Gå til innhold

Oppgradere fra X800, er det verd det.?

Tore

Anbefalte innlegg

Jeg har nå Sap.Rad. X800 256Mb GDDR3 ViVo (R430) (AGP kort..)

ramdac 400MHz & cpu klokk 392MHz Effektiv klokkehastighet 700MHz (originalt, takkler ikke klokking no særlig.)

tror det har 12 pipelines og 22Gb båndbredde.. 256kb-buss..

Artic Cooling kjøler...

Spiller Mest Steamspill, med HDR osv...

Kun LCD skjerm...

Jeg ønsker å oppgradere så jeg virkelig merker det, altså at det nye er verd forskjellen grafikkmessig...

- Tilsvarer X800 ca 6600GT..?

- Er X800 er kort som fortsatt henger godt med.? (har INGEN erfaring med nyere kort)

Konvertere gjerne til Gforce, har alltid hatt en forkjærlighet til deres kort...

Jeg tror jeg fortsatt vil ha AGPkort, å skifte hovedkort er jeg ikke interesert i før det blir ny CPU...

Hva anbefaler folket...?

Max tak på 3000, absolutt max altså...

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317656 er det verd det, eller henger mitt X800 såpass med at det ikke er verd det, enda.... 3høvdinger er fryktelig mange grunker for meg.

( spørsmålet er kanskje i bunn & grund om det nå finnes nyere kort som er verd å kjøpe, eller om jeg skal vente...? )

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter på et X800XT PE (AGP) og vurderer også når jeg skal oppgradere. Slik jeg ser det, er det ikke noe vits i å hoppe på denne generasjonen rent ytelsesmessig. Det vil bli dyrt å skifte til 939 og PCIe, og ytelsesforbedringen vil ikke bli merkbar nok. Jeg tror heller ikke det er verdt det å bytte til 7800GS(AGP). Dette vil være billigere enn å bytte plattform helt, men jeg tror ikke ytelsesøkningen her heller vil være til å hoppe i taket for. Så for min del venter jeg på at AM2 er etablert (evt ser hva Intel kommer med) og nVidias G80, eller det som kommer senere.

Vet ikke helt hvor relevant mine betraktninger er, siden det tross alt er en del forskjell på X800 og X800XT, så du får lese det deretter. Uansett tror jeg det er en dårlig ide å oppgradere seg videre på AGP-sokkelen. Da kommer du til å sitte der om ett år med en fortsatt utdatert PC, og med 2000kr mindre å bygge ny for på ny sokkel.

Lenke til kommentar
Til Steamapps. har du en liten fordel med ATI kort, men jeg vil tro Club3D Geforce 7800 GS 256MB AGP til 2095,- (ukens tilbud denne uken), gir mest fo pengene.

6145713[/snapback]

Jeg har ikke helt fått med meg hva som er fordelen med ati i steam motoren.?

om du gidder å forklare.? :) (har det kun med hdr.?)

Jeg sitter på et X800XT PE (AGP) og vurderer også når jeg skal oppgradere. Slik jeg ser det, er det ikke noe vits i å hoppe på denne generasjonen rent ytelsesmessig. Det vil bli dyrt å skifte til 939 og PCIe, og ytelsesforbedringen vil ikke bli merkbar nok. Jeg tror heller ikke det er verdt det å bytte til 7800GS(AGP). Dette vil være billigere enn å bytte plattform helt, men jeg tror ikke ytelsesøkningen her heller vil være til å hoppe i taket for. Så for min del venter jeg på at AM2 er etablert (evt ser hva Intel kommer med) og nVidias G80, eller det som kommer senere.

Vet ikke helt hvor relevant mine betraktninger er, siden det tross alt er en del forskjell på X800 og X800XT, så du får lese det deretter. Uansett tror jeg det er en dårlig ide å oppgradere seg videre på AGP-sokkelen. Da kommer du til å sitte der om ett år med en fortsatt utdatert PC, og med 2000kr mindre å bygge ny for på ny sokkel.

6145795[/snapback]

takker for god tilbakemelding.

Akkurat slike ting jeg også har betraktet, jeg kommer ikke til å skifte til pci-e HK, på denne prosessoren, å vite hvor lenge denne pcn henger godt med er jo litt vanskelig å si, men sikkert flere år enda, har sett for meg at det blir å oppgradere CPU HK osv, senest sommern2008...

Og tror kanskje jeg er enig med deg i at det ikke er verd å oppgradere mere på AGPkortet, heller spare pengene å kaste inn 2-3000 mere når oppgraderingen kommer... :)

Kan kanskje se på det slik, så lenge grafikkinnstillingene kan stå på high (bortsett fra AA, synk. ol) over hele fjøla så er det ikke vits i å oppgradere..

Lenke til kommentar
Jeg har ikke helt fått med meg hva som er fordelen med ati i steam motoren.?

om du gidder å forklare.? :) (har det kun med hdr.?)

Jeg vet ikke om det er hardware eller driver som gjør at ATI generelt gjør det bedre i benchmarks med HL/HL2. Den samme fordelen har nvidia kort i Doom/Quake benchmarks.

Det er nok samarbeid under utvikling av både nye GPU'r og nye grafikkmotorer som gir disse forskjellene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...