på 3 er osv, men jeg vet ikke hvordan jeg setter opp delestykket. Altså viser hvordan man kom fram til svaret.

Håper på raskt svar.

(jeg burde ha fått norsk :mad: )

Endret av GameMaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver å forklare det hele med et bilde, jeg kunne nok ført opp oppgaven i noe annet enn paint, men gadd ikke det... (selvkomponert oppgave forøvrig :wee: )

Håper du forstår forklaringen min der :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Prøver å forklare det hele med et bilde, jeg kunne nok ført opp oppgaven i noe annet enn paint, men gadd ikke det... (selvkomponert oppgave forøvrig :wee: )

Håper du forstår forklaringen min der :)

6149640[/snapback]

Skjønte ikke alt i den tegninga, men takk for det gode forsøket!

Lenke til kommentar

Ikke hvis det står oppgitt i oppgaven at man skal vise fremgangsmåte.

Man skal forøvrig ikke knytte seg for mye til kalkulatoren, man skal passe på å ikke bli avhengig av en kalkulator for å finne svaret.

Lenke til kommentar

100
----- = 100
   1

Er vel sånn man viser utregning? Er ihvertfall sånn vi gjør det på skolen (1MY)

Edit; TSP, optimist :) Man må bruke kalkulator i enkelte tilfeller. Ihvertfall hvis man har prøver. For å sitte og regne store oppgaver med mange og store tall uten kalkulator, tar tid ;)

Endret av BeFs
Lenke til kommentar
Edit; TSP, optimist :) Man må bruke kalkulator i enkelte tilfeller. Ihvertfall hvis man har prøver. For å sitte og regne store oppgaver med mange og store tall uten kalkulator, tar tid ;)

6150620[/snapback]

Man MÅ ikke bruke kalkulator uantsett. Men det fungerer som et hjelpemiddel for å løse oppgaven raskere. Og unngå å få for mange følgefeil. Det jeg mente var ikke at man ikke skal bruke kalkulator, bruker det jo selv, til og med for å kontrollere oppgaver som man skal vise utregningsmåten til. Og da tenker jeg på "Vis fremgangsmåte" -oppgavene i del 1.

Lenke til kommentar
Nå kom jeg akkurat inn døra her. Jeg er ferdig med eksamen!  :w00t:

Det gikk som forventet; Jeg håper på en 3+ eller ihvertfall over 2-. Få delingsstykker, men noen. De hoppet jeg over. Glemte hele driten fra dette topic'et... Fahen.

Alt i alt:  :hrm:

6153396[/snapback]

Hvorfor dro du så tidlig? Du kunne vel kanskje ha feila og prøvd og kanskje klart noen andre stykker?

Lenke til kommentar
Man MÅ ikke bruke kalkulator uantsett. Men det fungerer som et hjelpemiddel for å løse oppgaven raskere. Og unngå å få for mange følgefeil. Det jeg mente var ikke at man ikke skal bruke kalkulator, bruker det jo selv, til og med for å kontrollere oppgaver som man skal vise utregningsmåten til. Og da tenker jeg på "Vis fremgangsmåte" -oppgavene i del 1.

6152433[/snapback]

Vent til du kommer til VGS. Da vil du se at du bruke kalkulator ;) Uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...