Gå til innhold

hvordan ha to skjermer aktiver

Anbefalte innlegg

Hei

Jerg har en pc i stua, som opperer som MediaPC og som server.

Denne fjernstyrer jeg med logmein og vnc, men det er ikke prob.

Det jeg lurer på er:

Er det mulig og bruke skjerm utgangen (s-video) som den som er aktiv, altså den er jo aktiv på TV`n men for og få vettu bilde da jeg fjernstyrer må dette stå på høy oppløsning noe som ikke passer på tv`n igjen, og dette blir bare tragisk.

Eller må jeg ha både data skjerm og tv tilkoblet for og få dataen til og skjønne at det skal være skjerm en med høy oppløsning og ikke skjerm to?

Ikke godt forklart men håper noen forstår hva jeg mener..

Mvh

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke helt hva du mener, men du kan gjerne liste opp maskinvaren din.

Hvis du tenker på å få høy oppløsning på TV'en så duger dessverre hverken s-video eller CRT-TV'er, Da må du bruke skjermutgangen (d-sub eller DVI) sammen med en flatTV (LCD eller Plasma), eller med projektør.

Lenke til kommentar

tenker ikke på høy oppløsning på skjermen nei.

Men jeg har Pc`n i stua og har ikke lyst til og koble til en vanlig data skjerm på denne da den står der den gjør, derfor styrer jeg den remotly.

Det er jo to skjermuganger på skjermkorte, og dem kommer jo opp som 1 og 2 på skjerminnstillinger, men da man ikke har tilkoblet en Pc skjerm virker det som om s-video utganger blir primær skjerm, så hvis jeg stiller oppløsningen på den så forandrer det seg på tv`n selv om det jeg vil er at de skal være lavt på tv`n men høy oppløsning på pc skjermen (som ikke er der da denne bare er remotly).

Lenke til kommentar

Om jeg har fått det riktig med meg (Jeg har en stor misstanke til at jeg ikke har det):

Du har to skjermer der PCen står. En på hver skjermutgang. I tillegg har du en TV-utgang som går til TV'en. Når du skal ha skjermbilde på TV'en så blir den ene skjermen ved PCen sort og oppløsningen på TV'en blir alt for høy? og når du justerer ned oppløsninga så blir den alt for liten når du bytter tilbake til PC-skjermen?

Det hadde vært fint om du kunne laget en liten strektegning i f.eks paint og vist hvordan alt er koblet. (PS. lagre som .png , forumet støtter ikke visning av bmp-bilder)

Lenke til kommentar

deter kun tv`n som er koblet til med s-video. og derfor tror jeg den kommer opp som primærskjerm.

det jeg er ute etter er vel at den ikke skal være primær men som skjem nummer 2, og at jeg skal kunne kjøre høy oppløsning på primærskjem (som ikke er der, fordi jeg kun bruker Real vnc og LogMeIn til og styre denne pv`n)

post-39829-1148227879_thumb.jpg

Lenke til kommentar

avhengig av hva du bruker denne pc'n til, og hvordan du bruker den når du ikke fjernstyrer, så tror jeg ikke det du ønsker er mulig.

(nemlig å ha høy oppløsning når du fjernstyrer, mens det fortsatt er liten oppløsning på tv'n, ikkesant?)

Lenke til kommentar

det stemmer. er det jeg er ute etter..

men det jeg lurer på er jo hvorfor dette ikke går, for hvis jeg har både tv og skjerm koblet til så kan man jo ha høy på skjermen og lav på tv`n, hvorofr skal ikke dette være mulig da man kunne har koblet til tv`n?

Lenke til kommentar

fordi du ønsker å vise samme bilde.

og et bilde har en fast oppløsning, og TV'n din kan ikke vise en høy oppløsning, mens dataen din kan vise en liten, så for at du skal slippe å ikke få noe bilde i det hele tatt, så får du et lite bilde.

hvis du skifter imellom hver gang, så burde det gå...

Lenke til kommentar

der skjønte jeg ikke helt hva du mente, for jeg hvis jeg har skjrm koblet til kan jeg jo sef kjøre to forskjellige oppløsninger på t vog skjerm.. har i hvertfall gjort det før, men husker ikke om dem viste det samme bilde (kloning) eller om det bare var utvidet skrivebord

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...