flodhest Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg har en akustisk gitar av typen Admira Milaga. Det har nå dukket opp et problem, etter at jeg tok toget fra Larvik til Bergen, har den ikke vært helt seg selv, noen av strengene virker veldig løse, akkurat som om de gir fra seg en unødvendig vibrasjon når de slås på. Selvom gitaren er stemt, høres det surt ut. Hva kan jeg gjøre med dette? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Ta den med til reperatør. Høyres ut som at den må justerast på nytt. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Ikke dumt tenkt. Kan dette bli dyrt, mon tro? Tenkte også at kanskje strengene er slitt, men jeg har hatt gitaren i ca 9 måneder, med de samme strengene, er dette nok tid til å slite de ut? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Kjem an på kor mykje du bruker den. Eg bytter strenger etter alt fra 2veker til 2mnd bruk. Ver uansett veldig forsiktig med gitaren på tog, fly osv. Spesielt om den ikkje ligger i hardcase. Ligger den kun i bag bør du ta den som håndbagasje. Endret 21. mai 2006 av Satrucci_ Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Ah, okey. Tenker jeg bytter strengene da. Takk for svar. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Sikker på at gitaren er stemt til E-E, og ikke ligger en tone eller to under, da? Tipper du bare trenger å stemme hele saken litt opp, jeg... Er det forresten en klassisk gitar? Lite å justere der, gitt. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Det tenkte eg ikkje på eingang. Prøv det først du. Kan likevel tenkast at halsen har fått litt juling og at den har blitt litt skeiv. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Det er en klassisk gitar, ja. Noe sprøtt skjedde i går, jeg plukka borti strengene for å finne ut om det var noen forbedring, sånn helt av seg selv, og det var det faktisk. Har ingen løse strenger på gitaren nå. Tror det er noe med treverket på gitaren som har forandret seg litt ettersom temperaturen og fuktigheten har endret seg. Lenke til kommentar
Chriztar Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Det er en klassisk gitar, ja. Noe sprøtt skjedde i går, jeg plukka borti strengene for å finne ut om det var noen forbedring, sånn helt av seg selv, og det var det faktisk. Har ingen løse strenger på gitaren nå. Tror det er noe med treverket på gitaren som har forandret seg litt ettersom temperaturen og fuktigheten har endret seg. 6170780[/snapback] Det du antakeligvis har gjort er å stemme de løse strengene en hel oktav ned. Lett å gjøre den feilen på en akustisk gitar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå