Gå til innhold

Dell leveranse


Pepsi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvor lang tid en må regne med fra bestilling til man faktisk har maskinen i hende? Jeg gleder meg... Har nettopp bestillt 4150 med Radeon 7500.... 32MB ram... Noen som vet om det går an å bytte ut skjermbrikken senere eller legge i mer ram på det? Det går jo an å få 7500 med 64MB ram, men ikke på Dell sine sider... Ville gjerne hatt Radeon 9000.... Dette blir min første bærbare. Jippii!

Lenke til kommentar

Radeon som kommer på 4150 er en versjon som heter 7500c - vet ikke helt hva de legger i det, men på det jeg har hørt av tester er den tregere enn "vanlige" 7500 kort på f.eks 3dmark2001se. Har selv en Compaq EVO N800C m/ 64 MB Radeon 7500.

 

Tror ikke det er mulig å bytte disse ut uten at det koster maaasse penger. Vet at det har vært mulig på blant annet dell inspiron 8100 og 8200 serien..

 

Hør med dell hvordan det er på 4150 :smile:

Forresten bra du valgte 4150 og ikke 8200. 8200 er enorm!

Lenke til kommentar

Ok... Takk for det! Selv om litt trist å høre at 4150 kommer med en litt slapp versjon av skjermkortet... Hvordan er forresten skjermkortet på din maskin. Mulig å kjøre noen spill der? Ikke det at jeg spiller så mye, men tenkte i alle fall at jeg må kunne kjøre CS på det uten problem. Vil jeg kunne det på 4150'en min? Hva synes du fresten om Amilo D til Telehuset.no, eller Amilo A til Elkjop.no? Disse andre grafikkortene: Radeon m6p mf.? Setter pris på feedback...

Hilsen Sondre

Lenke til kommentar

Apropo grafikk-kort.

 

På i8200 kan man velge Radeon 9000 (64 MB), men noen har hevdet tidligere at denne ikke fungerer så bra sammen med Intel Pentium 4 M 1.7 GhZ, samt 256 MB RAM.

 

Er det noe i dette? Kan jeg trygt velge Radeon 9000 eller bør jeg heller holde på GeForce 4 32 MB?

Lenke til kommentar

Jeg ventet under 3 uker totalt på min 4150(samme grafikk kort som deg) og da var den lenge under produksjon(ventet på deler), transporten gikk veldig kjapt. Grafikk kortet er raskt nok til å være bærbar, meg bekjent skal det være mulig å skrifte det ut på denne. Dog tviler jeg på at dette kommer til å skje noen gang, for min del hvertfall. Du kan følge datamaskinen din fra den blir satt i produksjon til den ankommer ditt lokale linjegodskontor. Selv ringte jeg til linjegods når jeg så den var i Trondheim og fikk den utkjørt dagen etterpå, ellers får du et brev i posten og må ringe til dem og si når du kan være hjemme og ta i mot den.

Lenke til kommentar

Til gungne:

 

Kortet fungerer sikkert utmerket, men i tester har Geforce 4 Go vist seg å være bedre enn Ati 9000 på P4 maskiner (i testen ble det brukt P4 1,6 tror jeg)

 

Jeg for min del hadde valgt ATI 9000 med 64 mb framfor Geforce 4 med 32 da jeg tror minnet har en del å si i dette tilfellet

 

(Merkelig at Dell har sluttet å levere GeForce 4 Go med 64 mb....)

 

_________________

PIII 500

512 MB RAM

GeForce 3 Ti 200, 128MB

80 + 13 GB HD

Win XP Pro

:sad:

 

[ Denne Melding var redigert av: cyberpet på 2002-10-08 00:15 ]

Lenke til kommentar

beh;

 

Jeg fant linken på tomshardware.com og fikk lest artikkelen. Men den omhandlet Radeon 750..

 

cyberpet;

 

Jeg fikk også lest en annen artikkel på tomshardware.com, og så ut fra tester /grafikk at GeForce 460 hamlet bedre opp med Radeon 9000 enn GeForce 440, som er det kortet Dell leverer.

 

Ergo, bestemte jeg meg, også ut fra at Radeon 9000 er snillere med batteriet for å gå for denne.

Dessuten koster det kun 380 (eksl.mva.) mer, som jeg da veier opp som en fornuftig pris.

 

Takk for innspill :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-07 19:19, skrev nikey:

joda, du skrur bare av tastaturet og drar ut skjermkortet hvis jeg ikke tar helt feil.

har ihvertfall sett at noen har skiftet ut Geforece 4 420 med et Rad7500 på nettet, men husker ikke helt hvor.


 

Hmmm.... Hvor har du tenkt å få grafikkortet fra da? Dell selger dem ihvertfall ikke...

 

(Husk at det er en OEM-versjon, det er ikke noen selvfølge at retailkort, om de overhode finnes, passer inn.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...