morra Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hva med å beregne frakt (og kanskje ekspedisjonsgebyr) i handlekurven (i prisguiden)? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Burde være mulig, innbiller meg at konkurrenten Kelkoo klarer det? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Frakt er vel ikke alltid så lett å beregne er det da? Kommer vel en del ann på hvor i landet du bor? Eller jeg helt på vidda nå? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Frakt er vel ikke alltid så lett å beregne er det da? Kommer vel en del ann på hvor i landet du bor? Eller jeg helt på vidda nå? 6142959[/snapback] Da er du ute på vidden ja. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Dette har vært snakket om internt tidligere, uten at jeg husker hva vi kom frem til. Dette med fraktkostnader har iallefall tydeligvis blitt nedprioritert. Vi må huske på at det finnes mange forskjellige måter å frakte pakken på, med forskjellige fraktkostnader. Mitt inntrykk er at forskjellen på fraktkostnadene er så små mellom de ulike nettbutikkene at det egentlig er unødvendig å legge det ved. Lenke til kommentar
amund Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Fraktkostnadene varierer avhengig av hvor du bor, hvor fort du ønsker å få tilsendt varene, hvordan du ønsker å få varene levert, og ikke minst hvordan du velger å betale (postoppkrav, VISA, osv.). For å kunne angi priser inkludert frakt er det altså mange varierende faktorer som ender med at vi må oppgi et intervall for fraktkostnader tilsvarende dette: Frakt: 49-259,- Spørsmålet er da om man faktisk har nytte av å oppgi fraktkostnader som blir så omtrentlige. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Nå benytter vel de aller fleste seg av servicepakke betalt med kredittkort? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Nå benytter vel de aller fleste seg av servicepakke betalt med kredittkort? 6146564[/snapback] Ikke alle nettbutikker lar deg betale med fakura, andre tillater kun faktura. Yngre mennesker benytter seg i de fleste tilfeller av postoppkrav. Lenke til kommentar
amund Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Nå benytter vel de aller fleste seg av servicepakke betalt med kredittkort? 6146564[/snapback] Det er mulig vi kan få noen grov statistikk på dette fra utvalgte nettbutikker slik at vi vet dette med sikkerhet. Er det noe dere synes vi bør se nærmere på? Bestiller dere ofte bare én vare, eller pleier dere å samle opp? I tilfelle blir det jo ikke riktig å regne med frakt for hver enkelt vare heller. Mvh, Amund Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Nå benytter vel de aller fleste seg av servicepakke betalt med kredittkort? 6146564[/snapback] Det er mulig vi kan få noen grov statistikk på dette fra utvalgte nettbutikker slik at vi vet dette med sikkerhet. Er det noe dere synes vi bør se nærmere på? Bestiller dere ofte bare én vare, eller pleier dere å samle opp? I tilfelle blir det jo ikke riktig å regne med frakt for hver enkelt vare heller. Mvh, Amund 6170826[/snapback] Dette kan vel kanskje integreres i handlevognen? Totalt pris med og uten frakt. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Frakt kan jo ihvertfall telle inn på rangeringa når det gjelder å finne billigste pris på en handlekurv i handlevognsystemet, er vel mer nyttig der enn på enkeltvarer. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Fraktkostnaden er også avhengig av vekt og volum på pakken. Det er vel bare Norgespakken som ikke har volumberegning. Vil tro de fleste bruker postoppkrav, ikke forhåndsbetaling. Iallefall det inntrykket jeg har etter å ha sortert noen tusen servicepakker fra diverse databutikker. Ørjan... Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Hva med en oversikt over hva de ulike webshoppene tar? Jeg savner ikke en slik oversikt. Er vel posten som bestemmer prisen likevel. Trenger jeg bare enkeltvarer stikker jeg på datakjeden/netshoposlo/elkjøp. Bestiller sjelden enkeltvarer fra nettbutikker. Men ikke alle har samme utvalget hvor de bor... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Vil tro de fleste bruker postoppkrav, ikke forhåndsbetaling. Iallefall det inntrykket jeg har etter å ha sortert noen tusen servicepakker fra diverse databutikker. 6174528[/snapback] Kunne vært interresant å vite. Jeg har vanskelig for å tro at majoriteten velger å betale et oppkravsgebyr på rundt 70? kroner. De fleste har jo i dag bankkort med Visa/Mastercard som kan brukes fint på nettet. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Hva med en oversikt over hva de ulike webshoppene tar? Jeg savner ikke en slik oversikt. Er vel posten som bestemmer prisen likevel. Trenger jeg bare enkeltvarer stikker jeg på datakjeden/netshoposlo/elkjøp. Bestiller sjelden enkeltvarer fra nettbutikker. Men ikke alle har samme utvalget hvor de bor... 6174582[/snapback] Handler faktisk ofte enkeltvarer, sist denne uken en ekstra repeater til det trådløse nettverket. For all del, kunne dratt ned på datakjeden eller sånt, men du verden hvor deilig det er å få den i Posten uten å måtte rote noe mer. Ofte betaler du jo likt i frakt uansett om det er en laptop eller en liten router, min erfaring ihvertfall. Men det krever kanskje litt administrasjon, jeg er med på det. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Vil tro de fleste bruker postoppkrav, ikke forhåndsbetaling. Iallefall det inntrykket jeg har etter å ha sortert noen tusen servicepakker fra diverse databutikker. 6174528[/snapback] Kunne vært interresant å vite. Jeg har vanskelig for å tro at majoriteten velger å betale et oppkravsgebyr på rundt 70? kroner. De fleste har jo i dag bankkort med Visa/Mastercard som kan brukes fint på nettet. 6174957[/snapback] Oppkravsbeløpet er på ca. 46 kroner hvis du mottar en Servicepakke eller hjem på døren fra en nettbutikk med EDI løsning. Tidligere(vet ikke hvordan det er nå) var det gjerne et gebyr hos nettbutikken for bruk av kredittkort. Mener det lå på 35 kroner. Dermed er ikke prisforskjellen veldig stor lengere. Ørjan... Endret 25. mai 2006 av Orjanp Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Faktisk er kredittkortgebyr forbudt(av bankenes formidlingsselskaper) i Norge... Har aldri opplevd dette på nettet. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Nå benytter vel de aller fleste seg av servicepakke betalt med kredittkort? 6146564[/snapback] Jeg bruker som oftest postoppkrav, og vet at de fleste jeg kjenner gjør det. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Eg har begynt å bruke kredittkort så sant butikken har det tilbodet. Eg sparer penger og slepp å dra kortet på posten. Har heller ikkje hatt problem med avbestillingar. Personlig synest eg ikkje det er nødvendig å få med frakten i prisguiden, den er ikkje så forskjellig. Og det kjem veldig an på fraktmåte, greit nok at servicepakke er det dei fleste benytter seg av, men på småting synest eg det er greit å bruke Komplett og få det tilsendt i brev. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå