Gå til innhold

2x7900GT eller 1x7900GTX?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er jo åpenklart hva han spør om? Selvfølgelig vil det bli bedre å kjøre x2 7900GT i sli enn et 7900gtx, i hvertfall om du voltmodder ;)

6148227[/snapback]

Jeg tenker liksom at joda, ytelsen vil bli bedre. Men 7900GTX har 512MB RAM. Noe som blir mer og mer utnyttet av spill. Og når man kjører 2 skjermkort i SLI med 256MB på kortene så blir det bare 256MB.

Lenke til kommentar

512 MB er vell bare nødvendig om du skal kjøre tunge 3dprogramer? Joda, 512 MB hjelper på, men tror egentlig ikke det "hjelper" på SÅ mye. Men mulig jeg tar feil. Men om du velger 7900GTx, så kan du jo legge på et ekstra kort senere? Jeg tror at 7900gt vil være bedre på kort sikt enn lang sikt. Og omvendt med 7900gtx.

Lenke til kommentar
512 MB er vell bare nødvendig om du skal kjøre tunge 3dprogramer? Joda, 512 MB hjelper på, men tror egentlig ikke det "hjelper" på SÅ mye. Men mulig jeg tar feil. Men om du velger 7900GTx, så kan du jo legge på et ekstra kort senere? Jeg tror at 7900gt vil være bedre på kort sikt enn lang sikt. Og omvendt med 7900gtx.

6148299[/snapback]

 

Stemmer nok det :yes:

Lenke til kommentar

Det mest ofnuftige er nok å bare kjøpe et 7900 gt siden det strenkt talt kjører alt uansett og heller bruke de sparte pengene på neste generasjon når den kommer. Styr unna SLI, det er en strømkrevende, varmutviklende og ueffektiv måte å forbedre ytelsen på.

Lenke til kommentar

7900GTX gir jo bedre mulighet til oppgradering, men 7900GT gir så utrolig mye mer for pengene. Ett SLI oppsett med 7900GTX vil jo koste minst 2000 kr. mer, men hvis 7900GT kortene er voltmoddet, blir forskjellen i ytlse bitteliten.

 

Kjøp 2x 7900GT+ 2x vf 900Cu, litt voltmodding, og så har du fort nesten samme ytelse som 2x7900GTX ( eneste ulempe er mindre minne), mindre støy, og mye mindre pris.

 

Tenker man fremover, er det eneste virkelig fremtidsrettede å vente på directx10.

Ville da kjøpt ett 7900GT nå, og heller oppgradert til G80 når det kommer.

Lenke til kommentar
kjøre f.eks 650/1800
dette er jo mer eller mindre standar gtx hastigheter, så 2 gt på de hastighetene tilsvarer 2 gtx i sli.

 

hvis du liker og klokke er jo dette toppen. skal du voltmodde er det ikke vits og betale for ferdige overklokka kort. finn den butikken som gir best pris på 2 stk vf900 og 2 stk 7900gt.

 

 

kjøper du gtx nå så kan du jo få et til senere men da er det sansynelig vis kommet nye kort som frister mere enn et "gammelt" 7900gtx :yes:

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha mulighetene åpne viller jeg heller gått for et 7900GTX, så kan du heller putte inn et ekstra 7900GTX til når du synes du trenger det. Med 7900GT i SLI må du bytte begge kortene ved en oppgradering.

 

Helt enig i SN25P!

 

Slå til nå som det er tilbud, å hvis du er nødt så kan du kjøpe på ett senere :D

 

ZayCon

Lenke til kommentar

Forskjellen på to klokkede 7900GT med god kjøler, og to klokkede 7900GTX er ikke spesielt stor, men prisforskjellen blir fort 2000 kr. slik at to 7900GTX koster 33% mer, mens de yter kanskje 10-5 % bedre. Ingen skjermkort du får i dag er spesielt framtidsrettet, siden ingen støtter direct x 10 uansett.

 

Klart det er bra å ha oppgraderingsmuligheter, men når du å bruke mye ekstra penger totalt på 7900GTX oppsettet og 7900GT oppsettet gir overlegen ytelse fra starten av, og er nesten like bra som 2 7900GTX, kan jeg ikke se poenget med 2 7900GTX.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Det mest ofnuftige er nok å bare kjøpe et 7900 gt siden det strenkt talt kjører alt uansett og heller bruke de sparte pengene på neste generasjon når den kommer. Styr unna SLI, det er en strømkrevende, varmutviklende og ueffektiv måte å forbedre ytelsen på.

6148549[/snapback]

Er enig med det der. Skulle jeg kjøpt noe nytt nå så skulle jeg bare hatt et 7900GT kort. Det kan kjøre alle spill som har kommet ut til nå med full grafikk og full oppløsning uten noen form for lag.

Lenke til kommentar

Vi snakker logikk her ja. Men det er jo noe som heter entusiasme :p Entusiasme kan ofte beseire sunn fornuft

 

Edit: Jeg har faktisk 1 stk. 7800GTX@256MB i min primærmaskin. Dette yter likt med 7900GT stock og kjører alle spill fint på en 19" LCD. Så det er ikke der det ligger :p

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...