Krimson Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Har tenkt å kjøpe meg en distortion-pedal, og jeg har sirklet inn to mulige pedaler. BOSS DS-1 og BOSS DS-2. Noen som vet hva forskjellene er på disse to pedalene, og evt. hvilken jeg burde gå for? P.S. Jeg spiller RHCP og Guns N' Roses inspirert rock Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 DS-2 er en oppgradert versjon av DS-1, med "boost" knapp som også kan styres med ekstern pedal. Dette gir mer vreng. Tonekontrollen er også litt anderledes bygget opp. Generelt sett er vel ds2 en bedre pedal, men det er jo lyden som er viktig. Jeg har kun prøvd DS1, og er ikke så imponert, synes den blir for spiss i toppen, med dette kan ha mye med forsterker/gitaren min samt min personlige smak. Annbefaler deg å prøve de seg, for å se hva du liker. Lenke til kommentar
Krimson Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Skal prøve begge, men jeg tror jeg kommer til å gå for DS-2, med tanke på at den ikke er mer enn 150 kr dyrere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå