cvitamin Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Ett eller annet har skjedd her... Det skjedde i går, alt begynte å gå skikkeli treigt! Jeg gikk inn på itavisen og sjekka speedometeret. Jeg pleier vanligvis å ha ca 4000 der, nå har jeg 120-180....Når jeg spiller CS har jeg 18-30 Loss og 20-40 Choke. Jeg skjønner ikke hva det kan være. Har prøvd å koblet meg rett på modemet men blir samme resultat. Prøvde også med laptopen men ingen forskjell. Prøvd å skru av brannmuren på adsl-modemet, prøvd å restarta modemet. Begynner å gå tom for ideer her. ::Si fra om dere trenger mere info DSL Connection Information Connection Rate (Down/Up): 5494 KBits/Sec by 799 KBits/Sec Connection Status :In Packets 2345 Out Packets 2032 In Error Packets 292 Out Error Packets 50 IP Address Primary DNS Secondary DNS Ethernet Status: In Packets 2654, Out Packets 2962 ATM NetworkAddress: VPI 0 , VCI 35 Firewall Status: Passed In: 33 Out: 2030 Dropped In: 0 Out: 0 Endret 21. mai 2006 av cvitamin Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Prøv å koble alt ut av modem og strøm. Koble så alt til igjen og plugg i strømmen i det igjen og se om det hjelper. Ellers må du ta å kontakte ISPen din. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Har ISP satt ned hastigheten din grunnet: 1) ikke betalt regning? 2) virusaktivitet fra din IP-adresse? Lenke til kommentar
cvitamin Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Har ISP satt ned hastigheten din grunnet: 1) ikke betalt regning? 2) virusaktivitet fra din IP-adresse? 6147095[/snapback] 1) Regningen er betalt! 2) Om det skulle være virusaktivitet fra min maskin (Veldig tvilsomt) så hadde de sikkert sperra hele linja. Hadde de satt ned hastigheten så hadde jeg ikke hatt så mye loss og choke på linja Lenke til kommentar
cvitamin Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 DSL Connect Rate (Down/Up) 5493 KBits/Sec by 799 KBits/Sec Denne står og oppdaterer seg heletiden. Ville det ikke synest på tallene om noe var galt hos ISP siden linja mi er så treig? Tenkte kanskje det kunne være ett eller annet med ADSL-Modemet.. Det er en reset knapp bak på modemet men jeg har hørt det ikke er bra å bruke den, stemmer det? Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg opplever også veeldig lav hastighet, er vel på samme nivå som deg. Skjedde nå plutselig. Får ikke brukt iptlf, da det skurre veldig hos mottaker. Hvem er isp? min er Bluecom. har aldri skjedd før. har vart i time nå Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 har forøvrig 6mbit. har lagt ved skjermdump av tptest Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 1) Regningen er betalt! 2) Om det skulle være virusaktivitet fra min maskin (Veldig tvilsomt) så hadde de sikkert sperra hele linja. Hadde de satt ned hastigheten så hadde jeg ikke hatt så mye loss og choke på linja 6147122[/snapback] Hvilken leverandør er det? Har du vært i kontakt med dem for å sjekke om hastigheten er bevisst satt ned? Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 nå har linja begynt å falle ut iblant og. forsvinner en 4-5 ganger i timen (ihvertfall det jeg får med meg), og er bort i en 10-20 sek. av gangen Lenke til kommentar
cvitamin Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Har en lokal leverandør: Fræna Breiband. får ikke tak i dem før i morgen. nå kommer jeg meg såvidt på nett og speedometer testen viser 78... tidligere 4000. tok meg ca 10 min å komme inn hit Har kjørt spyware og virusscan men hjelper lite. Har prøvd med laptopen rett på modemet men det er samme problem.. Er vel bare å vente til i morgen å ringe ISP. Tror det er der det ligger Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Prøv å skrive tracert www.vg.no i cmd. (for å komme inn der trykker du Start->Kjør-> så skriver du cmd) da skal det komme opp et sort vindu hvor du skriver "tracert www.vg.no" da får du opp alle serverne du er innom på veien og så kan du se hvor problemte ligger... hvis du har en router eller lignende koblet til så er den det første "hoppet". også er det vel modem også er du over på levrandørens server men kjør den og legg ut et screenshot du så får vi se... Lenke til kommentar
trondiz Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Er det ekstremt dårlig vær (MYA regn/snø) så kan lija bli ekstremt ustabil. Har vært borti det en del ganger her i allefall. Tips: Ring ISP å forklar situasjonen Lenke til kommentar
cvitamin Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Bountyhunter(BF:V),21/05-2006 : 22:22]Prøv å skrive tracert www.vg.no i cmd. (for å komme inn der trykker du Start->Kjør-> så skriver du cmd) da skal det komme opp et sort vindu hvor du skriver "tracert www.vg.no" da får du opp alle serverne du er innom på veien og så kan du se hvor problemte ligger... hvis du har en router eller lignende koblet til så er den det første "hoppet". også er det vel modem også er du over på levrandørens server men kjør den og legg ut et screenshot du så får vi se... 6150740[/snapback] Endret 21. mai 2006 av cvitamin Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 problemet ligger hos din isp... jeg prøvde å se på sidene dems men de hadde ikke noe info om noe problem... men ring dem i morgen du å hør med dem hva de sier... hvis nette er borte lenge så synes jeg du burde be om å få rabatt på regningen... Lenke til kommentar
cvitamin Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 problemet ligger hos din isp... jeg prøvde å se på sidene dems men de hadde ikke noe info om noe problem... men ring dem i morgen du å hør med dem hva de sier... hvis nette er borte lenge så synes jeg du burde be om å få rabatt på regningen... 6151210[/snapback] Ja kan ikke si jeg er så fornøyd har hatt en del problemer med linja siden jeg fikk den. Detter ut veldi ofte og får lag spikes. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Har gått meget tregt til tider i dag for meg også. Akkurat nå går det på medium hastighet, andre ganger nesten full hastighet og andre ganger er det nesten null aktivitet. Har NGT. Kan virke som et problem flere steder i Norge... fikses forhåpentligvis i morgen. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 jippiiiii. Nå funker linja som den skal vet ikke hva som skjedde. lå i senga, og skulle lese en artikkel. gikk veldig fort å laste ned, og testa hastigheten, og den var heldigvis tilbake der den skal være Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 det varte ikke lenge. Linja er like treig igjen. Får ta en tlf til BC Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Noe som kan forklare tregheten i går, var TV2's web-tv. Det var så mange innlogget for å se fotball, at internett ble hardt rammet. Spesielt ille gitt det ut over NextGenTel og Telenor brukere. TV 2 måtte nekte tilgang til nye etterhvert, da det gikk for hardt ut over båndbredden. Men i dag er det fortsatt litt jojo. Vet ikke helt hvorfor. Kan noe ha knela fullstendig i går under fotballkampene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå