Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

MC med plass til PC?

Anbefalte innlegg

Bare så det er sagt; Jeg har overhode ingen peiling på MC.

Jeg har nå gjort den store oppdagelsen at skal man ha håp om å komme fram rimelig raskt i Oslo må man ha MC. Spessielt om man inkluderer tiden for å finne seg parkeringsplass. Så derfor har jeg nå tenkt å ta MC lappen og skaffe sykkel. Spørsmålet er hvilke (brukt) sykler burde jeg se etter?

Det som taler imot å bruke sykkel er behovet for å frakte PC'r. Som oftest er det 1-2 miditower maskiner. Er det noen løsninger for å få med seg slikt?

I tillegg til bykjøringen og snirkle seg mellom biler og over fortauskanter, er det ikke usansynlig at det blir 10 mil daglig på motorvei. Den bør altså være både smidig, lett og egnet for lenger strekk i høyere hastigheter.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heldigvis misstolket jeg tittelen...

Trodde du tengte å montere en pc på MC`n.... :tease:

Kjøpe en god gammel en med bagasjebrett da... :p

Eller så har du vel et problem, så store sidetasker eller no finnes vel nesten ikke...?

Lenke til kommentar

Sidevogn får ikke plass mellom biler. En smal tillhenger kunne jo vært en mulighet. Goldwing er den eneste mc jeg har sett med henger. Finnes noen mindre?

Å lage en boks selv kunne jo vært en mulighet. Hvordan er ferdiglagde bokser festet? Det må vel være mulig å lage noe som bruker de samme festene?

Lenke til kommentar
Sidevogn får ikke plass mellom biler. En smal tillhenger kunne jo vært en mulighet. Goldwing er den eneste mc jeg har sett med henger. Finnes noen mindre?

Å lage en boks selv kunne jo vært en mulighet. Hvordan er ferdiglagde bokser festet? Det må vel være mulig å lage noe som bruker de samme festene?

6145642[/snapback]

ja prøv og bygg en boks selv så skal du se hva som skjer når snutn ser det!

Lenke til kommentar

Goldwing er for tungt, uansett hvor lite man putter på den.

Ryggsekk er jo selvsagt en mulighet for en pc. Har gjort det mye på tråsykkel.

Er det noen regler for godkjenning av bokser for MC? Jeg hadde ikke anelse om slikt. Så foresten noe som lignet på hjemmemekk i dag. Ligna på alukofferter som var festa på hver side. (Jeg var for langt unna til å se hva det egentlig var.)

Lenke til kommentar
Kjører selv med hjemmelaget bagasjebrett.

6161514[/snapback]

Hvordan har du laget og festet det?

6167424[/snapback]

Legger ut bilder.

Er festet med en metallbit som går under det orginale bagasjebrettet og er skrudd fast med en vingemutter.

post-44228-1148502323_thumb.jpg

post-44228-1148502346_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...