Gå til innhold

Problem med løse strenger på gitaren

flodhest

Anbefalte innlegg

Jeg har en akustisk gitar av typen Admira Milaga. Det har nå dukket opp et problem, etter at jeg tok toget fra Larvik til Bergen, har den ikke vært helt seg selv, noen av strengene virker veldig løse, akkurat som om de gir fra seg en unødvendig vibrasjon når de slås på. Selvom gitaren er stemt, høres det surt ut.

Hva kan jeg gjøre med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjem an på kor mykje du bruker den.

Eg bytter strenger etter alt fra 2veker til 2mnd bruk.

Ver uansett veldig forsiktig med gitaren på tog, fly osv. Spesielt om den ikkje ligger i hardcase. Ligger den kun i bag bør du ta den som håndbagasje.

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar

Det er en klassisk gitar, ja. Noe sprøtt skjedde i går, jeg plukka borti strengene for å finne ut om det var noen forbedring, sånn helt av seg selv, og det var det faktisk. Har ingen løse strenger på gitaren nå. Tror det er noe med treverket på gitaren som har forandret seg litt ettersom temperaturen og fuktigheten har endret seg.

Lenke til kommentar
Det er en klassisk gitar, ja. Noe sprøtt skjedde i går, jeg plukka borti strengene for å finne ut om det var noen forbedring, sånn helt av seg selv, og det var det faktisk. Har ingen løse strenger på gitaren nå. Tror det er noe med treverket på gitaren som har forandret seg litt ettersom temperaturen og fuktigheten har endret seg.

6170780[/snapback]

Det du antakeligvis har gjort er å stemme de løse strengene en hel oktav ned. Lett å gjøre den feilen på en akustisk gitar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...