snowgirl87 Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hei Jeg har nå begynt på et prosjekt. Det innebærer altså at jeg har plukket ut en sjerm fra en laptopp og skal forsøke og plassere denn i sidedøren på kabinettet. Jeg tenkte jeg skulle lage en"minipc" av resten av komponentene(hovedkort, HD RAM og det som jeg trenger) som skal drive denne sjermen å f.eks vise bildeserie eller små filmer ol. Det jeg ikke helt har klart å finne ut enda er hvordan jeg skal få strøm til denne "mini pcen" om jeg er nøtt til å bruke den opprinnelie laderen eller om det finnes en måte jeg kan koble den på strømforsyningen til hoved pcen Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Det der skjønte jeg ikke så mye av? Du har tenkt til å demontere en laptop og lage en slags barebone/mini-ITX PC ut av det med skjermen til laptopen i kabinettdøra å lurer på hvordan du skal få strøm? =S Jeg er forvirra.. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Den vil sannsynligvis trekke litt for mye strøm til at det er vettug å slenge den på 12v railen, men du kan jo stappe laderen inn i kabinettet, og lodde på laderen til 230v inntaket på PSU'n din, slik at ingen komponenter henger på utsiden. Sleng på et relè på 12v railen til å styre 230v ned til laderen til den bærbare, så vil du ikke kunne glemme av den bærbare om hovedmaskinen din er av. Dette vil utvikle en god del mer varme i kabinettet ditt, så strategisk plassering og ett par vifter ekstra er ikke dumt. Lenke til kommentar
snowgirl87 Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) takk for tipset Superslask. Vet d blir en god del mer varme, men har allerede funnet flede mulige løsninger på dette. Er fra før ikke noe spessielt med varme i kabinettet ligger helt nedi 20- 25 grader. Endret 21. mai 2006 av snowgirl87 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Gleder meg til å se det ferdige produktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå