tinsley Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hallais! Jeg har nettopp formatert min Barracuda disk på nytt. Laget et partisjon på 100GB og den andre på 60GB. Problemet er at disse ble kalt for H: og I:...Ikke C: og D: som jeg ville. Jeg har en minnekortleser også på min Dell maskin som er stasjonene C: til F:. Har sikkert sovet i timen når jeg skulle formatere diskene, men er det noen måte jeg kan endre harddiskene til C: og D: uten å måtte formatere el.l. på nytt? Takker Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Du må starte pånytt med OS install. Går ikke an å endre OS sin stasjons ID grunnet register oppføringer vil bli helt bananas. Kople fra minnekortleseren (siden denne ses som de første diskene av systemet), ha kun disken som du skal installere OS på tilkoplet . Kjør så ny installering og OS skal havne på C: Lag ny extra partisjon , denne blir da E: side dvd/cdrom er blitt D: men disse to kan du bytte om i diskmanagement . Når du er ferdig med dette kople til minnekortleseren og de skal bli tildelt stasjonsbokstaver etter de som allerede er opptatt. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Du kan ikke endre den disken du booter fra, men andre disker forandrer du slik: Høyreklikk My Computer -> Manage -> Diskmanagement. Lenke til kommentar
uburen Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Hallais! Jeg har nettopp formatert min Barracuda disk på nytt. Laget et partisjon på 100GB og den andre på 60GB. Problemet er at disse ble kalt for H: og I:...Ikke C: og D: som jeg ville. Jeg har en minnekortleser også på min Dell maskin som er stasjonene C: til F:. Har sikkert sovet i timen når jeg skulle formatere diskene, men er det noen måte jeg kan endre harddiskene til C: og D: uten å måtte formatere el.l. på nytt? Takker 6148113[/snapback] Slettet Endret 21. mai 2006 av uburen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå