dinosauren Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Dette er feilmeldingen som kommer opp akkurat når det står velkommen da du starter windows: Windows kan ikke laste de lokalt lagrede profilene. Mulige årsaker til denne feilen, kan være utilstrekkelig sikkerhetsrettigheter eller skadet lokal profil. Hvis dette problemet vedvarer, kontakter du systemansvarlig. DETAIL - En I/U-operasjon som ble initialisert av registret, mislyktes og kunne ikke gjenopprettes. Registret kunne ikke lese inn, skrive ut eller justere en av filene som inneholder systemets avbildning av registret. Dette kommer opp i notisblokken/wordpad da skrivebodet kommer fram: [.ShellClassInfo] LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21787 Ingen av bokmerkene blir husket, loggen forsvinner, ingen passord blir husket og bakgrunnsbilder forandrer seg til standar når jeg tar på pc. Det tar også mye lengre tid å starte opp! Noen som kan være så snill å hjelpe meg? Beklager dobbelposting, det var et uhell! ##Slo sammen trådene dine jeg - enden## Endret 26. mai 2006 av dinosauren Lenke til kommentar
nifty Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Dette er feilmeldingen som kommer opp akkurat når det står velkommen da du starter windows: Windows kan ikke laste de lokalt lagrede profilene. Mulige årsaker til denne feilen, kan være utilstrekkelig sikkerhetsrettigheter eller skadet lokal profil. Hvis dette problemet vedvarer, kontakter du systemansvarlig. DETAIL - En I/U-operasjon som ble initialisert av registret, mislyktes og kunne ikke gjenopprettes. Registret kunne ikke lese inn, skrive ut eller justere en av filene som inneholder systemets avbildning av registret. Dette kommer opp i notisblokken/wordpad da skrivebodet kommer fram: [.ShellClassInfo] LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21787 Ingen av bokmerkene blir husket, loggen forsvinner, ingen passord blir husket og bakgrunnsbilder forandrer seg til standar når jeg tar på pc. Det tar også mye lengre tid å starte opp! Noen som kan være så snill å hjelpe meg? Beklager dobbelposting, det var et uhell! 6143175[/snapback] Hva med å trykke ctrl-alt-del del , og logge på som lokal administrator ? Høyreklikke på C: og velg properties-security-advanced , kjør deretter take ownership, på c: og gi din lokale bruker admin rettigheter i samme slengen. _nifty_ Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hvisdu kommer på Windowsen så kan du prøve scandisk/discscan eller diskdefrag Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Sannsynligvis har du en sektorfeil på disken som har havnet i en av profilfilene til brukern din. Dermed klarer ikke Windows å lese noe fra profilen din, og oppretter en default midlertidig profil for deg. Checkdisk bør, som skylinepower sier, fikse problemet dersom det ikke er en alvorlig diskfeil. Husk å kjøre den med -f parameteren. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hei! Hvordan er det i sikkermodus? Se om du få gjenopprettet systeminnstillinger fra oppstartsmenyen. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Er litt noob på dette folkens! Så kan noen fortelle med hvor og hvordan jeg tar den checkdisk? Takk skal dere ha!! Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 start -> kjør -> skriv cmd og trykk enter -> svart vindu åpnes - skriv chkdsk -f -> godkjenn at denne ikke starter før neste gang maskinen starter oppp og restart. Se på i 10-20 minutter og sjekk loggen Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Hei igjen Jeg klarer å sette i gang chkdsk uten å skrive inn -f parameteren. Men da må jeg ikke godkjenne at denne ikke starter før neste gang maskinen starter opp. Uten -f tar det max 3 min ikke 10-20 min som du sa! Klarer ikke å få det til å funger med den -f!! Det står også: Advarsel f parameter ikke oppgitt kjører i skrivebeskyttet modus Har lagt ved en fil som viser hva jeg prøvde å skrive inn!! chkdsk.doc Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Mulig du må angi disk når du kjører med -f Altså: chkdsk c: -f Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Jeg brukte chkdsk /f og da fungerte det, men problemet med mitt er fortsatt ikke løst. WinDows klarer fortsatt ikke å lokalisere profilen min! Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Da ville jeg testet disken med pordusentens diagnoseverktøy. Dumt å forsøke å fikse ting hvis det er resultat av en diskfeil. Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Du hva er det for noe? Kan et slikt problem dekkes av garanti? By the way har sånn dataforsikring hos lefdal! Endret 26. mai 2006 av dinosauren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå