steveak Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Fant denne på FXTV (tv2's fotball-web tv).... Enten har NGT for dårlig utstyr eller så er NGT-folk veldig fotballgærn? "Skaff deg tilgang nå! Har du bredbånd fra NextGenTel? Skaff deg tilgang allerede nå for å sikre en problemfri overføring! De siste rundene har enkelte kunder av NextGenTel opplevd hakking og dårlig kvalitet på fotballsendingene. Dette skyldes at etterspørselen har oversteget kapasiteten i NextGenTel-nettet. Derfor har vi nå innført salgsstopp for NextGenTel-brukere når salget kommer opp i et visst volum. Slik sikrer vi at de som har skaffet seg tilgang får se kampene uten hakking, og at ingen betaler for en frustrerende opplevelse. Klikk på en kamp i oversikten til venstre og skaff deg tilgang allerede nå! Du vil få beskjed hvis det er fullt. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 er ikke fotballfan. men hvis jeg hadde betalt for å se noe og så hadde det hakket og slikt hadde jeg blitt fly forbannet! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Evt. hvis jeg var NGT-kunde og bare fikk en brøkdel av båndbredden jeg hadde betalt for når det er fotballkamper så ville jeg også blitt forbanna. NGT kan da ikke samle fotballpøbelen så de ødelegger for linja jeg har betalt for, Nå har jeg heldigvis (på mange måter) ikke NGT så det problemet har jeg ikke. Men hvis det er et problem: Klag f.eks til forbrukerrådet om at du ikke får det du har betalt for eller ring NGT (laaaang ventetid) og send regninga for samtalen til den som er skyld i samtalen: NGT. Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Så det er de jævla fotball-nerdene som rapper båndbredden min. Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Betyr dette at NGT i likhet med Telenor selger bredbånd med 1:20 deling av båndbredde? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Betyr dette at NGT i likhet med Telenor selger bredbånd med 1:20 deling av båndbredde? 6149654[/snapback] Ja, selvsagt gjør de det i og med bare noen få utnytter linja til det fulle. Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Samtlige ADSL tilbydere gjør jo dette. Derfor er det fint med Telenor. Der er det bare gamle tanter og besteforeldre. Så jeg har full pupp hele tiden 298,- for 6000 linje. De svarer faktisk innen 5 min når jeg ringer de også Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 De svarer faktisk innen 5 min når jeg ringer de også Ja er sant det. Men jeg må innrømme at pingen min har aldri vært så lav som nå når jeg har ngt. Med Telenor så var det altfor mye nedetid og linjen var veldig ustabil til tider. Og nedetiden som telenor har gjorde meg ganske forbanna når jeg hadde telenor. Og jeg kunne ikke få den hastighetene som jeg skulle ha. Det kunne jeg mer eller mindre få hos ngt...Oppetiden hos ngt må jeg innrømme er mye bedre men selvsagt kundeservicen er den samme driten,hehe Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Derfor er det fint med Telenor. .. 298,- for 6000 linje. 6152539[/snapback] Hm, hvordan får du til det? Endret 22. mai 2006 av klilleng Lenke til kommentar
eXa Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 De svarer faktisk innen 5 min når jeg ringer de også 6152539[/snapback] det gjorde de sist jeg ringte ngt og! Lenke til kommentar
Peder ola normann ås Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 De svarer faktisk innen 5 min når jeg ringer de også 6152539[/snapback] det gjorde de sist jeg ringte ngt og! 6154936[/snapback] Ringte dem klokka 16.30 i dag, tok mindre enn 7min før de svarte, og er veldig fornøyd med det, har jo vært oppi mot 1 time før. Lenke til kommentar
mar Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Så det er de jævla fotball-nerdene som rapper båndbredden min. 6149426[/snapback] Etter det jeg har fått med meg var det NGT sin link mot fxtv (de som sender kampene) som ble overbelastet, så med mindre du selv er en fotballnerd så skal du ikke ha merket noe til det. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Det er vel bare å ingå en avtale med TV2 for å tilrettelegge for multicasting for å løse problemet en gang for alle... Multicasting betyr at i stedet for å sende ørten kopier av det samme videoen ut til folk som ligger i samme delen av nettet, så bare kopierer sentralene opp informasjonen og sender det ut i det siste leddet (fra den lokale sentralen og inn til en bolig). Dermed skal det ikke egentlig være noe problem med kapasitet uansett så mange som ser på samtidig, siden det bare må sendes èn kopi av sendingen ut til hver enkelt sentral, uansett om samtlige kundene i hele landet så på videoen. Det funker selvfølgelig kun på direkte-sendinger, men det anntar jeg det er snakk om her (jeg ser ikke på fortball, så jeg aner ikke om dette er tilfellet =P ) -Stigma Endret 23. mai 2006 av Stigma Lenke til kommentar
Rim Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Og hvordan skal du sikre at kun de som betaler for det får tilgang da? Hele plattformen er jo bygget på unicast så det er forsåvidt en uinteressant problemstilling... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå