Complexity Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Bruker en gammel Samtron skjerm til min maskin. Og har brukt den i en god stund, snart ett år tror jeg og merker at den har sett sine bedre dager.. (fikk den brukt så den er enda gamlere enn det) Den lager en skikkelig høyfrekvent hylelyd av å til og på sterke farger, akkurat som om en spole skulle riste skikkelig.. og jeg får hodepine av denne lyden og må slå oppe på skjermen for at den skal bli stille.. Den glemmer av å til postisjonen den er innstilt på, spesielt hvis den har stått avslått i noen dager, da er bildet helt til venstre elns. Den holder på farger.. akkurat som at det blir brent inn, som f.eks. hvis jeg har en rosa bakrunn, og lar den vises i 10min, og så kommer den svarte skjermspareren på, så ser man tydelig at rosafargen enda vises litt i svartfargen.. osv.. den stiller på lys, og fargeinstillinger hele tiden, nå også.. og når jeg kakker litt borti den så kommer den litt tilbake.. altså han stiller på om hvitfargen skal være skikkelig hvit, eller litt mørkere/brunaktig.. Vil denne skjermen ta kvelden snart eller? Burde jeg begynne å titte på en ny skjerm? (trenger ikke forslag) blir isåfall litt kjipt, siden jeg er veldig gla i denne skjermen, tross sine feil.. mvh. Complexity edit: er ikke helt samme skjerm som i linken, min går f.eks helt opp til 2048 oppløsning. men den ser likens ut og heter 96P Endret 21. mai 2006 av complexity Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg tror det er på tide å bytte den ja. En del skjermer dør relativt raskt etter symptomene melder seg. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg tror det er på tide å bytte den ja. En del skjermer dør relativt raskt etter symptomene melder seg. 6145601[/snapback] huff.. får ta å titte på en flatskjerm da.. må bare ha en som kan vise 1600 oppløsning btw: skjermen ble nettop helt grønn så ble den blå så ble den normal igjenn etter ett kakk Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg tror det er på tide å bytte den ja. En del skjermer dør relativt raskt etter symptomene melder seg. 6145601[/snapback] huff.. får ta å titte på en flatskjerm da.. må bare ha en som kan vise 1600 oppløsning btw: skjermen ble nettop helt grønn så ble den blå så ble den normal igjenn etter ett kakk 6145614[/snapback] Så du vil ikke ha en ny CRT-skjerm? Kanskje det er dårlig kontakt i kabelen som er skylden? Sjekk at den står riktig, og at ingen pinner er bøyde. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Jeg tror det er på tide å bytte den ja. En del skjermer dør relativt raskt etter symptomene melder seg. 6145601[/snapback] huff.. får ta å titte på en flatskjerm da.. må bare ha en som kan vise 1600 oppløsning btw: skjermen ble nettop helt grønn så ble den blå så ble den normal igjenn etter ett kakk 6145614[/snapback] Så du vil ikke ha en ny CRT-skjerm? Kanskje det er dårlig kontakt i kabelen som er skylden? Sjekk at den står riktig, og at ingen pinner er bøyde. 6145657[/snapback] Ingen pinner er bøyde og kabelen har ingen kontaktfeil som jeg ser ivertfall.. har riklet over alt på den nå.. Er litt lei crt skjermer, og etter at jeg fikk låne en lcd skjerm hos en kompis på ett lan for en stund siden fant jeg ut hvor mye deiligere det var å se på den btw: den ble litt bedre når jeg satt hertzen på 70 Endret 21. mai 2006 av complexity Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 En LCD er ikke bedre å se på en en god CRT. Kjør de på 75Hz eller mer, så får de bedre skarphet, kontrast, farger, responstid og innsynsvinkel enn en LCD. Men om du vil ha en tynn skjerm så har du nok ikke noe alternativ til LCD så langt. Men det er du selv som bestemmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå