Gå til innhold

Forventet levetid på PSU

Anbefalte innlegg

Saken er iofs alt på vei til forbrukerkontoret men Momoz - Rettelse: Microplex mener at et Antec TruePower ikke har mer enn 2 års reklamasjonstid. Finner dette på grensen til usakelig da Antec selv har 3 års garanti på sine PSUer.

Hva mener folket her? Bør et PSU leve vesentlig lenger enn 2 år eller må man forvente at det eksploderer og tar sikringen på strømnettet etter 3 år og 3 mnd?

Endret av Babelfisken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis antec kjører 3 års garanti så er det den som gjelder.

6142744[/snapback]

Garanti som går ut over reklamasjonsretten må som regel hevdes mot produsent, ikke selger, så sett fra butikkens posisjon er det ikke deres problem. Uansett tipper jeg forbrukerrådet gir medhold i krav om fem års reklamasjonsrett, men for å spare litt trøbbel kan det være like greit å se om ikke produsenten har greie returordninger - hvis du ikke på død og liv skal være prinsippfast ovenfor butikken da..

Lenke til kommentar
Hvis antec kjører 3 års garanti så er det den som gjelder.

6142744[/snapback]

Garanti som går ut over reklamasjonsretten må som regel hevdes mot produsent, ikke selger, så sett fra butikkens posisjon er det ikke deres problem. Uansett tipper jeg forbrukerrådet gir medhold i krav om fem års reklamasjonsrett, men for å spare litt trøbbel kan det være like greit å se om ikke produsenten har greie returordninger - hvis du ikke på død og liv skal være prinsippfast ovenfor butikken da..

6142769[/snapback]

Hva mener du med returordninger? At de på tross av 3års garanti likevel gir meg nytt PSU selv om det er over 3 år gammelt?

Lenke til kommentar
Hva mener du med returordninger? At de på tross av 3års garanti likevel gir meg nytt PSU selv om det er over 3 år gammelt?

6143181[/snapback]

Æh, sorry. Jeg fikk ikke med meg den siste delen av innlegget ditt hvor det stod at PSU-en var eldre enn tre år :( Da har du lite annet å gjøre enn å stå på ditt ovenfor butikken.

Lenke til kommentar
Å påstå 2 års reklamasjon for en PSU blir bare tragisk.

At Antec gir 3 års garanti betyr at den er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år, og dermed blir det uansett 5 års reklamasjon.  :thumbup:

6143670[/snapback]

Det var også min konklusjon mens butikken altså står på sitt uten et eneste argument for hvorfor de mener det er 2 års reklamasjonsrett på en kvalitetsPSU.

Lenke til kommentar

Jeg tror så gjerne at de nekter på reklamasjonsretten på alt som er over 2 år, men en PSU er jo utvilsomt ment å vare lengre. Dersom det ikke er produksjonsfeil på noe sånt, så har jo en PSU generellt sett en ugudelig høy MTBF-rating.

-Stigma

Lenke til kommentar
Kjør på, De gjør ikke annet enn å skyte seg selv i foten.

Tror dette med å nekte reklamasjoner er blitt en trend for nettbutikker nå.

6149872[/snapback]

Det har det utvilsommt blitt ja. Iofs ikke overraskende da rettighetene _er_ veldig gode for oss forbrukere og reklamasjoner på gamle ting er dyre. Men selv om den PCUen er byttet ut nå kunne jeg trenge en god og stabil PSU til filserver så jeg gir meg ikke.

Lenke til kommentar
Det har det utvilsommt blitt ja. Iofs ikke overraskende da rettighetene _er_ veldig gode for oss forbrukere og reklamasjoner på gamle ting er dyre. Men selv om den PCUen er byttet ut nå kunne jeg trenge en god og stabil PSU til filserver så jeg gir meg ikke.

6152738[/snapback]

Hei Babelfisken! Sjekk PM fra meg og gi meg tilbakemelding snarest, så skal vi da fikse dette :-)

Med vennlig hilsen

Martin Damm Laupstad

Returansvarlig

Mamoz.no

Lenke til kommentar

6152738[/snapback]

Hei Babelfisken! Sjekk PM fra meg og gi meg tilbakemelding snarest, så skal vi da fikse dette :-)

Med vennlig hilsen

Martin Damm Laupstad

Returansvarlig

Mamoz.no

6153214[/snapback]

Fryktelig pinlig dette her :blush: men Mamoz er helt uskyldig i denne saken da det var Microplex jeg handlet med for tre år siden.

Beklager Laupstad, det var virkelig leit at dere ble trukket inn i dette som uskyldig part. Tvert imot har dere fulgt opp og jeg skulle bare ønske jeg hadde gjort handlen med dere i stedet. :blush:

Lenke til kommentar

6152738[/snapback]

Med vennlig hilsen

Martin Damm Laupstad

Returansvarlig

Mamoz.no

6153214[/snapback]

Fryktelig pinlig dette her :blush: men Mamoz er helt uskyldig i denne saken da det var Microplex jeg handlet med for tre år siden.

Beklager Laupstad, det var virkelig leit at dere ble trukket inn i dette som uskyldig part. Tvert imot har dere fulgt opp og jeg skulle bare ønske jeg hadde gjort handlen med dere i stedet. :blush:

6155543[/snapback]

DA tar du SELVFØLGELIG og fjerner alt som står om mamoz i topicen din og bytter ut med microplex.

Leser du ikke hele posten så ville jeg trudd at du fremdeles var ute etter mamoz

##rettet litt i quote-feil så innlegget blir mer lesbart :) - enden##

Endret av enden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...