Spartan Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Ev. lavprisvariant er Nikon L4. Har akkurat kjøpt dette kameraet selv og tester det ut. Pris: fra 1200,-. Lenke til kommentar
VivaLaDiva Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Ev. lavprisvariant er Nikon L4. Har akkurat kjøpt dette kameraet selv og tester det ut. Pris: fra 1200,-. 6167088[/snapback] kand u ikke fortelle hvordan det er ? er SKIKKELIG SKIKKELIG forvirret nå..canon eller det p2 kameraet! Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Ev. lavprisvariant er Nikon L4. Har akkurat kjøpt dette kameraet selv og tester det ut. Pris: fra 1200,-. 6167088[/snapback] kand u ikke fortelle hvordan det er ? er SKIKKELIG SKIKKELIG forvirret nå..canon eller det p2 kameraet! 6167153[/snapback] Jeg har hatt kameraet kun i 5 dager så jeg kan ikke si så mye ennå. Kameraet er lite og lett. Optisk 3 x zoom, AA batteri og SD kort. Bildekvaliteten kan du lese om bl.a. her. Lenke til kommentar
dags Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Noen nevnte Olympus tidligere. Hva med FE-115 eller tilsvarende? Supert P&S kamera til under 1500,- hos bla. Elkjøp... http://www.dpreview.com/reviews/specs/Olympus/oly_fe115.asp Fungerer helt utmerket for bilder til fotoalbummet. Gode farger, skarp optikk (for denne prisen) og enkelt å bruke... Lenke til kommentar
VivaLaDiva Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Noen nevnte Olympus tidligere.Hva med FE-115 eller tilsvarende? Supert P&S kamera til under 1500,- hos bla. Elkjøp... http://www.dpreview.com/reviews/specs/Olympus/oly_fe115.asp Fungerer helt utmerket for bilder til fotoalbummet. Gode farger, skarp optikk (for denne prisen) og enkelt å bruke... 6167495[/snapback] jeg hr hørt så mye "dritt "(unnskyld..)om olympus..nesten litt for mye Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 jeg hr hørt så mye "dritt "(unnskyld..)om olympus..nesten litt for mye Det er iallfall ikke noe å bygge avgjørelsen på. Olympus har, som de fleste andre, kamera i alle prisklasser, og noen av dem må nødvendigvis havne i nedre skiktet. Men å kalle dem drittkamera er iallfall å overdrive. Olympus er et gammelt godt merke som har laget kamera og optikk i en årrekke før digitalkameraene så dagens lys. Så den delen kan de. Men også de vil jo ha kamera i billigsegmentet, og da spares det jo litt inn på både bildebrikke, mekanikk, hus osv. Men jeg har prøvd kamera også i nedre del av skalaen, og vil slett ikke kalle dem dritt. Og iallfall ikke for en nybegynner. Så hvis Olympus har noen modeller innenfor ditt budsjett, skader det jo ikke å kikke litt på tester av disse også. Akam har her mange tester på lager. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Her er et annen test av L4. Tipper dette er et sikkert valg under 1500,- Lenke til kommentar
dags Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Jeg tror det stort sett er sånn at man får hva man betaler for. Hva man velger er en personlig sak som har mye med personlig smak og tillit å gjøre til produsenten. Uansett hva du skulle finne på å velge tror jeg så vel Canon, Nikon, Olympus og Fujifilm har helt greie alternativ i prisklassen +/- 1500,- Selv har jeg gode erfaringer med forløperen til Olympus FE-115 (C-370), men vet at også Fujifilm har helt fine kamera i denne prisklassen (A-serien): http://www.dpreview.com/reviews/specs/Fujifilm/ http://www.fujifilm.no/ Enkelte av disse har feks. svært lysfølsome sensorer som gjør dem godt egnet til bla. konserter, festivaler, brullup, konfirmasjoner, barnedåper etc. Noe å tenke på når man ikke får lov å bruke blitz? Desuten er størrelsen veldig grei. Passer over alt; i lomma, i ei lita veske... Lett å smugle med inn på konserter ;-) Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Ikke glem at vår venn Afseth var tidlig ute i tråden med en anbefaling i lavprisklassen. Hans fordel fremfor mange av oss "rikssynsere" er at han jobber i fotosjappe, en rimelig velutstyrt en såvidt jeg har forstått, og har da en unik sjanse til å klemme på og ikke minst prøve det han måtte ha av nye og gamle modeller. Det burde vektlegges vel så mye som oss som kommer med enkle erfaringer/meninger, og kun har lest oss til resten. Egentlig synd det ikke er spredt flere Afseth'er rundt om i fotosjappene. Her i byen er vi kun velsignet med Preus fotosjappe, og der vet de knapt nok at det er kamera som står i hylla bak dem, og man er nødt til å skaffe seg informasjon andre steder... Endret 25. mai 2006 av manskow Lenke til kommentar
VivaLaDiva Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 Ikke glem at vår venn Afseth var tidlig ute i tråden med en anbefaling i lavprisklassen. Hans fordel fremfor mange av oss "rikssynsere" er at han jobber i fotosjappe, en rimelig velutstyrt en såvidt jeg har forstått, og har da en unik sjanse til å klemme på og ikke minst prøve det han måtte ha av nye og gamle modeller. Det burde vektlegges vel så mye som oss som kommer med enkle erfaringer/meninger, og kun har lest oss til resten. Egentlig synd det ikke er spredt flere Afseth'er rundt om i fotosjappene. Her i byen er vi kun velsignet med Preus fotosjappe, og der vet de knapt nok at det er kamera som står i hylla bak dem, og man er nødt til å skaffe seg informasjon andre steder... 6171579[/snapback] jeg er supe3r forvirret..elkjop fyren igår anbefalte et stygt olympus kamera til 1600- 2000kr med minnekort eller noe..:s HJEEELPP.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Hvilket Olympus-kamera? At det er stort og stygt har ikke betydning på bildekvaliteten, annet enn at "stort" kan tilsi at optikken og bildesensor er større og gir bedre bildekvalitet. Men liker du ikke utseende og størrelse på kamera, så er det ikke sikkert du blir fornøyd med det, samme hvor bra bilder det tar. Design er det minst viktige med kamera, men det ER faktisk en faktor, enten man liker det eller ikke. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Afseth: Du maa huske paa at selv om design er ganske uviktig for deg, saa er det kanskje ikke like uviktig for en tenaaringsjente I dag skal tekniske dingsebomser vaere pene. Alle ser forskjell paa et fint og et stygt kamera; langt i fra alle ser forskjell paa et fint og et stygt bilde, og enda faerre ser forskjell paa god og daarlig bildekvalitet. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Sant... derfor jeg skrev at det faktisk ER en faktor. Det som er forskjellen, er hvor stor den faktoren er. Du har helt rett i det Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Etter å ha sett egne bilder jeg tok de siste dagene kan jeg trygt anbefale deg Nikon L4 nå. Tror Elkjøp og Lefdal selger denne for 1299,- Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Sant... derfor jeg skrev at det faktisk ER en faktor. Det som er forskjellen, er hvor stor den faktoren er. Du har helt rett i det 6176858[/snapback] Det var ment til denne biten: Design er det minst viktige med kamera, men det ER faktisk en faktor For mange er den viktigere enn som saa. Noen driter i 1235x zoom, 12 mpx, stoeyfritt 6400ISO, alle manuelle kontorller, 10 b/s, knallskarp optikk osv., og vil bare ha et lite, pent kamera til aa ta tragiske, ufokuserte blitzbilder for aa legge ut forvridde, 2kb-versjoner av paa nett som de saa skriver ut i 10*15cm. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Godt sagt, Herr Brun, om enn noe overdrevet Kommer selvsagt noen slike inn der jeg jobber også, og jeg klarer fort å forstå om det er design eller kvalitet de er ute etter. Er design viktig, så drar jeg frem "designeren" i meg. Hvis ikke, drar jeg frem perfeksjonisten Virker imidlertid som VivaLaDiva er mest interessert i bildekvalitet. Da vil jeg påstå at Coolpix P2 er det beste valget til under 2000 kroner. Utgåtte modeller kan ofte gi MYE mer for pengene enn nye modeller i lavprissegmentet. Mer info: Vi har solgt bøtter og spann med P2 også når det ble solgt til fullpris. Også forgjengerne har solgt MEGET bra. Vi har ikke fått en eneste klage på bildekvalitet, og kun noen veldig få har kommet tilbake til garanti/reklamasjonssaker. Har faktisk solgt dette kamera til et par venner av meg, fordi jeg er trygg på at kameraet gir strålende bilder, god ytelse og driftsikkerhet. De er meget fornøyde med kameraet og kan selv anbefale det. Endret 25. mai 2006 av Afseth Lenke til kommentar
VivaLaDiva Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 Godt sagt, Herr Brun, om enn noe overdrevet Kommer selvsagt noen slike inn der jeg jobber også, og jeg klarer fort å forstå om det er design eller kvalitet de er ute etter. Er design viktig, så drar jeg frem "designeren" i meg. Hvis ikke, drar jeg frem perfeksjonisten Virker imidlertid som VivaLaDiva er mest interessert i bildekvalitet. Da vil jeg påstå at Coolpix P2 er det beste valget til under 2000 kroner. Utgåtte modeller kan ofte gi MYE mer for pengene enn nye modeller i lavprissegmentet. Mer info: Vi har solgt bøtter og spann med P2 også når det ble solgt til fullpris. Også forgjengerne har solgt MEGET bra. Vi har ikke fått en eneste klage på bildekvalitet, og kun noen veldig få har kommet tilbake til garanti/reklamasjonssaker. Har faktisk solgt dette kamera til et par venner av meg, fordi jeg er trygg på at kameraet gir strålende bilder, god ytelse og driftsikkerhet. De er meget fornøyde med kameraet og kan selv anbefale det. 6178826[/snapback] stoler på deg..design er viktig..men ikke det aller viktigste..dette skal være mitt personlige reisekamera..vi har dig. kam i familien! Husker ikke hvilke kamera han anbefalte..men det var STORT i forhold til alle andre.. Det p2 kameraet du anbefaler..er det å få til ca 2000 idag?tror jeg går for det?? Hva gjør jeg når jeg skal til USA..med lader å sånt? må jeg kjøpe med noe ekstra? Kommer til å ha tilgang til laptop der(ikke min egen..min en annen)..så kan kanskje overføre bilder?? takk for svar forresten! Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Godt sagt, Herr Brun, om enn noe overdrevet Kommer selvsagt noen slike inn der jeg jobber også, og jeg klarer fort å forstå om det er design eller kvalitet de er ute etter. Er design viktig, så drar jeg frem "designeren" i meg. Hvis ikke, drar jeg frem perfeksjonisten Virker imidlertid som VivaLaDiva er mest interessert i bildekvalitet. Da vil jeg påstå at Coolpix P2 er det beste valget til under 2000 kroner. Utgåtte modeller kan ofte gi MYE mer for pengene enn nye modeller i lavprissegmentet. Mer info: Vi har solgt bøtter og spann med P2 også når det ble solgt til fullpris. Også forgjengerne har solgt MEGET bra. Vi har ikke fått en eneste klage på bildekvalitet, og kun noen veldig få har kommet tilbake til garanti/reklamasjonssaker. Har faktisk solgt dette kamera til et par venner av meg, fordi jeg er trygg på at kameraet gir strålende bilder, god ytelse og driftsikkerhet. De er meget fornøyde med kameraet og kan selv anbefale det. 6178826[/snapback] stoler på deg..design er viktig..men ikke det aller viktigste..dette skal være mitt personlige reisekamera..vi har dig. kam i familien! Husker ikke hvilke kamera han anbefalte..men det var STORT i forhold til alle andre.. Det p2 kameraet du anbefaler..er det å få til ca 2000 idag?tror jeg går for det?? Hva gjør jeg når jeg skal til USA..med lader å sånt? må jeg kjøpe med noe ekstra? Kommer til å ha tilgang til laptop der(ikke min egen..min en annen)..så kan kanskje overføre bilder?? takk for svar forresten! 6181802[/snapback] Mange kameraer bruker standard AA batterier (slik som L4). Det kan du kjøpe overalt Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 P2 finnes til 2000 kroner. Vet ikke hvilke steder, utenom et jeg ikke har lov til å nevne. Nikon har ihvertfall skrudd prisene såpass ned at butikker fint kan selge det til 2000 kroner nå. Lenke til kommentar
VivaLaDiva Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 P2 finnes til 2000 kroner. Vet ikke hvilke steder, utenom et jeg ikke har lov til å nevne. Nikon har ihvertfall skrudd prisene såpass ned at butikker fint kan selge det til 2000 kroner nå. 6183985[/snapback] finner det bare til ca 2500 på nett4e4t..regner da med at det er dyrere i butikken?? er kameraet stort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå