Gå til innhold

Windows klarer ikke å finne profilen min!

Anbefalte innlegg

Dette er feilmeldingen som kommer opp akkurat når det står velkommen da du starter windows:

Windows kan ikke laste de lokalt lagrede profilene. Mulige årsaker til denne feilen, kan være utilstrekkelig sikkerhetsrettigheter eller skadet lokal profil. Hvis dette problemet vedvarer, kontakter du systemansvarlig.

DETAIL - En I/U-operasjon som ble initialisert av registret, mislyktes og kunne ikke gjenopprettes. Registret kunne ikke lese inn, skrive ut eller justere en av filene som inneholder systemets avbildning av registret.

Dette kommer opp i notisblokken/wordpad da skrivebodet kommer fram:

[.ShellClassInfo]

LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21787

Ingen av bokmerkene blir husket, loggen forsvinner, ingen passord blir husket og bakgrunnsbilder forandrer seg til standar når jeg tar på pc. Det tar også mye lengre tid å starte opp!

Noen som kan være så snill å hjelpe meg?

Beklager dobbelposting, det var et uhell!

##Slo sammen trådene dine jeg ;) - enden##

Endret av dinosauren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er feilmeldingen som kommer opp akkurat når det står velkommen da du starter windows:

Windows kan ikke laste de lokalt lagrede profilene. Mulige årsaker til denne feilen, kan være utilstrekkelig sikkerhetsrettigheter eller skadet lokal profil. Hvis dette problemet vedvarer, kontakter du systemansvarlig.

DETAIL - En I/U-operasjon som ble initialisert av registret, mislyktes og kunne ikke gjenopprettes. Registret kunne ikke lese inn, skrive ut eller justere en av filene som inneholder systemets avbildning av registret.

Dette kommer opp i notisblokken/wordpad da skrivebodet kommer fram:

[.ShellClassInfo]

LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21787

Ingen av bokmerkene blir husket, loggen forsvinner, ingen passord blir husket og bakgrunnsbilder forandrer seg til standar når jeg tar på pc. Det tar også mye lengre tid å starte opp!

Noen som kan være så snill å hjelpe meg?

Beklager dobbelposting, det var et uhell!

6143175[/snapback]

Hva med å trykke ctrl-alt-del del , og logge på som lokal administrator ?

Høyreklikke på C: og velg properties-security-advanced , kjør deretter take ownership, på c: og gi din lokale bruker admin rettigheter i samme slengen.

_nifty_

Lenke til kommentar

Sannsynligvis har du en sektorfeil på disken som har havnet i en av profilfilene til brukern din. Dermed klarer ikke Windows å lese noe fra profilen din, og oppretter en default midlertidig profil for deg. Checkdisk bør, som skylinepower sier, fikse problemet dersom det ikke er en alvorlig diskfeil. Husk å kjøre den med -f parameteren.

Lenke til kommentar

Hei igjen

Jeg klarer å sette i gang chkdsk uten å skrive inn -f parameteren. Men da må jeg ikke godkjenne at denne ikke starter før neste gang maskinen starter opp. Uten -f tar det max 3 min ikke 10-20 min som du sa! Klarer ikke å få det til å funger med den -f!!

Det står også: Advarsel f parameter ikke oppgitt kjører i skrivebeskyttet modus

Har lagt ved en fil som viser hva jeg prøvde å skrive inn!! :hmm:chkdsk.doc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...