Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase/worklog: Nissan 200SX s14a '99

Anbefalte innlegg

Sikle! Må si denne bilen begynner å bli farlig gromm! Ufattelig kule felger!! Mye betalte du?

Du har ikke heller lekt deg med tanken på sort farge på bilen da? og noen sølg-grå tekst klistremerker? :) Men for all del..rødt er kult det også ;)

8095473[/snapback]

Felgene kom på litt over 16k inkl frakt/moms, dette er da uten dekk.

Har sett for meg mange farger å lakkere bilen i, og det som er mest aktuelt for øyeblikket er:

1) Candyrød

2) Den orginale røde AJ4 fargen, bare legger til mellomslipping og nano-klarlakk

3) Hvitt med svart panser

Ser ut som om våren er på vei her på østlandet, så håper på å få prøvemontert coiloverne og hentet skiltene til bilen i slutten av måneden :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Da har beistet våknet opp fra vinterdvalen og vært ute og fått sin første kjøretur på tørre veier i år.

Monterte felger og coilover kitet idag, her ser dere resultatet:

post-4475-1175700268_thumb.jpg

Har ikke fått justert høyden på coiloverne ordentlig ennå, da jeg venter på camberbolter og justerbare foringer ifra Whiteline. Har ikke lyst til å ødelegge dekkene med engang...

Camberboltene/foringene skal jeg ha på imidertidelig til jeg får overhalt bakstillingen som jeg har liggendes, noe som jeg regner med skjer i nær framtid da jeg nettopp fikk tak i de siste delene jeg trenger til bakstillingen.

Lenke til kommentar

Det var meningen å ta fler bilder, men kameraet gikk tom for strøm. Noe som er litt kjipt da jeg ikke har en anelse om hvor batteriladeren er! Men det er jo bare et godt argument for å anskaffe meg et speilreflekskamera :D

Lenke til kommentar

Ny pakke med deler kom idag, med følgende innhold: Antikrengningsstag foran og bak inkl nye droplinks, castorforinger foran, camberbolter foran, smultringer for å stive opp subframen og camberforinger bak.

Antikrengningsstagene hadde jeg uansett tenkt å anskaffe meg, mens resten av delene, som var inkludert i et pakketilbud, får holde til jeg får tatt meg råd til de delene som jeg egentlig skal ha.

Var litt for dårlig vær idag til at jeg orket å begynne monteringen, så vi får prøve igjen i morgen.

Og har fremdeles ikke funnet laderen til kameraet :realmad:

post-4475-1176236068_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Planen var jo å montere understellsdelene idag, men det blei forandring i planene, så jeg tok heller dagen til å brenne ut foringene ifra bakstillingen.

Ble ikke helt ferdig med å brenne ut subframen, samt det sitter fremdeles igjen noen foringshylser som skal ut.

Forsetter med dette i morgen igjen, blir da forhåpentligvis ferdig og kan sende delene til sandblåsing og lakkering.

Jeg fant forresten igjen laderen, så da kan jeg få tatt bilder igjen ;)

post-4475-1176306166_thumb.jpg

post-4475-1176306177_thumb.jpg

post-4475-1176306207_thumb.jpg

post-4475-1176306218_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Monterte antikrengningsstagene idag. Lett jobb som var gjort på noen få timer.

Bilen ble slettes ikke mer ukomfortabell å kjøre, bare betydelig bedre å ligge i svinger med :)

Planene framover er å få valset innerkanten på hjulbuene bak, for å få kunne senket bilen mer, samt få montert camber og castor foringene for så å sende den inn til 4-hjulskontroll.

post-4475-1176899626_thumb.jpg

post-4475-1176899637_thumb.jpg

post-4475-1176899653_thumb.jpg

post-4475-1176899668_thumb.jpg

post-4475-1176899682_thumb.jpg

Endret av Eplejus
Lenke til kommentar
Pent arbeid, stilig bil :)

Er det mulig å valse hjulbuen om den ikke er rund?

8413311[/snapback]

Hva mener du? I mitt tilfelle er det kun innerleppa som må brettes oppover, da dekket subber borti. Så selve skjermen vil ikke bli breiere.

Trenger ikke å lakke felgene, da det også finnes senterpartier å få kjøpt i både gull og gunmetal, og iogmed at det er skrudde felger, er det ikke noe problem å bytte ;)

Lenke til kommentar

8413311[/snapback]

Hva mener du? I mitt tilfelle er det kun innerleppa som må brettes oppover, da dekket subber borti. Så selve skjermen vil ikke bli breiere.

8413442[/snapback]

ilkaon5.th.jpg

Her er et bilde av hjulbuen på bilen min bak.

Dekket kommer til å subbe om bilen bli senket

Endret av MaSo
Lenke til kommentar

8413311[/snapback]

8413442[/snapback]

ilkaon5.th.jpg

Her er et bilde av hjulbuen på bilen min bak

8413494[/snapback]

Intet er vel umulig, kan anbefale å ta en tlf til valsespesialisten.no og høre hva han sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...