Gå til innhold

Erfaring med bytte av skjerm på Inspiron 9400?


Anbefalte innlegg

Er DELL vanskelige på hvor mye som skal være gale før de går med på å bytte skjerm? Jeg har mye lys nederste 2-3cm av skjermen på min DELL Inspiron 9400, har lyst å ringe DELL å be dem om ny....noen som har erfaring med dette? Jeg mener det bør være nok til å få ny, maskinen er tross alt i underkant av 1 mnd gammel!

Har samtidig lyst å gå for bedre skjerm, lar dette seg gjøre? Noen som har gjort det?

 

mvh

saphiens

 

 

EDIT: legger til bilde av skjermen når jeg kommer hjem!

Endret av saphiens
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det der er så mye å klage over... :) Jeg har i alle fall 2 LCD

skjermer som "lekker" mere backlight enn det der.

 

Du kan jo forsøke å kontakte dem, ettersom det kan betraktes som en mangel at "selger unnlot å opplyse om detaljer han BURDE ha visst om". Så om du skal kverrulere har du faktisk loven på din side :)

Lenke til kommentar

Manglende lysstyrke er vel heller ikke et ukjent fenomen når det gjelder bærbare pc'er. Unntaket er vel Thinkpad Z60m som til stadighet blir trekt fram som referanse i hardware.no's tester. Men, merk at mer lysstyrke vanligvis har sitt å si for batteritiden, om dette betyr noe for deg.

Lenke til kommentar
Om du ikke har noe mer å utsette på I9400 enn den lysstripen der, kommer nok jeg til å kjøpe meg en sånn en ganske kjapt :D

 

Hvordan synes du den er i bruk? Er 17" skjerm litt i største laget? Eller går det bra?

6158774[/snapback]

 

Er nok eneste jeg ikke er 100% fornøyd med. Ellers er den en drøm i bruk, jeg kan aldri gå tilbake til 15'' skjerm, for 17'' er bare helt sjef. Sitter på skolen å jobber nå, må nesten le av de som sitter rundt meg å myser på sine små 15,4'' :) Men jeg ville lagt et par lapper ekstra i den i dag for å fått den beste skjermen. Forskjellen er stor! Kjøper du denne får du en kjempebra bærbar etter hva jeg har erfart!

 

 

Skru ned brightnessen så vil den bli mindre synlig :thumbup:

6159152[/snapback]

 

Da blir skjermen uleselig for mitt vedkommende!

Lenke til kommentar

Ang. pixelfeil og lyslekkasjer og slikt som ikke dekkes av garanti, så skjønner jeg det virkelig ikke. Jeg tar ikke logikken i hvorfor vi som kunder skal godta så alvorlige og plagsomme feil på et produkt vi har betalt tusenvis av kroner for. Får jeg en skjerm med den minste feil på så returnerer jeg straks på angreretten. Det er jo helt uakseptabelt!

 

Enten får produsentene lage bedre skjermer, eller så får forhandlerne slå på og kjøre tester på maskinene de selger før de pakker de ned og leverer i posten, for så å returnere til produsenten de skjermene som er feil på og få refundering. Hvorfor skal det gå utover kunden? Jeg har sett noen skjermer med pixelfeil og det er helt ulevelig irriterende. En stor lysende prikk midt på skjermen.

 

 

edit: Ja, jeg vet teknologien ikke tillater det å bli 100% feilsikkert og at det egentlig ikke er så ille. Måtte bare lette litt på trykket :blush:

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

Den ska du helt klart byta i min mening för du har ju inte 17" när det nedersta nästan är helt oläsligt. Jag hade precis samma bekymmer med en XPS gen 2 och fick ny skärm 2 ggr, nytt HK och nytt Skärmkort utan att det hjälpte. Till slut fick de köpa tillbaks maskinen. Har en XPS 1710 nu och där är det bättre, men fortfarande inte 100%, men det stör mig inte alls på samma sätt som på den förra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...