larsmk Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Vær så snill å svar fort! Når jeg skrur på pcen, flimrer skjermen slik at jeg får vondt i øynene. Dette skjedde etter at jeg koblet pcen til tv'en. Hva kan jeg gjøre?? Lenke til kommentar
Zeer Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Når du koblet til Tven gikk sikkert refreshraten ned. Kan tippe den ligger på 50-60 hz. Jeg vet ikke om du kan stille denne opp når du har tv tilkoblet. Tvèn går med 50 hz, så hvis du prøver å stille opp refreshen kan det skade tvèn. Jeg er ikke helt sikker på dette. Det jeg gjør er å slå av utgangen til tv når jeg ikke skal se film, av og til dra ut ledningen siden den ofte ligger i veien. Og når jeg ser film, setter jeg tvèn som master og skjermen settes til kopi av tv. Hvis du kobler ifra tvèn går sikkert refreshraten opp igjen, hvis ikke kan du bare stille dette manuelt. Lenke til kommentar
larsmk Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 Jeg har koblet fra tv'en, men det hjalp ikke. Hvordan stiller man opp refreshraten manuelt? Jeg har Win 98 SE. Lenke til kommentar
Zeer Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Gå helt ut av alle programmer til du er på ute på desktoppen. 1: Høreklikke på musen, du får nå opp en meny. 2: Klikk på egenskaper, du får nå fram et vindu. 3: Du skal nå kunne bla deg framover til du finner instillinger for oppløsning på skjerm, hvor mangen farger du skal ha osv. Klikk på en knapp som det står avansert eller advanced på. 4:Du får nå fram et nytt vindu. Der skal det nå stå kort, skjerm, osv. Eller det står på engelsk. Du går inn på skjerm og der kan du stille refreshen. OBS ikke still gøyere enn skjermen tåler. Lenke til kommentar
larsmk Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 Tusen, tusen takk for begge svarene. Nå er endelig skjermen normal igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå