x-ray-cat Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hei. Jeg lurer på om det er noen her som har studert eller studerer ved Høgskolen i Finnmark? Hvordan er miljøet? Hvilket studie har du? Og hvordan er det å bo i Alta/Finnmark understudiene? Er det lite å ta seg til? Føler du at det er allt for lite folk på høgskolen eller i fylket generelt? (Finnmark er jo fylket med lavest befolkning i Norge) Noe som kan fortelle litt om hvordan det er på it-studiene? Er det noen jenter der? Er klassene fullt opp eller er det bare noen få studenter i forhold til antall plasser som det var da studien begynte? Noen som vet om mulighetene til å ta andre eller tredje året av en bachelor på en annen høgskole eller universitet i Norge? Bor i Stavanger og har aldri vært lenger nord enn Bergen. Så jeg er litt interessert i å vite hva jeg kan forvente meg. Ønsker å unngå å havne et sted med for få fritidstilbud og for få jevnaldre å bli kjent med. Jeg tror det er viktig å ikke kjede seg i studietida da dette kan gå utover studeringen- Setter pris på uttalser fra folk som bor i Finnmark/Alta som kan beskrive hvordan det er å bor der. Mvh. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Vel, nå flytte jeg fra alta i 1995. Det var sommeren jeg fylte 11 år tror jeg det var, så det eneste jeg kan fortelle om Alta er hvordan det var å gå på barneskolen der på begynnelsen av 90-tallet. Kanskje ikke veldig relevant for høgskolen anno 2007 altså Men etter hva jeg har hørt fra min storesøster, så er ikke miljøet i Alta tipp topp sammenlignet med f.eks Tromsø. Skal jeg personlig anbefale en studieby må det bli Trondheim som også har vunnet avstemning for beste studieby flere år på rad med over 50% av stemmene kombinert (!). Derfor har jeg valgt NTNU framfor UiO når jeg søkte skole i vinter. Men før du bestemmer deg for å velge HiF eller ei, så burde kanskje noen med litt nylig erfaringer derfra uttale seg. Lykke til med studievalget! Edit: Om du er på blink finner du jo masse folk fra Alta som alt går på høyskolen der. Foreslår du sjekker om de har en egen gruppe på blink, og lager en tråd der i tillegg. Endret 21. mai 2006 av skag1 Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 (endret) Høgskolen i Finnmark, Alta er veldig bra. Mye brae folk der. Skal ikke være redd for å kjede deg for mye i alta heller, mye å finne på der! Folk generelt i alta er greie, men der er noen man bør holde litt avstand fra, der som alle andre plasser! Anbefaler Alta! PS: Jentene er fine der å! Og det bor ca. 19-20.000 innbyggere i alta.. ikke så stort, men stort til finnmark å være Endret 23. mai 2006 av Rasch Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Høgskolen i Finnmark, Alta er veldig bra. Mye brae folk der.Skal ikke være redd for å kjede deg for mye i alta heller, mye å finne på der! Folk generelt i alta er greie, men der er noen man bør holde litt avstand fra, der som alle andre plasser! Anbefaler Alta! PS: Jentene er fine der å! Og det bor ca. 19-20.000 innbyggere i alta.. ikke så stort, men stort til finnmark å være 6159888[/snapback] Da håper jeg at jeg kommer inn der. Ser ut som jeg har store muligheter for å trives der. Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Jepp.. og hvis du vil kan jeg godt introdusere deg for noen folk der! selv om jeg ikke kjenner deg Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 23. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2006 Jepp.. og hvis du vil kan jeg godt introdusere deg for noen folk der! selv om jeg ikke kjenner deg 6164504[/snapback] Kanskje det Da blir du den første hardwareforumbrukeren jeg hilser på i real life Har hørt at Finnmarkinger ikke liker "Søringer". Det var fra en som hadde vørt på rekruttskole. Kanskje det er litt mer slik ute i distriktene og bygdene? Eller kanskje det bare er myte? Han sa ihvertfall at man burde si at man var svensk, kanskje for å unngå å få bank Lenke til kommentar
Kettler Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Tar opp denne igjen. Noen med litt nyere erfaringer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå