Christian86 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 hei, lurte på om det er en dum ide å kjøpe Kingston fremfor Sandisk når det gjelder minnekort? Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) hei,lurte på om det er en dum ide å kjøpe Kingston fremfor Sandisk når det gjelder minnekort? 6142785[/snapback] Det kommer nok litt an på hva kortet skal brukes til. Trenger du raskest mulig kort så kommer du nok ikke utenom SanDisc Extreme III, selv om Kingston på enkelte kort oppgir en høyere skrive og lesehastighet enn Sandisc er den reelle hastigheten endel lavere. Fotonerder har lagt sin elsk på Sandisc og Lexar. Datanerder har lenge siklet etter ram ifra Kingston og Crucial, hvem som lager best minne? Hvem vet. Minnet i fra Crucial er utifra hva jeg har hørt raskere og ikke minst billigere enn Kingston. Men som med alt annet er det bruken som avgjør hva som er det beste minnet for deg. Hvis du skal ta lange billed serier i råformat, trenger du det raskeste kortet, i dette tilfellet blir det Sandisc Extreme III kortet, men da i 1-2 GB størrelsen og ikke i 4 GB, da også størrelsen på kortet avgjør hvor fort det skrives til/fra. Tar du stort sett ett og ett bilde, enten i råformat eller jpeg, eller en liten serie i jpeg, kan du bruke et av de andre merkene. Men hold deg selvfølgelig borte fra de billigste brikkene som ikke passer til annet enn billige kompakt kamera. PS. Extreme III kortet koster en liten 1000 lapp på netshopen til japanphoto.no Edit: skriveleif Endret 22. mai 2006 av bObleJet Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Jeg har nå fått det ANDRE defekte Kingston Elite Pro 4GB kortet fra komplett... Skal prøve å få byttet til sandisk av tilsvarende pris, for verre makkverk har jeg ikke sett på lenge. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Jeg har nå fått det ANDRE defekte Kingston Elite Pro 4GB kortet fra komplett... Skal prøve å få byttet til sandisk av tilsvarende pris, for verre makkverk har jeg ikke sett på lenge. 6420833[/snapback] Kan være du har et av de kamera som ikke er kompatible med Kingston. Canon har hatt noe problemer med sine kamera og visse minnekortprodusenter. Men Sandisk og Lexar går for å være de mest stabile merkene, og etter å ha jobbet med dette i fire år, er det også min oppfatning. Kingston er ikke dårlig, men så vidt jeg kan forstå, ligger Sandisk og Lexar fortsatt i teten. Ikke kjøp de billigste minnekortene, samme hvor billig kameraet ditt er. Hold deg til Sandisk eller Lexar. Kjøper du et dårlig merke, har de en tendens til å krasje, evt. miste data. Da blir alle bildene på kortet sporløst borte, og det er ikke alltid at et disk-recoveryprogram klarer å se kortet når det kobles til datamaskinen med kortleser eller via kameraet. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Jeg har nå testet uten å gå om kamera. Kopierte kortet fullt av billedfiler fra harddisken og gjett om ikke de også ble korrupte. Har forøvrig D70 med 2.0 firmware Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå