jonia Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Hei folkens! Trenger et godt råd til kjøp av digitalkamera. Har lest mye om G2 og det ser ut til å være et godt kamera, men hvordan er S40? Det har jo gode spesifikasjoner. Jeg kunne tenke meg å kjøpe et kamera som er lite nok til å ha i lomma, men som gir bilder som blir bra også i A4 størrelse. Dessuten vil jeg gjerne ha et kamera som gir gode bilder ved bruk av automatiske innstillinger i all slags vær. Kan noen gi meg en anbefaling? Kanskje ikke noen av disse kameraene er det jeg søker? Hva vil i tilfelle være bedre? mvh Jonia Lenke til kommentar
SveinHa Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Jeg hadde samme dilemma for en tid siden. Hadde mest lyst på S40 pga. størrelsen men valgte G2 pga. muligheten for ekstern blitz og utsvingbart display. Har pr. i dag ikke kjøpt meg ekstern blitz men ser behovet for det. Den interne rekker bare 3-4 meter. Utsvingbart display er glimrende. Tror nesten ikke jeg har tatt et eneste bilde uten displayet utsvingt. Gir stor frihet ved bildekomposisjon. Synes G2en er LITT stor til å ta med seg overalt, men er likevel et vesentlig framskritt i forhold til mitt forrige kamera, en Canon EOS-IX. Lenke til kommentar
enry Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Kjøpte begge to i jobbsammenheng for tre måneder siden, - sitter med G2'en selv. - Men jeg ønsker meg S40'n på grunn av størelsen. G2'n er jo alt for stor til lommebruk, og S40 tar fine nok bilder for de fleste. Grunnen til at jeg ville ha G2 var den store blenderåpningen, f2,0. Dessuten er bildene rapportert å være bedre i kantene enn konkurrentene, - så optikken er altså overleget på G2. Men S40 er altså bra nok til mitt behov, - og både hendig og "lommevennlig", - og med 4 megapixler er oppløsningen på kameraene lik så ... jeg vil ha S40. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå