Gå til innhold

Trestruktur i forum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå sjekket jeg ikke siden som Nazgul nevnte, men det du kan gjøre er å lage en liste eller en tabell, alt ettersom hva du liker, og kjøre på med forskjellige innrykk for hver "node".

Hvis du kun vil ha et par-tre levels, kan du lage alle klassene manuelt. Hvis du ønsker muligheten til å gå inn i det uendelige, kan du lage en felles klasse for hver linje (|-- Bla, bla...) og padde denne med <antall levels> x <fast innrykk>.

Hvordan du skal sette opp selve prosessen for å printe ut dette blir dog litt mer komplisert. Da må du nesten skrive litt om hvilket utgangspunkt du har.

Edit: du trenger vel gjerne en egen klasse for den øverste posten, siden den kun skal ha ark-symbolet, ikke noe streker og sånt.

Endret av gozzer
Lenke til kommentar

Jeg lagde engang et script som leste innholdet i en mappe rekursivt, og lagde padding-left for hvert nivå innover du gikk. Da brukte jeg hvertfall en rekursiv funksjon hvor ett av parameterne var padding-left'en, som jeg bare økte med 5px for hver gang funksjonen kalte seg selv. Det er kanskje noe av det samme du ønsker her?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

Men en meny og den trestrukturen din er lagt opp på samme måte, derfor er det meget relevant.

Får du til selve trestrukturen, så er det bare å slenge på mer tekst/html (hentet fra DB) for hver linje som blir skrevet ut etterhvert...

Lenke til kommentar
det er ikke snakk om å programmere en meny, men et forum!

6159973[/snapback]

Slik jeg forsto det så var vel det umidelbare problemet ditt å progrmmere en emne oversikt. Det er jo strengt tatt en meny over alle svarene i et emnet?

"Composite Pattern" er ikke forbeholdt menyer, men er en måte å løse et programmerings problem på. http://en.wikipedia.org/wiki/Composite_pattern

En tre meny er et meget godt eksempel der man bør benytte seg av en slik løsning. Det vil gjøre det enkelt å omrokere på oversikten, fjerne svar, filtrere bort, legge til, osv.

Hvis du leser igjennom den siden jeg lenket til i forrige post så antar jeg at du vil kunne se hvordan du kan benytte den i emene oversikten din.

Om du velger å implementere den er en annen sak.

Endret av Fjoggs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...