bergaloevera Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Det er M52B25 motor. Ikke TU Oversiktsbilde. Hvordan er det med disse pilene (ringet rundt i gult). Skal ikke de passe om hverandre? Det gjør ikke det om jeg setter det sånn som haynes sier, altså at boltene sitter i midten av de avlange sporene... Dette er skiven som sitter på eksoskamdrevet. Det ser ikke ut som skruene har sittet akkurat i midten utifra merkene (etter olja). Eksoskamdrev. Innsugskamdrev. Hvorfor er sporene avlange? Kunne det ikke bare vært styretapper sånn at det blir riktig med en gang? Har VANOS noe med det å gjøre? Fra før har vi stilt inn veiva i øvre dødpunkt på syl 1 med låsetapp i svinghjulet. Kammene er satt med de 2 første knastene mot hverandre (se bilde) og de 4kanta klæddene bakerst på hver kam parallelle med toppen. På forhånd: Takk for svar! Ellers kom med tips! Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Autodata har fremgangsmåte for 523i med motorkode: 256S3. Er det samme som du har? Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Ja jeg har printet ut fremgangsmåte fra Autodata, men har ikke alt det spesialverktøyet også synes jeg forklaringen var litt defus der.. Så hvis noen her har erfaringer...? Endret 21. mai 2006 av MicrolaXx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå