Gå til innhold

Maskinen min bare slår seg av (Win XP)

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et lite problem når det gjeler maskinen min.. Den kan bare PLUTSLIG finne på å restarte.. Jeg behøver ikke gjøre noe som helst... så bare re starter den.

Det skjer veldig ofte, og mest når jeg avslutter en applikasjon eller dobbeltklitter på en fil.ol men som sagt jeg behøver ikke gjøre noe heller for at det skal skje....

Detter er VELDIG IRR.

Jeg har:

Win XP PRO

Abit kt7-RAID

AMD Athlon 800Mhz (ikke OC)

G-Force 2 PRO (Nyeste driverene)

Div andre kort.

Noen som kan hjelpe meg eller har vert borti dette problemet??

Mvh

Sephiroth

http://www.clansalsa.com

Http://sephiroth.clansalsa.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-nw52MweC

Du har ikke tilfeldigvis en HP printer? Jeg hadde problemer med en driver som gjorde at PC-en spontant restarta...

Gjør dette: Motsatt musetast på My Computer, gå inn på "Advanced" og trykk settings knappen under startup and recovery. Der tar du vekk haken som står ved "Automaticly Restart" under System Failure... Da vil du få se en blåskjerm i stedet for at maskinen restarter... Skriv ned errorkoden som kan se slik ut:

0x000000000000000c2 eller noe sånt, og lenger oppe der det f.eks. står Bad_Pool_Caller, som det sto hos meg når printeren klikka...

Gå så på http://www.microsoft.com, og finn Knowledge Database. Velg WinXP og søk etter enten errorkoden eller den setningen...

Der fant jeg ut at det var printeren, og fant ny drive på HP sine hjemmesider... Da ble det fikset.

Det trenger ikke være det samme problemet, men gjør uansett som sagt med automatic restart osv...

Lenke til kommentar

Hey..

Jeg har testet 3 forskjellige Drivere til skjermkortet, men jeg har samme problemet med alle driverene.

Jeg har heller ingen Printer...

Kan det væra at jeg har for liten strømforsyning? jeg har 235W

Athlon 800

G-Force 2

3 andre kort

4 vifter..

Mvh

Sephiroth

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC

Som jeg har sagt tidligere:

Gjør dette: Motsatt musetast på My Computer, gå inn på "Advanced" og trykk settings knappen under startup and recovery. Der tar du vekk haken som står ved "Automaticly Restart" under System Failure... Da vil du få se en blåskjerm i stedet for at maskinen restarter... Skriv ned errorkoden som kan se slik ut:

0x000000000000000c2 eller noe sånt, og lenger oppe der det f.eks. står Bad_Pool_Caller, som det sto hos meg når printeren klikka...

Gå så på http://www.microsoft.com, og finn Knowledge Database. Velg WinXP og søk etter enten errorkoden eller den setningen...

Lenke til kommentar

Hadde samme problem ... hos meg var det "auto-restart" ved blue-screen/memory dump. Kan dessverre ikke huske hvor man sjekker det, sitter på Win98 nå.

Men... det hjalp jo ikke... i stedet for at maskinen restarta fikk jeg blue-screen og måtte restarte selv.

Det som skapte problemet var foresten en "Thrustmaster Firestorm Dual Power" Gamepad...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg har hatt det samme problemet

brukte masse tid på å finne ut hva det var, maskina restarta når jeg spillte spill, men så kjørte jeg en minne tester som jeg hentet fra download.com.

den fant feil på minnebrikken min, så fjernet jeg den og vips var alt bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...