Gå til innhold

Acer 8202WLMi vs. Dell I9400 vs. Andre?


Anbefalte innlegg

Hei har funnet en aktuell PC. Acer 8202WLMi (http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=61837#) men er litt i tvil ovenfor Dell Inspiron 9400.

 

Vet at Inspiron mest sannsynlig har et bedre grafikkort. Skjermkortet er også bedre, samt en prosessor over. Er svært usikker på hva jeg bør velge av skjerm...

 

Hvilken av de to modellene har best skjerm? Er 17" upraktisk stor? eller går det fint å bruke? Hvordan er "ekstrautstyret" og utgangsporter på Dell maskiner? Acer har jo bla. DVI.

 

Er det stor forskjell mellom 5400 rpm og 7200 rpm harddisker? De koster jo 1000-lapp i forskjell.

 

Noen som har noen erfaring med de nevnte maskinene? Takker for alle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beste skjermen har nok kansje Acer'n pga at Dell har litt lte Kontrast på denne I9400. Men jeg har selv 9400 som er helt konge bra.

Men T2500 og 2GB og 7800Go samt den beste 17". Den ga nå jeg litt over 23k for da. Men den selges så pm meg :)

Velg den beste skjermen på dell maskinen hvis du skal ha den.

 

Men det beste valget er jo opp til hva du vil ha og hva du syns.

Dell har6USB porter både VGA og DVi samt alt annet. En stor og god maskin, med utrolig bra kjøle evne.

 

Jeg har en 100GB 7200spinn. Det er best hvis du driver med bilde redigering, AutoCad, allså ting som krever rask lagring og raske utførte jobber.

Lenke til kommentar

Eg bestilte meg nettopp en Dell I9400..

Intel Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

1024MB 533MHz DDR2 SDRAM

80GB (5,400 rpm) SATA

NVIDIA® GeForce™Go7800 GS 256MB

 

 

Betalte 11490 med frakt og alt..

 

 

Acer koster jo 17k..?

Vist du har 17k å bruke,så hadde eg valgt dell,også oppgradert den..vil heilt klart få en bedre pc en aceren...

Lenke til kommentar

Ok... Har dere bestillt den beste eller billigste skjermen til Dell? Selv er jeg nødt til å ta den beste (av hensyn til øyne og arbeidsflate).

 

Er forsovidt enig at dell gir bedre PC for pengene. Blir nok ny PC på meg Åsmund, men takk for tilbudet. Kan noen sende noen bilder av I9400? Er litt undrende på om den er litt stor?

 

Hvordan er I9400 sammenliknet med XPS 1710?

Lenke til kommentar
Ok... Har dere bestillt den beste eller billigste skjermen til Dell? Selv er jeg nødt til å ta den beste (av hensyn til øyne og arbeidsflate).

 

Er forsovidt enig at dell gir bedre PC for pengene. Blir nok ny PC på meg Åsmund, men takk for tilbudet. Kan noen sende noen bilder av I9400? Er litt undrende på om den er litt stor?

 

Hvordan er I9400 sammenliknet med XPS 1710?

6146850[/snapback]

 

i9400 får snart nytt skjermkort (7900GS) som er det samme som det billigste alternativet til XPS M1710. Kun 2 fordeler med XPS sprø du meg: mulighet for den råeste grafikken på markedet for bærbare og design/byggekvalitet. i9400 er dog vesentlig billigere med lik konfigurasjon.

Lenke til kommentar

Jeg har selv en DELL 9400, og selv om jeg ikke er helt fornøyd med skjermen (lyskant nederest), så vil jeg ikke nøle mange sekunder med å anbefale denne. Jeg synes ikke den blir stor i det hele tatt, men så kommer jeg rett fra et beist av en stasjonær. Kan prøve å få tatt noen bilder av den i kveld.

 

Jeg har ikke hatt Pc'en så lenge så jeg har liksom ikke helt fått testa alt enda........det er iallefall mange tilkoblingsmuligheter! Se bilder her:

http://www.nerdynigel.com/pics/

Lenke til kommentar

Bildene dine virker ikke for meg...

 

Men det ser ut som det blir en I9400 på meg om ikke noen har noen gode alternativer. Så en test mellom 820x og I9400 der var 820x best på batteri (sikkert grunnet 15.4" skjerm) mens I9400 (toppkonfig begge to) var nesten 50% raskere på spillytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...