Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med en Komplett notebook S270

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt min nye "übre" laptop som jeg har vært godt fornøyd med. Den har funker fett til det meste. Men så kom dagen i dag, plutselig skrudde skjermen seg av og så prøve jeg og boote den 3 ganger og så starta skjermen! Og når windows loading screenen kom så var den i 3 sec så skrudde skjermen seg av igjen. Og etter ca 100 forsøk til så har den ikke funka, har prøvd det meste. :hrm:

Spesefiksjoner: :thumbup:

2,2 GHz AMD

2 GB RAM

100 GB Harddisk

ATI Raderon 200M

Jeg mener og huske at jeg har lest noe om at det var en annen som hadde dette problemet før jeg kjøpte laptopen men jeg bare dreit i det. Og nå finner jeg ikke den artikelen igjen, prøvd og søke på alt. :(

Laptopen er nå 1,5 uker gammal, den er rå og spille wow med :yes:. Lagger lite og er raskere en min stasjonære pc i cpu styrke (ikke grafikk). Men noen taster faller av uten vidre og er ikke lette å sette på uten riktig teknikk som var noe rar. :thumbdown:

Virker som PC-en er noe uferdig med masser av bra deler inni og liten vekt. Synes de skulle ha testa den mere før den ble lagt ut for salg.

Plz hjelp meg og fix skjermen min. :D

og foresten, jeg vet ikke om PC-en fryser når skjermen skrur seg av... men det vet jeg ikke når jeg ikke har noen skjerm og har skrudd av windows oppstarts lyd :ermm:

- Ecker

Endret av Ecker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er stengt på tlf suport i helgen :( men jo, jeg har en del alternativer.

1. Retunere den og få penga tilbake (innen 14 dager for netthandel, har hatt den 11 nå)

2. Sende den til reprasjon og håpe på det beste

Hvis jeg velger 1 da kan jeg enten kjøpe en ny lik eller finne en annen laptop, noe som er veldig vanskelig med mine krav. Men jeg vet ikke om det er en svakhet med modellen S270 eller om det var bare på mitt eksemplar.

Vet du om en laptop som har disse kravene så kansje retunerer jeg S270:

1,5 - 2 GB ram

2 GHz cpu + (1,8 ok hvis Pentium M)

80 GB HD +

Under 2 kg og er liten

Kraftig skjermkort

Kraftig w-lan kort

Lang bateri tid

Høyere oppløsning en 1024*768

Pris på under 18 000 kr

Og alt dette har S270 og den kosta 15 000 kr...

Men jeg må ha en vekt mindre en 2kg pga at jeg bruker den på skolen hver dag med lang vei og har rygg skade. Og som sagt, jeg gamer wow og bruker en del 3D/Design programmer og trenger ytelse.

Men nei, jeg har ikke kasta den i veggen :whistle::w00t:

------ Edit: --------

I dag morres starta pcen igjen, jeg prøvde først i windows sikker modus for og teste. Så boota jeg den for og starte på vanelig måte. Og det funka! :D den starta opp helt, når alle programmer var ferdig og laste så skrudde skjermen seg av og kansje laptopen førs også, noe jeg ikke vet.

Jeg prøvde og boote den igjen og da var det bare sort skjerm. Det er noe veldig rart her. Dette lager liksom litt lite mening. :hrm:

Endret av Ecker
Lenke til kommentar

Hmmm, har litt prob med og få skjermen til og funke igjen da... var bare flaks tipper jeg at den starta i sikker modus, men jeg har en gjennoprettings partisjon på pcen. Bare må greie og få skjermen til og funke for og kunne følge instruksene vidre, skal trykke F10 i oppstart, det er det eneste jeg vet... Men er du sikker på at det er feil med driver/software? for skjermen starter liksom ikke i det hele tatt, bare noen ganger. (greid og få den til og starte 2 ganger) Men jeg kan jo prøve det du sier, jævelig dritt jobb. Vudrer og vente til i morra og snakke med suporten. Vi får se, jeg er åpen for flere forslag :D

------- Edit: -------

Ok, etter ca 15 boots så starta skjermen, jeg tykka på F10 for og gjennoprette. Og så skjedde noe rare greier :p en logo av et firm kom opp og loading screen, så boota pcen. Og da starta skjermen igjen, jeg trykka på F10 og det samme kom igjen så boota den enda en gang. Men denne gangen starta ikke skjermen.

Og etter ca 6 boots til så starta skjermen, og jeg kaster meg over DEL knappen for og komme inn på BIOS-en. Så kommer jeg inn der og etter 5 sec så fryser pcen helt. Skjermen skrur seg ikke av, det bare kom noen rare streker over skjermen og alt er låst.

Her er bilde jeg tokk av den, ble noe uskarpt men du ser det: (de gule strekne)

http://www.squaresoft.no/hstng/ecker/Bilde(04).jpg

Og slik står den enda... etter ca 5-10 min, helt låst. Det er noe mere en software/driver feil her vill jeg tro :S

Endret av Ecker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...