knutert Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hei Jeg bor veldig nærme campus, og kunne gjerne tenke meg å koble meg opp mot skolens nettverk fra leiligheten. Jeg har to bærbare pc'er, på den ene får jeg koblet meg til på en god dag med solskinn og vind i ryggen, mens den andre ikke finner nettverket i det hele tatt. Hvilke muligheter vil være best for å skaffe tilgang? Jeg tenkte på å sette opp et access point på lesesalen min(har fri sikt fra leiligheten til lesesalen, ca 150m avstand), men lurer på om det finnes en smartere løsning? Hadde vært greiere å ha all hardwaren i min egen stue:) Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Kan du ikke kjøpe en sånn kraftig rettningsstyrt antenne og koble til laptopene? Lenke til kommentar
morgawr Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Du kan jo sette opp akksesspunktet til å repeate nettet hjemme hos deg. Lenke til kommentar
knutert Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Du kan jo sette opp akksesspunktet til å repeate nettet hjemme hos deg. 6146768[/snapback] Vil aksesspunktet få bedre dekning enn laptopene, slik at ikke nettet detter ut? Er veldig lite kjent med trådløst utstyr.. Lenke til kommentar
knutert Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Kan du ikke kjøpe en sånn kraftig rettningsstyrt antenne og koble til laptopene? 6146667[/snapback] Noen eksempler? Men vil helst koble minst mulig til laptopene, vil gjøre ting enklest mulig. Lenke til kommentar
uro Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Du kan jo lage din egen antenne da. Den som søker skal få svar: Google Denne her er spesielt kul: cantenna Så slipper du og mekke selv tilogmed. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Beste hadde vært å fått en antenne på utsiden av huset ditt og så inn mot en ruter som fungerer som repeater. Lenke til kommentar
knutert Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Du kan jo lage din egen antenne da. Den som søker skal få svar: Google Denne her er spesielt kul: cantenna Så slipper du og mekke selv tilogmed. 6147447[/snapback] Hehe, den var fet! Men tviler på om dama blir så fornøyd med å ha en sånn stående i stua Lenke til kommentar
kdog Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Å sette opp aksesspunkt på skolen bør du kun gjøre i samsvar med driftsansvarlig. Setter du opp med en frekvens i nærheten av andre aksesspunkt vil de forstyrre hverandre og skape trøbbel. Soneinndelingen på en skole med mange akksesspunkt kan være litt av en kabal å legge, når de skal overlappe hverandre uten å forstyrre. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Gå heller til innkjøp av en antenne som er mer retnings bestemt da får du bedre signaler for ditt nettverk hjemme. Frankie Lenke til kommentar
knutert Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Gå heller til innkjøp av en antenne som er mer retnings bestemt da får du bedre signaler for ditt nettverk hjemme. Frankie 6150485[/snapback] Du tenker på noe som det her? https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302660&view=detailed Men hvordan får jeg koblet den til laptopen? Sikkert et ekstremt dumt spørsmål, men.. Er jo ikke noe RPSMA på den, så trenger jeg en adapter eller noe? Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Jepp de to er bra mulighet. De du vil trenge er enten en trådløs USB enhet som har mulighet for en ekstern antenne, eller å kjøpe et PCMCIA kort, de fleste har da mulighet for ekstern antenne. Selv brukte jeg en antenne som ligner på en vanlig utendørs antenne for TV. Ikke helt lik, men noe slik som dette brukte jeg: http://www.radiolabs.com/products/antennas...gig/2.4grid.php Funket veldig bra. Bortsett fra at den er veldig sensitiv men det er jo alle directional antenner da Frankie Lenke til kommentar
knutert Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 Jepp de to er bra mulighet. De du vil trenge er enten en trådløs USB enhet som har mulighet for en ekstern antenne, eller å kjøpe et PCMCIA kort, de fleste har da mulighet for ekstern antenne. Selv brukte jeg en antenne som ligner på en vanlig utendørs antenne for TV. Ikke helt lik, men noe slik som dette brukte jeg: http://www.radiolabs.com/products/antennas...gig/2.4grid.php Funket veldig bra. Bortsett fra at den er veldig sensitiv men det er jo alle directional antenner da Frankie 6172587[/snapback] Hmm, jeg har et PCMCIA kort, nærmere bestemt Compaq WL110(enda nærmere bestemt Orinoco Gold:) ), men tror ikke det er mulighet for å koble antenne på det? Har du noen eksempler på trådløse USB-enheter med mulighet for dette? Fant bare uten... Tror jeg i første omgang kjøper en repeater og ser om den får inn signalet godt nok. Hvis ikke får jeg teste ut antenner. Takker så mye for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå