Stig-Arne Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) stemmer stort sett ja.. iallefall på innsprøytning. For der bestemmer elektronikken hvor mye bensin som skal inn, på en gasser så åpner du for mer bensin jo mer du trykker gassen inn. Men du må huske på, klarer du akkurat å holde 60 i en oppover bakke i 5 gir, og trykker gassen helt inn, så vil du få ett ørlite høyere forbruk, for da ligger motoren å presser på for å øke farten, selv om den ikke klarer det. Men er du litt økonomisk, så holder du gassen slik at du akkurat holder 60, da sparer du igjen drivstoff.. Endret 24. mai 2006 av Stig-Arne Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Gjelder det samme dieselmotorer? Dumt spørsmål, men er det innsprøytning på dieselmotorer? Jeg mener å ha hørt ordet "forkammer", men det er kanskje gamle motorer? Endret 24. mai 2006 av buskmann Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Iallefall nye diesel motorer så gjelder det samme prinsippet. Da det er elektronikken bestemmer hvor mye diesel som skal inn. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 (endret) Forskjellen ligger vel i om det er mekanisk innsprøytning eller om det er direkte innsprøytning Edit: Forkammer = Verteiler-Einspritzung ? Endret 24. mai 2006 av kremt Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Vel, da lærte jeg noe nytt i dag og Har selv injection, men i min egne lille logiske verden hadde jeg kommet frem til at både gassdrag og turtall hadde noe å si. Men den gang ei, godt å få fakta på bordet hvertfall Økonomisk kjøring, here i come! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå