Gå til innhold

En stor partisjon over mange harddisker

Anbefalte innlegg

hei

Lurer på om det fins noe program som kan lage en gigantisk partisjon over flere harddisker!

Og hvordan blir det viss en harddisk kræsjer da... ?

Samt lurer jeg på om det fins ett programm som synker harddisker over nettverket.

Som f.eks at harddisken min med musikk, jeg får tak i to nye sanger og vill ha disse over på en annen pc også. Om det da går at disse overfører automatisk til den pcen..

fins det noe slikt program?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden data er lagret over mange disker vil du miste en del av disse dataene når en disk fjernes. Det er selvfølgeliguheldig, og systemt vil mest sannsynlig ikke fungere.

6143545[/snapback]

men hvis en mounter en harddisk (disk b) som en mappe i en annen (disk a)... vil også inholdet i disk b ta kvelden hvis disk a skulle dø?

Lenke til kommentar
Siden data er lagret over mange disker vil du miste en del av disse dataene når en disk fjernes. Det er selvfølgeliguheldig, og systemt vil mest sannsynlig ikke fungere.

6143545[/snapback]

men hvis en mounter en harddisk (disk b) som en mappe i en annen (disk a)... vil også inholdet i disk b ta kvelden hvis disk a skulle dø?

6143774[/snapback]

Hmm, det har jeg aldri testet, men jeg ser ingen grunn til at disk b skal miste noe data. Prinsippet blir jo litt anderledes enn dynamiske disker da i forhold til å ha èn stor logisk harddisk.

Dagens tips; Kjører du stripesett så plugg på en ekstra disk (alle har vel en gammel liggende i en skuf og råtne). Bruk denne til å kjøre backup av diverse småplukk som mail og dokumenter og evt. savegams en gang i blant. Det er fryktelig mye mer tungvint å redde data ut av et stripesett med død disk enn en singel død disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...