VivaLaDiva Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Heisann, Har aldri hatt et digitaltkamera, vet derfor svært lite om sånt..alltid vært andre i familien som tar bilder..venner familie osv..da jeg aldri har vært interessert... Nå har det seg sånn at jeg skal på ferie til USA, og kunne derfor tenkt meg å ha med et. Problemet er økonomien fortiden..vil gjerne ha et til rundt 1500 kr.. har sett littpå elkøp..men blir helt forvirret. Hva bør jeg se etter? Vil jo gjerne ha en med god batteritid? Er det mulig å få et kamera under 2000 som duger i lengden? Blir kjempeglad for konkrete tips..kan som sagt INGENTING om dette.. så litt på denne siden: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...e=Digitalkamera Lenke til kommentar
BMP Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Se om du finner Nikon Coolpix P2 til under 2000,- kansje det beste kameraet til den prisen. Ellers så er det jo en mulighet å kjøpe deg et slikt kamera i USA til en billigere penge, ulempen er at du må bruke tid på det og så er det ikke sikkert at du sparer så sinnsykt mye på det alikavel. Men det er jo en mulghet. Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Heisann,Har aldri hatt et digitaltkamera, vet derfor svært lite om sånt..alltid vært andre i familien som tar bilder..venner familie osv..da jeg aldri har vært interessert... Nå har det seg sånn at jeg skal på ferie til USA, og kunne derfor tenkt meg å ha med et. Problemet er økonomien fortiden..vil gjerne ha et til rundt 1500 kr.. har sett littpå elkøp..men blir helt forvirret. Hva bør jeg se etter? Vil jo gjerne ha en med god batteritid? Er det mulig å få et kamera under 2000 som duger i lengden? Blir kjempeglad for konkrete tips..kan som sagt INGENTING om dette.. så litt på denne siden: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...e=Digitalkamera 6147969[/snapback] Til den prisen du nevner så er utvalget ganske begrenset, men jeg mener du vil få gode, skarpe og flotte bilder med Canon Powershot A530.. Du kan lese mer om dette kamera her: http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35169 mvh S Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Se om du finner Nikon Coolpix P2 til under 2000,- kansje det beste kameraet til den prisen.Ellers så er det jo en mulighet å kjøpe deg et slikt kamera i USA til en billigere penge, ulempen er at du må bruke tid på det og så er det ikke sikkert at du sparer så sinnsykt mye på det alikavel. Men det er jo en mulghet. 6148098[/snapback] Dette ligger på ca 2500,- og er også et godt kamera :-) S Lenke til kommentar
VivaLaDiva Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 hva gjør jeg når jeg feks reiser på ferie..og skal lade kameraet?? Skal til USA..og bo hos familie...kan jeg ta med "program"cd'n og kjøre den på pc'n deres for å laste opp bildene jeg tar??:s Lenke til kommentar
Habbba Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 hva gjør jeg når jeg feks reiser på ferie..og skal lade kameraet?? 6148236[/snapback] Sjekk her hva slags overgang du trenger. De fleste ladere går på både 230V og 120V. Og 50Hz/60Hz. kan jeg ta med "program"cd'n og kjøre den på pc'n deres for å laste opp bildene jeg tar??:s 6148236[/snapback] Ingenting i veien for det. Muligens smart å sjekke om de har minnekortleser / USB på sin PC. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hvis de har USB (hvilket jeg tror de har) kan du nok innstallere paa pcen dems. De fleste kamera trenger ikke program for aa bli gjenkjent i XP. Husk aa brenne ut cd naar du er der, saa du faar med deg bildene hjem Et tips hvor mange nybegynnere brenner seg: Du boer _alltid_ lagre i hoeyeste mulig kvalitet og opploesning. Med et 512mb eller et 1gb minnekort (som koster en slikk og ingenting i dag) saa faar du plass til mange hundre bilder, saa det er ingen vits i aa lagre i lav opploesning. Likevel mange som velger lav opploesning og kvalitet. Har aldri skjoent hvorfor Lenke til kommentar
VivaLaDiva Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Hvis de har USB (hvilket jeg tror de har) kan du nok innstallere paa pcen dems. De fleste kamera trenger ikke program for aa bli gjenkjent i XP. Husk aa brenne ut cd naar du er der, saa du faar med deg bildene hjem Et tips hvor mange nybegynnere brenner seg: Du boer _alltid_ lagre i hoeyeste mulig kvalitet og opploesning. Med et 512mb eller et 1gb minnekort (som koster en slikk og ingenting i dag) saa faar du plass til mange hundre bilder, saa det er ingen vits i aa lagre i lav opploesning. Likevel mange som velger lav opploesning og kvalitet. Har aldri skjoent hvorfor 6148778[/snapback] takk for tips.. da gjenstår det bare å velge da:D Lenke til kommentar
coban Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Kan jo anbefale Casio EXZ600 til 2495,- hos lefdal.com, prisen må sies å være gunstig. Hvis du finner det rimligere så er det jo bare et enda bedre kjøp. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Dette ligger på ca 2500,- og er også et godt kamera :-)S 6148144[/snapback] P2 kan man faktisk få til under 2000 kroner. Det er vel ingen tvil om at det er MYE kamera for pengene. Best bildekvalitet til den prisen vil jeg påstå Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Dette ligger på ca 2500,- og er også et godt kamera :-)S 6148144[/snapback] P2 kan man faktisk få til under 2000 kroner. Det er vel ingen tvil om at det er MYE kamera for pengene. Best bildekvalitet til den prisen vil jeg påstå 6157432[/snapback] Ja jeg ser din konkurrent JAPAN FOTO selger dette for 1999 nå. Da er det vell ingen tvil, løp og kjøp :-) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 De også ja? Er jo utgående modell, og som alltid før kan man få mye kamera for pengene hvis man kjøper utgående modeller. Og så lite som skjer på kamerafronten for tiden, så er det ingen grunn til å alltid måtte ha det nyeste og mest moderne kameraet. P2 til 2000 er imidlertid et av de beste tilbudene på lenge. Lenke til kommentar
VivaLaDiva Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 De også ja? Er jo utgående modell, og som alltid før kan man få mye kamera for pengene hvis man kjøper utgående modeller. Og så lite som skjer på kamerafronten for tiden, så er det ingen grunn til å alltid måtte ha det nyeste og mest moderne kameraet. P2 til 2000 er imidlertid et av de beste tilbudene på lenge. 6158386[/snapback] Olympus Mju 600 Akam.nos nyhet Finn beste pris Spesifikasjoner Se større bilder Olympus Mju 600 er et kamera mange har falt for. Det har 6 megapiksler og 3x optisk zoom. Men det som skiller det ut fra mengden er at det er beskyttet mot regn og støv. Det vil normalt overleve en kort tur i vann. Dette er en modell som virker som den hører hjemme i en høyere prisklasse (så er det bare så vidt den har kommet under 2000 også) Sony Cyber-shot DSC-W30 Akam.nos nyhet Finn beste pris Spesifikasjoner Se større bilder Dette er et helt nytt kamera på markedet. Det er et lite lommekamera i metall, og er hendig og stilig. Kanskje det lekreste kameraet til under 2000 kroner. Vi har ikke testet det i mer enn 5 minutter, men det framstår som responsivt. Det har de funksjonene du forventer av et normalt tidigtalkamera, og virker ikke som det tilhører budsjettklassen. 6 megapiksler. Canon PowerShot A530 Akam.nos nyhet Finn beste pris Spesifikasjoner Se større bilder Med fem megapiksler, bra optikk og høy bildekvalitet, samt god makrofunksjon, gir dette kameraet svært mye for pengene. Litt liten skjerm, men den beste bildekvaliteten i klassen. Hva med disse?? de er anbefalt på siden her??hva er det så bra med det p2 kameraet dere anbefaler? Lenke til kommentar
VivaLaDiva Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 jeg så også litt på dette: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...ASONIC%20DMCLS2 synes det virker så trygt å kjøpe hos elkjøp..da de operer med åpentkjps garantien Lenke til kommentar
coban Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 De også ja? Er jo utgående modell, og som alltid før kan man få mye kamera for pengene hvis man kjøper utgående modeller. Og så lite som skjer på kamerafronten for tiden, så er det ingen grunn til å alltid måtte ha det nyeste og mest moderne kameraet. P2 til 2000 er imidlertid et av de beste tilbudene på lenge. 6158386[/snapback] Olympus Mju 600 Akam.nos nyhet Finn beste pris Spesifikasjoner Se større bilder Olympus Mju 600 er et kamera mange har falt for. Det har 6 megapiksler og 3x optisk zoom. Men det som skiller det ut fra mengden er at det er beskyttet mot regn og støv. Det vil normalt overleve en kort tur i vann. Dette er en modell som virker som den hører hjemme i en høyere prisklasse (så er det bare så vidt den har kommet under 2000 også) Sony Cyber-shot DSC-W30 Akam.nos nyhet Finn beste pris Spesifikasjoner Se større bilder Dette er et helt nytt kamera på markedet. Det er et lite lommekamera i metall, og er hendig og stilig. Kanskje det lekreste kameraet til under 2000 kroner. Vi har ikke testet det i mer enn 5 minutter, men det framstår som responsivt. Det har de funksjonene du forventer av et normalt tidigtalkamera, og virker ikke som det tilhører budsjettklassen. 6 megapiksler. Canon PowerShot A530 Akam.nos nyhet Finn beste pris Spesifikasjoner Se større bilder Med fem megapiksler, bra optikk og høy bildekvalitet, samt god makrofunksjon, gir dette kameraet svært mye for pengene. Litt liten skjerm, men den beste bildekvaliteten i klassen. Hva med disse?? de er anbefalt på siden her??hva er det så bra med det p2 kameraet dere anbefaler? 6159701[/snapback] Er dette noe du skal ha med ut på byen osv? Isåfall - alle disse kameraene er altfor klumpete til å ta med, et lite kamera er mye mer i bruk enn et stort. De store blir et ork å ta med, mens de små går rett i lomma. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Ikke kjoep hos elkjoep. En fotobutikk er bedre, rett og slett. Prisene er som oftest de samme (eller bedre hos fotobutikken), og i fotobutikk vet du at de du snakker med kan det. Jeg har fortsatt til gode aa snakke med en elkjoep-ansatt som kan noe som helst om pc og foto. Lenke til kommentar
pirathund Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 ^Om det på forhånd er avgjort hvilket kamera som skal kjøpes inn er det da ingen grunn til å ikke handle hos elkjøp (med mindre det finnes billigere steder). Har selv kjøpt kamera hos elkjøp, ingenting å si på det. Men jeg visste jo nøyaktig hva jeg skulle ha, og det var de som hadde den billigste prisen akkurat da. Men om man er i tvil, så er en fotobutikk er meget godt valg, ja. Lenke til kommentar
Leema Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg ville annbefalt deg å gå for et Nikon Coolpix P2. Bra kamera, har det selv nemmelig. Lite og holder sikkert for deg, mye kamera for pengane ja Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Er dette noe du skal ha med ut på byen osv? Isåfall - alle disse kameraene er altfor klumpete til å ta med, et lite kamera er mye mer i bruk enn et stort. De store blir et ork å ta med, mens de små går rett i lomma. 6159869[/snapback] Eh... Har du sett Nikon Coolpix P2? Det er knøttlite, og gir deg mye mer for pengene enn et mindre kamera (i bildekvalitet og funksjonalitet). Mju-600 er da heller ingen kjempe. Det går, i likhet med Coolpix P2, uten problemer i en jakkelomme, og har du ikke trange bukselommer går det ned i de også. Uansett skal man jo ha en veske rundt kameraet, og da blir de så godt som nøyaktig like store uansett. Sony kameraet kjenner jeg ikke til, men A530 er nok noe større. Men også dette vil jeg tro går i de aller fleste jakkelommer. Av de som nevnes her, er det nok Olympusen som har dårligst bildekvalitet. Ville valgt bort den med en gang, hvis det ikke er viktig at den tåler regn. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Er dette noe du skal ha med ut på byen osv? Isåfall - alle disse kameraene er altfor klumpete til å ta med, et lite kamera er mye mer i bruk enn et stort. De store blir et ork å ta med, mens de små går rett i lomma. Lurer på om det er deg jeg krangla om dette for en tid tilbake, så det skal vi ikke gjenoppta, men husk at ikke alle kamerakjøpere har "ut på byen" som hovedmål og dermed er avhengig av å stappe det i lomma til enhver tid. Påstanden at et lite kamera er mer i bruk er derfor litt drøy. Mitt store og klumpete kamera er med meg nær sagt overalt. Til og med på bytur med gutta har jeg flere ganger hatt kameraveska på skuldra. Det har gitt mange gode bilder, mens en av gutta som pleier å ha med sitt lommekamera stort sett leverer bare noe grums stort sett hver gang. Autofokusen bommer ofte stygt i dårlig lys, og blitsen rekker såvidt over snippen. Automatikken skyver opp ISO, og støyen blir svært ofte formidabel. Så til trådstarter: Ikke avskriv alt som ikke er kredittkortflatt. Afseths P2-anbefaling er slett ikke paddeflatt, men er allikevel lite og snertent, og går fint i f.eks. en håndveske (som jeg antar trådstarter bruker) i stedet for å ødelegge i det lomma. Og øker du enda litt mer i størrelse, blir ofte optikken bedre også. Smått er ikke alltid godt (eller best). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå