Gå til innhold

er det noe feil med harddisken?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nei, det er hard disken, har en 40gb inne, for å boote via den må jeg skru av dataen, koble fra strømmen til den 'bråkete' og da er det ikke noe lyd, når jeg skrur av og kobler tilbake strømmen så kommer 'jet motoren' :p

Endret av Pavilion4
Lenke til kommentar

Høres ut som om disken er i ferd med å ta kvelden. Ta backup så fort som mulg!

Det kan være at akslingen til motoren er i ferd med å gå tørr, men når den har gått litt så klarer den å "myke" seg opp igjen. Jeg ville ikke bruke maskinen mer før jeg er klar til å ta backup av viktige filer.

Håper alt går greit.

Lenke til kommentar

er det muligheter for å 'klone' disken? altså at den nye har de samme programmene og sånt så jeg ikke trenger installere alt på nytt.

altså, nesten det samme som raid, crasher den ene, har du den andre med filene, du mister ikke no

Endret av Pavilion4
Lenke til kommentar

Tja, hvis du har ikke tatt noen defragmentering av hardisken på 3 år så kan nok koselydene komme av at skrivehodet må jobbe ekstra hardt.

Anbefaler deg å ta en defragmentering, så bruker du et verktøy til å teste SMART status på hardisken (everest for eksempel) for å avslutte med en skanning av sektorene.

Lenke til kommentar

Diskkloningsverktøy fins det flust av. Både freeware og betalware. Forsåvidt bør det holde med en freedos bootdisk med longfilename driver og evt. ntfs driver.. så tar du "xcopy /s /e c:\*.* d:\" hvis den nye disken er på d:\

Tror det skal funke greit :)

-C-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...