Gå til innhold

allaround skjerm... TV og PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror faktisk jeg heller ville gått for TV-kort + en PC-skjerm

Samsung sin 19" wide kombinasjon av TV og PC-skjerm er jo ålreit, men TV-signalene er veldig labre.

Med TV-kort får du jo også opptaksfunksjon, noe ihvertfall jeg har hatt gleden av en del ganger.

Hva er budsjettet ditt?

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

TV-skjerm:

Samsung LE23R51B 6250 kr.

Finfin TV å ha på gutterommet. God med PC også, men man får jo ikke like høy oppløsning som med en vanlig PC monitor.

Men til spilling, da spill som støtter widescreen, så er den knall. Og XBox 360 selvfølgelig.

PC-monitor + TV-kort:

Nec MultiSync LCD20WGX2 + Pinnacle PCTV 50i under 6000 kr.

En knall skjerm. Med tanke på bildekvalitet så er den blandt de ypperste 20 tommerne i dag, etter min mening.

Et OK TV-kort også.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
den samsungen så nice ut.... kommer til å fylle rommet mitt da :p men finnes det noen STORE pc skjermer som det funker å spille på og se på tv... hehe...

edit: ossen er denne?

6145877[/snapback]

http://www.crutchfield.com/S-DJZSTqGn6px/c...XB970&id=review

Denne skjermen/tven virker finfin. Eneste problemet er at vi har fått tredd flatskjermene nedover hodene våre før de virkelig kan konkurrere med CRT på kvalitet. Finner noen denne i Europa, vær så snill å si ifra.

Wollis.

Endret av Wollis
Lenke til kommentar

Tenker på samme opplegg.

Kombi tv og pc skjerm.

Det er vel en stor ulempe med å kjøpe pc skjerm og tv kort.. man kan vel ikke la pcen jobbe med tunge oppgaver mens man ser på tv?

Så er det vel ikke alle tv'er i 20-26 tommers klassen som har så veldig høy oppløsning via DVI?

Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gå for..

Er det noe som har flere tips på lager?

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg faktisk hadde kjøpt meg en Samsung LE-23R51B. Ålreit TV-størrelse for et gutterom. Oppløsningen er jo lav i forhold til størrelse, men ikke så jævlig som på 26-32"

Dessuten ser den jo ganske snaxy ut og.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Tenker på samme opplegg.

Kombi tv og pc skjerm.

Det er vel en stor ulempe med å kjøpe pc skjerm og tv kort.. man kan vel ikke la pcen jobbe med tunge oppgaver mens man ser på tv?

Så er det vel ikke alle tv'er i 20-26 tommers klassen som har så veldig høy oppløsning via DVI?

Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gå for..

Er det noe som har flere tips på lager?

6187616[/snapback]

En kombi tv og pc-skjerm vil jo selvfølgelig ikke fungere like bra til rene pc-oppgaver som en monitor vil gjort. Denne tven er ment som et alternativ til dem som trenger en grei skjerm til pc-spilling samtidig som den vil kunne vise grafikken de nye konsollene byr på for alt den er verdt. Er synd at en ikke kan få seg en stor skjerm(32+" monitor eller tv) til en grei pris. I mitt hode er en ok pris jeg ville betale for en god LCD-skjerm(32") rundt 8000kr.

Wollis.

Lenke til kommentar
Vi får kun kjørt 1360x768 hjemme. Har den TV'en.

Til PC- og DVD-bruk er den god. Regner med at den blir temmelig fin med HD-signaler også. Men den er litt blurrete med dagens vanlige TV-signaler.

6199747[/snapback]

Vet du om dette er en "gammel" eller ny modell?

Synes bare det var litt rart at det var bare en butikk som hadde den i prisguiden.

Helt ålreit til pc bruk sier du, det blir ikke for svært bilde for pc bruk altså?

Tror kanskje jeg går for den..

Lenke til kommentar

Altså. Med 27" så sitter man gjerne litt (1 meter) lenger fra skjermen enn med en 17/19" med samme oppløsning.

Skjermen har vært på lager og er en veldig populær TV som jeg tror befinner seg i mange stuer i dette landet.

Expert har den ihvertfall inne. Stod utstilt på Expert City (i Oslo sentrum) i går.

Du finner den nok på best-buy.no også, som er Experts nettbutikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...