Gå til innhold

Oulook Express + localhost = problemer

Anbefalte innlegg

Vi har to brukerkontoer på PC'en og på den ene fungerer Outlook Express problemfritt mht å logge seg på mailkonti. Men på den andre er det et mystisk problem :

Når vi oppretter en mailkonto fungerer det fint å hente ned mail helt til vi restarter programmet - da har programmet på mystisk vis gjort om den mailserveren vi har satt inn til "localhost". Under kontoene ser alt ok ut, men når vi skal logge på får vi opp feilmelding om at passordet ikke er godkjent på serveren "localhost".

Hvis vi sletter kontoen og oppretter den på nytt, får vi hentet ned post helt frem til vi resetter Outlook Express - da er vi tilbake til "localhost" igjen umiddelbart... utrolig frustrerende...

Hvis vi legger inn mailkontoene på den andre brukeren på samme pc'en fungerer de helt fint. Vi har sjekket og sjekket all verdens innstillinger, men kan ikke finne at noe er forskjellig på de to brukerene.

PC'en er nylig fullstendig reinstallert etter en krasj og vi har ikke hatt noen problemer med disse emailkontoene tidligere. De er også mot to forskjellige mailservere, men begge gjøres uansett om til "localhost".

Kan noen please hjelpe oss med hva problemet er ?? :hmm::mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel hjelpe og hjelpe fru Blom :whistle:

Jeg kan i hvertfall trøste deg med at dere ikke er alene om problemet :)

Grunnen til at dette skjer er etter det jeg kan finne ut noe som heter "e-mail accelleration", skal vistnok hjelpe deg å laste ned mailen fortere.

Jeg bruker bare å gå inn å redigere mailkontoen min under kontoer, da holder "localhost" seg borte lengre enn vist jeg bare sletter kontoen å lager en ny.

Lenke til kommentar

Enkelte Av-programmer som for eksempel PC-Cillin kan gi slike resultater. For å teste dette kan du jo prøve med å deaktivere AV-scanninga av email'en før du neste gang retter mailserveren fra localhost til det korrekte. Med denne rettelse og deaktivert AV-scanning av email'en, reboot og kjør så OE. Hvis OE nå funker som den skal, kan du ta en tur til AV-programmets hjemmeside for å se etter eventuelle fixer. ;)

Lenke til kommentar

"Enkelte Av-programmer som for eksempel PC-Cillin kan gi slike resultater......."

Vel nå har ikke jeg annet enn AVG installert og fremdeles har jeg problemet, så jeg vet ikke om jeg vil legge skylden helt og holdent på AV programmet.

Lenke til kommentar

Prøvde nå å deaktivere Cloudmark Desktop og deretter gå inn på egenskaper på hver av de to mailkontoene på samme bruker. Gjorde ingen endringer i redigermenyen, men la inn pop3-serveren på nytt. Vips fikk vi endelig hentet ned mailer, men etter nå å ha testet med Cloudmark av og på ser det ikke ut til at Cloudmark er noe problem.

Problemet oppsto på nytt, men lar seg nå løse ved å gå inn på rediger-menyen og legge inn en bokstav i servernavnet på nytt. Men dette er jo litt enerverende i lengden da...

Bruker Norman Personal Firewall og har sjekket at de rette portene er åpne.

MEN, nå har de samme problemene også oppstått på den andre brukeren og her hjelper ingen av tiltakene over. Her er det flere mailkontoer hvorav noen nå virker og noen ikke... Her har det ikke vært noen problemer før i dag.

Hadde det enda vært et system i hva som ikke virket og når, men dette synes jo helt ustabilt.

Dette er frustrerende :mad:

Lenke til kommentar

Vi har nå funnet frem til en midlertidig løsning, og kanskje da noen kan gi oss en mer permanent løsning utifra det.

Det ser nemlig ut til at vi unngår problemene hvis ikke to brukere har Outlook Express oppe samtidig. Noen med samme erfaring ? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...