Gå til innhold

Hvordan faa tilbake moms i utlandet?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har for et par maaneder siden kjoept et kamera i Frankrike, for 1000 €. Jeg har alt av kvitteringer. Jeg innbiller meg at det skal vaere mulig aa faa tilbake fransk moms paa disse, for aa betale norsk moms naar jeg kommer tilbake. (eller la vaere aa betale norsk moms, et kamera er jo som kjent normalt aa ta med seg paa/fra ferie :innocent:).

Noen som vet hvordan jeg gjoer det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
JoachimR:

Er du sikker paa at jeg ikke kan ha tatt kamera i bruk? Da blir det nemlig litt verre...

6146730[/snapback]

Nesten sikker. Sjekk global refund. I tillegg må butikken attestere det, men mulig det holder med en spesifissert kvittering.

Er redd det kan bli vanskelig for deg!

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet funker systemet sånn at når du kommer til Norge stikker du innom tollvesenet og betaler norsk moms på kameraet. Så kan du fakse eller sende tollpapirene til butikken, og få refundert momsen, så om den franske momsen er mindre enn 25% er det vel liten vits... Taxfreehandel blir vel noe litt annet, og jeg tror grensen for hvor store verdier du kan ta med inn i landet momsfritt ikke er spesielt høy, men akkurat det er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...