Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Register-timing på BMW 523iA 1997


Anbefalte innlegg

Det er M52B25 motor. Ikke TU

 

DSC00305.jpg

Oversiktsbilde.

 

DSC00306.jpg

Hvordan er det med disse pilene (ringet rundt i gult). Skal ikke de passe om hverandre? Det gjør ikke det om jeg setter det sånn som haynes sier, altså at boltene sitter i midten av de avlange sporene...

 

DSC00307.jpg

Dette er skiven som sitter på eksoskamdrevet. Det ser ikke ut som skruene har sittet akkurat i midten utifra merkene (etter olja).

 

DSC00308.jpg

Eksoskamdrev.

 

DSC00309.jpg

Innsugskamdrev.

 

 

Hvorfor er sporene avlange? Kunne det ikke bare vært styretapper sånn at det blir riktig med en gang? Har VANOS noe med det å gjøre?

 

Fra før har vi stilt inn veiva i øvre dødpunkt på syl 1 med låsetapp i svinghjulet. Kammene er satt med de 2 første knastene mot hverandre (se bilde) og de 4kanta klæddene bakerst på hver kam parallelle med toppen.

 

knast.jpg

 

 

På forhånd: Takk for svar! :)

 

Ellers kom med tips! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...