Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase/worklog: Nissan 200SX s14a '99


Anbefalte innlegg

Sikle! Må si denne bilen begynner å bli farlig gromm! Ufattelig kule felger!! Mye betalte du?

 

Du har ikke heller lekt deg med tanken på sort farge på bilen da? og noen sølg-grå tekst klistremerker? :) Men for all del..rødt er kult det også ;)

8095473[/snapback]

 

Felgene kom på litt over 16k inkl frakt/moms, dette er da uten dekk.

 

Har sett for meg mange farger å lakkere bilen i, og det som er mest aktuelt for øyeblikket er:

 

1) Candyrød

2) Den orginale røde AJ4 fargen, bare legger til mellomslipping og nano-klarlakk

3) Hvitt med svart panser

 

Ser ut som om våren er på vei her på østlandet, så håper på å få prøvemontert coiloverne og hentet skiltene til bilen i slutten av måneden :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Da har beistet våknet opp fra vinterdvalen og vært ute og fått sin første kjøretur på tørre veier i år.

 

Monterte felger og coilover kitet idag, her ser dere resultatet:

 

post-4475-1175700268_thumb.jpg

 

Har ikke fått justert høyden på coiloverne ordentlig ennå, da jeg venter på camberbolter og justerbare foringer ifra Whiteline. Har ikke lyst til å ødelegge dekkene med engang...

Camberboltene/foringene skal jeg ha på imidertidelig til jeg får overhalt bakstillingen som jeg har liggendes, noe som jeg regner med skjer i nær framtid da jeg nettopp fikk tak i de siste delene jeg trenger til bakstillingen.

Lenke til kommentar

Ny pakke med deler kom idag, med følgende innhold: Antikrengningsstag foran og bak inkl nye droplinks, castorforinger foran, camberbolter foran, smultringer for å stive opp subframen og camberforinger bak.

 

Antikrengningsstagene hadde jeg uansett tenkt å anskaffe meg, mens resten av delene, som var inkludert i et pakketilbud, får holde til jeg får tatt meg råd til de delene som jeg egentlig skal ha.

 

Var litt for dårlig vær idag til at jeg orket å begynne monteringen, så vi får prøve igjen i morgen.

 

Og har fremdeles ikke funnet laderen til kameraet :realmad:

 

post-4475-1176236068_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Planen var jo å montere understellsdelene idag, men det blei forandring i planene, så jeg tok heller dagen til å brenne ut foringene ifra bakstillingen.

Ble ikke helt ferdig med å brenne ut subframen, samt det sitter fremdeles igjen noen foringshylser som skal ut.

Forsetter med dette i morgen igjen, blir da forhåpentligvis ferdig og kan sende delene til sandblåsing og lakkering.

 

Jeg fant forresten igjen laderen, så da kan jeg få tatt bilder igjen ;)

 

post-4475-1176306166_thumb.jpg

post-4475-1176306177_thumb.jpg

post-4475-1176306207_thumb.jpg

post-4475-1176306218_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Monterte antikrengningsstagene idag. Lett jobb som var gjort på noen få timer.

Bilen ble slettes ikke mer ukomfortabell å kjøre, bare betydelig bedre å ligge i svinger med :)

Planene framover er å få valset innerkanten på hjulbuene bak, for å få kunne senket bilen mer, samt få montert camber og castor foringene for så å sende den inn til 4-hjulskontroll.

 

post-4475-1176899626_thumb.jpg

post-4475-1176899637_thumb.jpg

post-4475-1176899653_thumb.jpg

post-4475-1176899668_thumb.jpg

post-4475-1176899682_thumb.jpg

Endret av Eplejus
Lenke til kommentar
Pent arbeid, stilig bil :)

 

Er det mulig å valse hjulbuen om den ikke er rund?

8413311[/snapback]

 

Hva mener du? I mitt tilfelle er det kun innerleppa som må brettes oppover, da dekket subber borti. Så selve skjermen vil ikke bli breiere.

 

Trenger ikke å lakke felgene, da det også finnes senterpartier å få kjøpt i både gull og gunmetal, og iogmed at det er skrudde felger, er det ikke noe problem å bytte ;)

Lenke til kommentar
Pent arbeid, stilig bil :)

 

Er det mulig å valse hjulbuen om den ikke er rund?

8413311[/snapback]

 

Hva mener du? I mitt tilfelle er det kun innerleppa som må brettes oppover, da dekket subber borti. Så selve skjermen vil ikke bli breiere.

 

8413442[/snapback]

 

ilkaon5.th.jpg

 

Her er et bilde av hjulbuen på bilen min bak.

Dekket kommer til å subbe om bilen bli senket

Endret av MaSo
Lenke til kommentar
Pent arbeid, stilig bil :)

 

Er det mulig å valse hjulbuen om den ikke er rund?

8413311[/snapback]

 

Hva mener du? I mitt tilfelle er det kun innerleppa som må brettes oppover, da dekket subber borti. Så selve skjermen vil ikke bli breiere.

 

8413442[/snapback]

 

ilkaon5.th.jpg

 

Her er et bilde av hjulbuen på bilen min bak

8413494[/snapback]

 

 

Intet er vel umulig, kan anbefale å ta en tlf til valsespesialisten.no og høre hva han sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...