Lanka Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Lurte bare på om noen har hatt om Dødvann før. Det omhandler harmoniske svingninger i vannet som gir en sinus-kurve. Og jeg skal ha et prosjekt om nettopp dette da. Står fritt til å gjøre hva jeg vil her, men må ha noe matematisk som jeg faktisk kan regne ut når jeg skal levere dette. Fks Amplituden,perioden,bølgelengden osv... Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Kanskje et dumt spørsmål, men... wtf er dødvann? Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 dødvann, fenomen som kan oppstå når et skip befinner seg i farvann hvor et ferskt vannlag dannes oppå et saltere, f.eks. utenfor elvemunninger el. i fjorder med store tilløp av ferskvann. Det dannes undervannsbølger i grenselaget, og skipet mister fart og styring. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 yes. Helt riktig. Finner ingenting på nettet vedrørende matematiske forklaringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå