Ciwie Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg må ha meg ny PSU nå, og tenkte å bestille fra Netshops tilbud (som forøvrig går ut i dag): http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5448 Men er ikke 450w kanskje litt lite med tanke på hva jeg kan komme til å trenge i ved senere oppgraderinger? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg må ha meg ny PSU nå, og tenkte å bestille fra Netshops tilbud (som forøvrig går ut i dag): http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5448 Men er ikke 450w kanskje litt lite med tanke på hva jeg kan komme til å trenge i ved senere oppgraderinger? Takk på forhånd 6148001[/snapback] Du må nesten si litt om hva du har, hva du planlegger å oppgradere til, om du overklokker (mye) osv. En god 450W PSU holder herfra til evigheten for en ganske standard-PC. SLI/CF + >3HD + Overklokking så ville jeg nok vurdert noe kraftigere. Er det dit du skal? Lenke til kommentar
IRRupt Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Du kan jo prøve deg frem med denne kalkulatoren for å se evnt hvor mye som er til overs med tanke på dagens konfigurasjon Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Den Ocz Strømforsyninga er veldig bra. Den levere stabilt 450w. men den støtter helt opp til 550 som max load Svært stillegående og stabil strømforsyning fra OCZ. Strømforsyningen leveres med alt av tilkoblingskabler løse slik at man enkelt kan koble til kun de kablene man trenger ! Dette gir større fleksibilitet, og man slipper unødvendig "rot" i kabinettet. Strømforsyningen leverer 450W stabilt, og inntil 550W "peak power". Mer detaljert ytelse: På +3,3 volt leverer den 28A På +5V leverer den 45A På +12V leverer den 26A Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14776 den er god Lenke til kommentar
Ciwie Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 I følge den kalkulatoren, trengte jeg en PSU med minimum 346 w. Men det spørs hvor lenge det holder med 450w om jeg skal oppgradere i framtiden. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14776 den er god 6148157[/snapback] Den der er helt super. Stabil og stille. Jeg vil anbefale den. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 kalkulatorere er ikke til å stole på vanligvis. post heller en liste over systemet ditt, og eventuele oppgraderinger. når det er sagt, så er ocz psuene gode og stabile, så den holder nok lenge dersom hefig overklokking og kraftige sli systemer er aktuelt. Lenke til kommentar
Exici Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg tror kanskje det vil bli litt lite, om du skal ha "freshe" opp pc'n din! Jeg har en Targan 580w som jeg er KJEMPE fornøyd med! Exici Lenke til kommentar
Ciwie Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) jeg har ombestemt meg litt; Hiper 580w eller Targan 580w, hvilken er best med tanke på stabilitet/støy/pris? Er det forresten bare fargen som er forskjellig på Blå og sort Hiper Type-R? Endret 21. mai 2006 av Ciwie Lenke til kommentar
ZayCon Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Targan er nok mest stabil av de to! Prisen spiller ikke så stor rolle, PSU er noe man burde bruke litt penger på, iallefall hvis man skal overklokke For en 580Watt burde det i allefall være oppe ved en tusen lapp ZayCon Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) det er kun fargen hiper ustabil? den til 500kr er en single skjermkort dual core prosessor som er av kvalitet. skal du ha 2 skjermkort så holder en hiper-580 til vanlig middles skjermkort for å kjøre ati 1900xt må det evt en fotron 600-700watt til eller en mist 600 watt helst, der de har 4x12 railer den du så på har 1x12 rail hiper har 2x12 rail. 12 rail er det som gir strøm til skjermkort, hd, dvd, vifter, nå har den modstream 26 amper en får dårlige med kun 14 amper så den holder i massevis til alle slags single skjermkort. mulig den kan være litt i underskudd på et 1900xtx iallefall med OC på det. da det ryktes den kan kreve 29 amper alene. ville heller kjøpt hiper 480 med 2x12 railer til samme pris, så har en iallefall. hiper 580 sier noen er støysvak noen mener den bråker som et jetfly. har den selv og den forstyrrer alldri. går ut fra det er 80mm vifta som har en litt diskant lyd, nå har jeg 9 vifter i pcen, så totalstøyen ville alltid overgå psuen Endret 21. mai 2006 av pizzafordi Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) hiper er en veldig bra psu, eneste som slår den i den prisklassxa er misten synes jeg. eneste problemet med hiperen er at du kan få en som bråker litt. etter at veldig mange har kjøpt den det siste året så er det vistnok helt tilfeldig om den er stille eller lager en lav viftestøy. ikke at det er plagsom uansett da, du skal ha bra stille pc før den overdøver uansett (har en av de som støyer litt) det er også et blått lys i viftene i den blå hiperen. men den har røde kontakter da den svarte har croma vifter, og alt ellers er helt svart. Endret 21. mai 2006 av Spirre Lenke til kommentar
ZayCon Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 det er kun fargenhiper ustabil? den til 500kr er en single skjermkort dual core prosessor som er av kvalitet. skal du ha 2 skjermkort så holder en hiper-580 til vanlig middles skjermkort for å kjøre ati 1900xt må det evt en fotron 600-700watt til eller en mist 600 watt helst, der de har 4x12 railer den du så på har 1x12 rail hiper har 2x12 rail. 12 rail er det som gir strøm til skjermkort, hd, dvd, vifter, nå har den modstream 26 amper en får dårlige med kun 14 amper så den holder i massevis til alle slags single skjermkort. mulig den kan være litt i underskudd på et 1900xtx iallefall med OC på det. da det ryktes den kan kreve 29 amper alene. ville heller kjøpt hiper 480 med 2x12 railer til samme pris, så har en iallefall. hiper 580 sier noen er støysvak noen mener den bråker som et jetfly. har den selv og den forstyrrer alldri. går ut fra det er 80mm vifta som har en litt diskant lyd, nå har jeg 9 vifter i pcen, så totalstøyen ville alltid overgå psuen Aldri sagt at den er ustabil! Begge to er utrolig gode strømforsyninger som er stabile og som ikke lader mye lyd ZayCon Lenke til kommentar
Exici Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 jeg har ombestemt meg litt; Hiper 580w eller Targan 580w, hvilken er best med tanke på stabilitet/støy/pris? Er det forresten bare fargen som er forskjellig på Blå og sort Hiper Type-R? 6149404[/snapback] Targan er kjent for å være VELDIG stabile... Jeg har ikke hatt noe problemer med min Targan på 580W. Jeg anbefaler den! Exici Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Hvilken produsent lager "Targan"? (det minste man burde klare når man skryter/anbefaler *sin* PSU er å vite hva den heter).. Endret 21. mai 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Ciwie Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Går nok for Hiper Type-R. Så det er blått lys i den blåe, men ikke noe lys i den svarte? Den svarte går nok bedre til resten av PCen, og ellers har jeg ikke plexiglass på siden, så den svarte blir nok kanskje det beste valget. Endret 21. mai 2006 av Ciwie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå