Herr Brun Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Heisann. Jeg har for et par maaneder siden kjoept et kamera i Frankrike, for 1000 €. Jeg har alt av kvitteringer. Jeg innbiller meg at det skal vaere mulig aa faa tilbake fransk moms paa disse, for aa betale norsk moms naar jeg kommer tilbake. (eller la vaere aa betale norsk moms, et kamera er jo som kjent normalt aa ta med seg paa/fra ferie ). Noen som vet hvordan jeg gjoer det? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Taxfree-shopping. Du kan ikke ha tatt kameraet i bruk, meg bekjent. http://www.globalrefund.com/ Endret 21. mai 2006 av JoachimR Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Antakeligvis må du kontakte butikken du kjøpte kameraet i, eller franske tollmyndigheter. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 JoachimR: Er du sikker paa at jeg ikke kan ha tatt kamera i bruk? Da blir det nemlig litt verre... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 JoachimR: Er du sikker paa at jeg ikke kan ha tatt kamera i bruk? Da blir det nemlig litt verre... 6146730[/snapback] Nesten sikker. Sjekk global refund. I tillegg må butikken attestere det, men mulig det holder med en spesifissert kvittering. Er redd det kan bli vanskelig for deg! Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Du trenger en kvittering / papirer fra butikken du kjøpte det i som står hvor mye moms det er. Så stikker du innom den franske tollkontoret (vist du kjører bil), eller evt. den norske vist du flyr, og får tilbake der. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Du må vel si fra til butikken når du kjøper det? Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Så vidt jeg vet funker systemet sånn at når du kommer til Norge stikker du innom tollvesenet og betaler norsk moms på kameraet. Så kan du fakse eller sende tollpapirene til butikken, og få refundert momsen, så om den franske momsen er mindre enn 25% er det vel liten vits... Taxfreehandel blir vel noe litt annet, og jeg tror grensen for hvor store verdier du kan ta med inn i landet momsfritt ikke er spesielt høy, men akkurat det er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Dessuten må du betale norsk moms på varen også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå