Gå til innhold

Total War: Din liste med spill du tror TW-fans vil like


Anbefalte innlegg

Tittelen sier det meste? Hvilke spill tror du folk som elsker TW-serien vil like? Kan vaere alle slags spill, men jeg vil tro strategispill vil vaere mest populaere. Det maa vaere en grunn til at akkurat TW-fans vil like dette spillet. Ikke si "CS, fordi det er verdens beste spill" etc.

 

Min liste, i tilfeldig rekkefoelge:

Praetorians

Dette ligner litt paa R:TW, i og med at det er satt til samme tid og har samme type kampsystem. Mangel paa taktiske muligheter, blant annet retrett (ARGH!), samt en del andre smaating gjoer dette til en litt svak tittel, men det er helt grei underholdning. Jeg likte det svaert godt den foerste helgen, saa dabbet det litt av.

 

Red Alert 2

Over til noe helt annet. Dette er et spill som ikke trenger noen forklaring. Staar som en milepael i strategispillhistorien. Der finnes ingen mangler. Det er utrolig gjennspillbart, og hvis du ikke har spilt det kan du ikke gaa glipp av dette. Helt fantastisk spill, rett og slett.

Command & Conquer-serien generelt er svaert gode spill alle sammen, men dette er det jeg liker best. Liker du det, kjoep "the first decade" og spill dem alle sammen.

 

Star Craft

Ogsaa en helt fantastisk tittel som vel ikke trenger aa bli introdusert. Mennesker som har kolonisert hele universet, to forskjellige romvesen-raser, masse humor, variert gameplay og fantastisk multiplayer-miljoe er stikkord. Etter 8 aar er det fortsatt like morsomt, ikke gaa glipp av denne her!

 

Age of Empires-serien

Igjen, ingen presentasjon noedvendig, egentlig. Hele serien er fantastisk, fra den foerste til 2ern. 3ern har jeg ikke proevd, men jeg tviler paa at den skuffer. Variert gameplay, morsom multiplayer og flott kampanje-modus er bare noen faa av tingene som gjoer dette til et kongespill. Har du ikke spilt dem, spill igjennom alle sammen. Helt fantastiske spill, rett og slett.

 

Civilization

En klassiker. det tar lang tid, men er fantastisk underholdende. Fra gode gamle civnet, til siste Civilization-spill, utrolig morsomt hele gjengen. Ingenting er morsommere enn aa kontrollere hele verden paa dette spillet. TW-serien har hentet mye inspirasjon her.

 

Sid Meier-spill, ikke-civilization

Sid Meer har laget fantastiske spill utenom civ-serien. Alle er verdt en titt eller to. Alpha Centauri og colonization er mine to favoritter, men han har laget andre som er utrolig morsomme òg. Pirates!, diverse tycoon-spill og mange fler. Jeg elsker det. :love:

Liker du retro-spill, er dette tingen for deg. Sid Meier er et geni, rett og slett

 

Heroes of Might and Magic 3

I mine oeyne hoeydepunktet i denne legendariske serien. Alle spillene er utrolig morsomme, men dette er det beste. Det er en del aar siden jeg har spilt det, men jeg husker fortsatt de endeloese nettene med "hot seat" sammen med 2 kompiser sommeren 1999. Det er fantastisk, rett og slett. Liker du det, spill 1, 2, 4 og 5 i tillegg. Liker du det ikke, saa er du rar :tease:

 

 

Dette er en haandfull spill jeg mener alle strategi-fans burde proeve. Listen er lang, men dette er de jeg kommer paa naa, og sannsynligvis de beste. Har noen en glemt perle eller to?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Star Craft

Ogsaa en helt fantastisk tittel som vel ikke trenger aa bli introdusert. Mennesker som har kolonisert hele universet, to forskjellige romvesen-raser, masse humor, variert gameplay og fantastisk multiplayer-miljoe er stikkord. Etter 8 aar er det fortsatt like morsomt, ikke gaa glipp av denne her!

 

Age of Empires-serien

Igjen, ingen presentasjon noedvendig, egentlig. Hele serien er fantastisk, fra den foerste til 2ern. 3ern har jeg ikke proevd, men jeg tviler paa at den skuffer. Variert gameplay, morsom multiplayer og flott kampanje-modus er bare noen faa av tingene som gjoer dette til et kongespill. Har du ikke spilt dem, spill igjennom alle sammen. Helt fantastiske spill, rett og slett.

 

Civilization

En klassiker. det tar lang tid, men er fantastisk underholdende. Fra gode gamle civnet, til siste Civilization-spill, utrolig morsomt hele gjengen. Ingenting er morsommere enn aa kontrollere hele verden paa dette spillet. TW-serien har hentet mye inspirasjon her.

 

Heroes of Might and Magic 3

I mine oeyne hoeydepunktet i denne legendariske serien. Alle spillene er utrolig morsomme, men dette er det beste. Det er en del aar siden jeg har spilt det, men jeg husker fortsatt de endeloese nettene med "hot seat" sammen med 2 kompiser sommeren 1999. Det er fantastisk, rett og slett. Liker du det, spill 1, 2, 4 og 5 i tillegg. Liker du det ikke, saa er du rar :tease:

 

6142595[/snapback]

 

:love:

 

Me love you long time.

Lenke til kommentar
Heroes of Might and Magic 3

I mine oeyne hoeydepunktet i denne legendariske serien. Alle spillene er utrolig morsomme, men dette er det beste. Det er en del aar siden jeg har spilt det, men jeg husker fortsatt de endeloese nettene med "hot seat" sammen med 2 kompiser sommeren 1999. Det er fantastisk, rett og slett. Liker du det, spill 1, 2, 4 og 5 i tillegg. Liker du det ikke, saa er du rar :tease:

6142595[/snapback]

Heroes 3 er et av mine favorittspill, sammen med RTW. Men jeg tror spillere i dag som ikke har spilt det før vil synes at det er litt gammeldags.

Lenke til kommentar
Heroes of Might and Magic 3

I mine oeyne hoeydepunktet i denne legendariske serien. Alle spillene er utrolig morsomme, men dette er det beste. Det er en del aar siden jeg har spilt det, men jeg husker fortsatt de endeloese nettene med "hot seat" sammen med 2 kompiser sommeren 1999. Det er fantastisk, rett og slett. Liker du det, spill 1, 2, 4 og 5 i tillegg. Liker du det ikke, saa er du rar :tease:

6142595[/snapback]

Heroes 3 er et av mine favorittspill, sammen med RTW. Men jeg tror spillere i dag som ikke har spilt det før vil synes at det er litt gammeldags.

6168425[/snapback]

 

Det er slettes ikke gammelt! Klassikere eldes aldri.

Lenke til kommentar

Strategispill eldes svaert godt. Et fps-spill fra Heroes 3-tiden vil se helt forjaevlig ut i dag, men i strategispill er som oftest spillbarhet viktigere enn grafikk. Med R:TW faar vi begge delene :love:

 

Men kom med deres anbefalinger òg! Det maa da finnes uoppdagede perler der ute, jeg har ikke spilt alt som finnes av RTS, og har ikke tid til det, saa jeg vil vite hva som er bra :wee:

Hvis ikke maa jeg nesten skifte "Din" ut med "Min" i tittelen :p

Lenke til kommentar

tror mange som liker total war vil også like Take command 2nd Manassas. www.madminutegames.com

 

spillet er en god del mer realistisk, så det er vel mest for dem som syns total war er litt arcade.

min anmeldelse av spillet

 

http://gamer.no/product.php?productId=4160...9733#userReview

 

et annet spill jeg gleder meg til er Histwar. som kommer en gang til høst/vinter http://www.battlefront.com/products/les_grog/news.html

 

dette er begge horse & muskett spill noe som gir et litt annet gameplay, men tror fremdeles noen vil like dem

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk ikke prøvd så altfor mange av de ulike spillene som er nevnt her (dels på grunn av PC som er kødd). Men av de som er nevnt, som jeg har spilt, må jeg si meg enig i. Det vil si Age of empires -serien, Praetorians og Civillication.

 

Jeg kan hvertfall anbefale dere å styre unna/ikke kjøpe to spill:

 

Lords III of the realm: Egentlig trenger ikke grunner nevnes, les omtalen til gamer.no ( http://gamer.no/omtale/pc/lords_of_the_realm_iii/6880 ) så har du et fåtall av mine argumenter for hvorfor det er dårlig. Da begynner du nok å skjønne litt av hvor dårlig det er...

 

Stronghold 2: Så greit ut på diverse bilder og slikt, og Stronghold 2 byr på en rekke gode muligheter til å lage feller etc. Noe som kan være ganske gøy. Men veldig dårlig kunstig intelligens og mangel på utfordringer, en multiplayer som suger rumpe, og en kanskje litt overdreven tegneseriegrafikkstil trekker dette veldig mye ned.

Lenke til kommentar

TSP: Mener du aa si at du ikke har proevd C&C-serien og StarCraft? Jeg er UHYRE skuffet over deg. Herpa pc funker ikke som unnskyldning for dette, selv min gamle laptop kjoerer disse to uten problemer.

 

Stronghold 2 er jeg enig i at ikke er saerlig bra. Lords of the Realm har jeg ikke proevd, men jeg stoler nok paa deg til ikke aa proeve det ^^

Lenke til kommentar

Hvorfor var Heroes 5 dårlig? Glimrenede remake av 3ern, med bare noen få irriterende mangler som kommer til å bli rettet av første patch.

 

Så til de som liker strategi, så er Galactic Civilizations 2 morro. Kanskje litt langdrygt men ganske likt civ serien bare i rommet. Den kunstige innteligensen er veldig god, og ikke minst nådeløs. Er du dårlig kan du regne med å bli angrepet rimlig fort av galaksen mindre snille raser. Fikk strålende kritikk på gamespy. Så kommer jo Supreme Commander litt etter neste total war, og det tror jeg blir helt fantastisk kult.

 

Noen fortalte her at Star Craft 2 kommer? Har du noen side om dette? Det spilles enda på min maskin. Er vel daglig 3-400,000 som spiller det når som helst på døgnet. Sier litt om et spill fra 98. Sterkt!

Lenke til kommentar
TSP: Mener du aa si at du ikke har proevd C&C-serien og StarCraft? Jeg er UHYRE skuffet over deg. Herpa pc funker ikke som unnskyldning for dette, selv min gamle laptop kjoerer disse to uten problemer.

 

Stronghold 2 er jeg enig i at ikke er saerlig bra. Lords of the Realm har jeg ikke proevd, men jeg stoler nok paa deg til ikke aa proeve det ^^

6188305[/snapback]

Jo det funker som en god unnskyldning. Jeg fikk ikke skikkelig PC som jeg kunne spille på før for 2 år siden. Så hadde knapt noen spill før det.

 

Etter det, spilte jeg for det meste bare RTW og ringenes herre, og tok meg ikke bryet med å prøve noen andre spill, hadde heller ikke så god råd til å kjøpe flere spill. Så fikk jeg mer penger, men så ble PC'n herpa og nå restarter den stadig vekk, selv når jeg surfer på internett. Så jeg priser meg lykkelig over nå når jeg er i NRK, har ikke opplevd en eneste blåskjerm her. (til tross for at de bruker Del(l) :p ) Men her kan jeg jo ikke spille...

Lenke til kommentar
Soldiers; Heroes of World War 2. Mest fordi det skiller seg fra alle andre rts, har nydelig grafikk, og er taktisk til tusen. Tidenes mest undervurderte spill?

 

For meg ... ja.

6155671[/snapback]

 

`det spillet er bare nydelig! har ikke brukt sp mye tid på å runde ett spill på easy noensinne! tror jeg brukte nermere 200 timer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...