V-by Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg lette litt rndt på skatteetatens sidewr om akkurat det, men jeg fant ikke noe om at det gikk eller ikke gikk. Jeg har gjort en liten jobb, og trenger skatte/frikort for å få pengene, men så aner jeg ikke om jeg skal ha lærlingeplass, eller skole til høsten, og om jeg skal jobbe i sommer. Så er det smartest å velge skattekort med en gang, eller frikort nå, og få byttet til skattekort hvis jeg begynner som lærling? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Velger du skattekort og ikke får jobb så får du pengene tilbake senere. Velger du frikort og får jobb så kan du sette opp på skattekortet at du allerede har mottat X tusen og skal beregne skatt for dette også. Så det kommer egentlig ned til hvor mye av de pengene du trenger i dag. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) okå, da kan jeg vel like greit bare ta et vanlig skattekort Takker Edit: Når jeg er inne på siden demmers, og skal bestille skattekort, så blir jeg vist til et skjema, _dette_ , og der står det så mye rart, skal jeg bare skrive navn, adresse og slikt? Jeg aner da f.eks ikke hvor mye jeg tror jeg vil tjene Endret 21. mai 2006 av tu30r6 Lenke til kommentar
Blib Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Du må skrive på hvor mye du tror du kommer til å tjene, det er det som er hele vitsen Skriver du for mye eller for lite for du skatt tilbake eller restskatt Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Smør litt godt på, er værre å få skattesmell enn å få noe igjen. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Smør litt godt på, er værre å få skattesmell enn å få noe igjen. 6151486[/snapback] Veldig viktig faktisk. Myyye bedre. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Smør litt godt på, er værre å få skattesmell enn å få noe igjen. 6151486[/snapback] Veldig viktig faktisk. Myyye bedre. 6151846[/snapback] Jepp, og får du igjen på skatten, så blir pengene utbetalt rett før sommeren. Perfekt tidspunkt å få litt mer penger på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå