Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

AMD Athlon(tm) - AMD Athlon XP problemer

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem her.

Kameraten min, som har et Socket A hovedkort med en AMD Athlon 1,5ghz CPU har kjøpt min AMD Athlon XP 2800+ CPU.

Det står på innpakninga at hovedkortet hans støtter Athlon XP også. Men nå når vi har satt i denne CPUen, står det fortsatt i biosen at prosessoren hans er AMD Athlon 1,5GHz.

Først tenkte vi at vi hadde driti oss ut og putta feil prosessor inn, men det fant vi fort ut at vi ikke hadde gjort. For før hadde han 512MB ram i PCen, men nå mens vi tester har vi kun satt inn 256MB ram, mens biosen leser det som at det fortsatt er 512MB ram i PCen.

Kan det hjelpe å flashe BIOSen, eller eventuelt å update den?

Har lastet ned en bios update, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Forsøk nullstilling av BIOSen, eventuellt ved å ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund.

Hilsen,

efikkan.

6146489[/snapback]

Nei, det fungerte ikke. Den eneste forskjellen er at jeg får melding om at CPU vifta ikke kjører, men den gjør det...

Lenke til kommentar
Hei!

Forsøk nullstilling av BIOSen, eventuellt ved å ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund.

Hilsen,

efikkan.

6146489[/snapback]

Nei, det fungerte ikke. Den eneste forskjellen er at jeg får melding om at CPU vifta ikke kjører, men den gjør det...

6146700[/snapback]

Sjekk at vifta er riktig tilkoblet.

Den nedlastede BIOSen kan du pakke ut og legge på en boot-diskett eller bootcd. (Bootcd kan du lage i Nero) Instruksjoner skal følge med. Men det går ut på å starte opp pcen med disketten/cden, og så starte programmet. Så skal det meste gå av seg selv.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...