Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase/worklog: Nissan 200SX s14a '99


Anbefalte innlegg

Hentet meg detta nye leketøyet her om dagen :D

 

1 stk tyskimportert 100% orginal Nissan 200SX s14a '99 med kun 56.000km på tellerstanden, bilen har aldri vært vinterkjørt.

 

Planen for bilen er å bygge den opp til show og banebil.

 

 

Model: S14a (Silvia)

Førstegangsregistert: 03/99

Motor: SR20DET - 200hk @ 6400rpm - 265Nm @ 4800rpm - 0-100km/t 6.9sek

 

I første omgang så skal understellet oppgraderes.

Dvs coiloverkit, whitelinekit, nye foringer og bremser.

 

Videre mot våren tenker jeg så og omlakkere bilen.

 

 

Skal gå til innkjøp av bedre kamera, rødfargen og fargen på interiøret stemmer IKKE overens med bildene!

 

HPIM1654.jpg

HPIM1655.jpg

HPIM1656.jpg

HPIM1657.jpg

HPIM1658.jpg

HPIM1653.jpg

HPIM1660.jpg

HPIM1662.jpg

Endret av Eplejus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Likte link nr2 den var skikkelig frekk :thumbup:

 

Det mye du kan gjøre med denne bilen, men ikke gå for overkill det fortjener den ikke ;)

6143989[/snapback]

 

Den er også min favoritt, skal beholde bilen min clean ja, ingen dekaler og orginalfargen skal beholdes.

 

På den bilen sitter det er C-West bodykit, kunne tenkt meg det samma.

 

Evnt. et Uras Type 2 kit:

 

s14.jpg

Lenke til kommentar

Det er sinnsykt rått men samtidig veldig pent så du får både i pose og sekk, jeg hadde brukt dette som en mal for denne bilen :)

 

Hvordan er denne bilen å kjøre? tenker på både komfort og kjøregenskaper ellers...

 

Jeg har kjørt mod før denne men det kan kanskje ikke sammenlignes?

 

Edit- Jeg liker virkelig formen på denne bilen, og jeg syntes du har gjort et godt valg i en ganske dyr prisklasse kontra mod etc i dette tilfelle :)

Lenke til kommentar
Det er sinnsykt rått men samtidig veldig pent så du får både i pose og sekk,  jeg hadde brukt dette som en mal for denne bilen :)

 

Hvordan er denne bilen å kjøre? tenker på både komfort og kjøregenskaper ellers...

 

Jeg har kjørt mod før denne men det kan kanskje ikke sammenlignes?

 

Edit- Jeg liker virkelig formen på denne bilen, og jeg syntes du har gjort et godt valg i en ganske dyr prisklasse kontra mod etc i dette tilfelle :)

6144496[/snapback]

 

Komforten i denna bilen kan selvsagt ikke sammenlignes med f.eks en Mercedes.

Men alikevel ikke for ukomforttabell til langkjøring, jeg kjørte 60 mil i nesten et strekk da jeg henta den, uten problemmer.

Jeg kjører med de orginale 16" dekka nå, så de hjelper jo til å bedre komforten for øyeblikket...

 

Kjøreegenskapene er helt fantastiske, og bedre skal de bli.

Bilen har et lavt tyngdepunkt, krenger lite/minimalt i svinger. Den suger virkelig til seg svingene, og det pleier å gå fort i rundkjøringene! :D

Styringen er føles direkte, og tilbakemelding fra hjul og understell føles bra, man får god forvarsel før den skal til å slippe.

 

 

Her er bakvingen som jeg hadde tenkt å sette på.

Denna vingen sitter orginalt på de s14a som ble solgt i Japan.

Skal prøve å få kjøpt en orginal vinge via ebay, og ikke en kopi.

 

Link: Kouki Vinge

 

Samt et bilde av Apexi N1 dual catback:

 

n1dual.jpg

Endret av Eplejus
Lenke til kommentar

Her ser vi en s14a med RH AS, samma felger som jeg skal ha i første omgang.

De er replica av OZ Superturismo GT, problemet er bare at OZ har ikke den dim'en som jeg skal ha, så da må man ty til replicas.

Samt vi ser også Racing/Z-Edition hekkskjørten.

 

rhas.jpg

Lenke til kommentar
*doh* kan vel være med i 2 klubber?

6177215[/snapback]

 

Tja, det skulle vel også gå ;)

 

Her er Tein Flex Coilover med EDFC systemet.

EDFC gir mulighet for å stille stivheten individuelt på hver demper i 16 forskjellige grader. Kjekt å ha til banekjøring.

 

tein.jpg

tein2.jpg

Lenke til kommentar

Kjempeflott bil!

 

La merke til bildene fra Bjørnstad bil.. Bor du i nærheten av Bjørnstad? Vi må møtes en dag og prate litt bil om du bor i nærheten :)

 

Jeg tenkte å kjøre Mazdaen min oppover så snart jeg har fått skilter for en runde i benken. Er et ganske godt 200SX miljø her i Kristiansund, så kanskje du kan komme en tur og prate med de som har S13 og S14 her i byen også.

 

Bilen gjorde seg godt med rød, og så relativt strøken ut. Lykke til med det som ser ut til å være et flott kjøp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...