Gå til innhold

TES: Oblivion FAQ ! ( vanlige spørsmål)


Anbefalte innlegg

Har spilt Oblivion lenge, men har aldri funnet ut hvordan man tar et SS ingame. Det kan ihvertfall ikke være "PrintScreen" på tastaturet. Tittet i manualen også, men fant ikke ut noe der heller. Så hvordan tar jeg et SS - og hvor blir det eventuelt liggende?

9383514[/snapback]

Tror jammen santen det er Print Screen, men du må endre en liten ting i .ini-filen før funksjonen blir aktivert.

 

Eventuelt gjør du som alle smarte mennesker og bruker Fraps. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei... Lurer på hvilken av artifacts som er levled... har sjekka UESP men sto ingenting... Ka som er vert å skaffe seg i starten av spelet som har power som øker med levelen...

9398332[/snapback]

Såvidt jeg vet er det ingenting som øker med levelen - mange unike ting varierer med levelen, men dersom du finner dem på lav level vil de da bli helt ubrukelige senere i spillet. Det finnes dog modifikasjoner som fikser på dette.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Jeg har et spørsmål ang. Power-Leveling:

 

Slutter jeg å levle opp når jeg bare har 1 attribute igjen som ikke er max (bortsett fra Luck såklart), f.eks. Intelligence?

 

Beklager om dette har blitt tatt opp tidligere, men jeg fant ikke noe om akkurat dette hverken på UESP eller på forumet...

vet ikke,men hvis du går i fengsel og mister skills kan disse trenes opp igjen og du kan levle opp?har ikke spilt oblivion på lenge ser du.

Lenke til kommentar

Nei, jeg mente Attributes, og de reduseres ikke av en liten ferie i jail'en, slik som Skills. Og så spiller jeg på 360, og har dermed ikke muligheten til å redusere dem med en konsollkommando, slik som på PC.

 

Grunnen til at jeg lurer på dette, er at ved level-up får en beskjed om å øke 3 Attributes, så om en bare hadde 2 (Intelligence og Luck), hva skjer da?

Lenke til kommentar
Nei, jeg mente Attributes, og de reduseres ikke av en liten ferie i jail'en, slik som Skills. Og så spiller jeg på 360, og har dermed ikke muligheten til å redusere dem med en konsollkommando, slik som på PC.

 

Grunnen til at jeg lurer på dette, er at ved level-up får en beskjed om å øke 3 Attributes, så om en bare hadde 2 (Intelligence og Luck), hva skjer da?

da kan du bare øke de du har igjen selv om du 1 eller 2 igjen.

Lenke til kommentar

"spoiler"

-

-

-

-

-

Etter all den tid har jeg aldrig tatt grand champion i en orntli fight,bestandigt vart den questen du gjør for han,og så blir han lei seg og alle veit ju hvordan det slutter ehh ?

Trur jeg leste noe et sted en gang :roll: ,at han har noe voldsom level ? Noen ?

...neh,trur jeg må på uesp en tur gitt :D

 

Edit: han var ju kun level 10 og health 200,trur jeg må gire han upp litt :!:

 

Edit2: Uppgiringen er på adressen nedenfor i tilfelle :D

 

http://www.elricm.com/nuke/html/modules.ph...ls&lid=4435

Endret av jaxawier
Lenke til kommentar

Poenget her er ju at han var vei for enkel å banke, prøvde den "modden" der,igår, og hadde litt av en fight men fortsatt litt for enkel, må nok sette den på "offset" i stedet :grin:

Ang det med at det teller som mord kan det vare ok hvis du vil starte

dark brotherhood-questen ;)

Btw er level 12 nå men gjør potions med "beef,leek,potato and garlic" og du tar hvem som helst :D

Lenke til kommentar

Jupp, men akkurat den "potionen" gir frost shield,fortify agility, restore fatigue og shield.

 

Restore Health og fatigue er det vel greit med aloe vera som base for den har begge,og veier kun 0,1 ,og er du på 100 i alchemy og har laget en haug slike potions med aloe vera,så kan du etter hvert bruke ham(har og begge),veier egentlig 1.0 men dine potions veier uansett 0,1

:D forutsetter dine andre ingridienser veier 0,1 når du "setter" potion-vekten"....

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Hvordan mister man skills i Oblivion? Jeg så plutselig at destruction var på "9", og ga jeg sjekket et tidligere save game var det "32". Scoren er i rødt og gouverning skill ligger på 88. Jeg er på level 24 og destruction er minor skill for min del.

 

Takker for hjelp.

Lenke til kommentar

Du kan ha fått ein drain skill på deg, eller så kan du vere lenge i fengsel, men da vil den ikkje lyse raudt, så det er nok Drain eller noko sånt. Gå og be i ei kyrkje, og så skal den ordne seg.

Endret av QZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...