Gå til innhold

Windows på flere pcer

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg hadde tenkt å kjøpe ny pc i sommerferien nå, men jeg hadde tenkt på å kjøpe den uten windows slik at det blir billigere. Har windows fra maskina jag har nå, men kan jeg bruke denne på den nye også?? Den gamle samt den nye pcen vil være i bruk samtidig, og med same windows, dette vil vel ikke skape konflikter med noen programmer, eller windows update?? Beklager hvis det er et dumt spørsmål, men vil være helt sikker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En lisens på Windows er knyttet opp mot den maskinen det først ble installert og registrert på. Du vil ikke få validert en installasjon på en ny PC uten nytt lisensnummer også. Kjøp deg en ny lisens hvis du vil bruke Windows lovlig :) OEM er ikek så grusomt dyrt - i alle fall ikke i forhold til å gå og kjøpe en pakke i butikken etterpå.

Lenke til kommentar
En lisens på Windows er knyttet opp mot den maskinen det først ble installert og registrert på. Du vil ikke få validert en installasjon på en ny PC uten nytt lisensnummer også. Kjøp deg en ny lisens hvis du vil bruke Windows lovlig :) OEM er ikek så grusomt dyrt - i alle fall ikke i forhold til å gå og kjøpe en pakke i butikken etterpå.

6143289[/snapback]

Ja vil helst bruke det lovlig, for har hatt problemer med brent før. Hvor får man tak i lisensen da? på windows sin hjemmeside? Med lisens mener du vel den seriall koden?

Og vet du kansje sånn ca hvor mye en ny licens vil koste? :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Joda, man kan kjøpe bare serial, men det er bare for STORkunder, altså STORE bedrifter, så det gjelder nok ikke i denne saken :)

Kjøper man Retail versjonen, kan man fint flytte den over til en annen PC, men da må man jo selvsagt slette den fra den første. OEM versjoner er derimot låst til en PC.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Så lenge det ikke er en volumlisens (og det har i alle fall ikke du Diezel) så kan du kun ha en Windowslisens i bruk på èn PC av gangen

6295395[/snapback]

Jeg mener å ha lest et sted at man kan installere Windows på egen nr-2-makin, om man har. Men jeg klarer ikke å finne det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...