SuperSTRING Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Flasha firmwaren opp til v6.1.0.5. Etter dette kobler rutern ned hver time ( Den resynker også med en lavere hastighet Vil nå nedgradere men husker ikke hvilken verjonsnummer orginalen var på. Å hvor finner jeg denne (må den ikke være tilpasset "skandinaviske" forhold eller noe ?) Er rutern jeg fikk av Nextgentel. Linja er ADSL2+ Endret 20. mai 2006 av SuperSTRING Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hvor henta du denne firmwaren fra? Lenke til kommentar
SuperSTRING Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 http://www.speedtouch.nl/drivers.html#585 Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Har selv en 546i med firmware v6.1.0.5 (er i bunn og grunn en 585i uten wlan). Firmwaren du lastet ned fra nederland passer til hele verden så det er ingen grunn til at den ikke skulle virke i norge, den fungerer kjempefint hos meg. Har mer tro på at det er en feil i innstillingene som lager problemer for deg, det problemet du beskriver kan ha noe med PPPoE instillingene å gjøre. orginalfirmwaren er versjon 4 "etellerannet" Men etter jeg oppdaterte så måtte jeg konfigurere routeren på nytt igjen fordi ISP instillingene blir slettet når en oppdaterer. Endret 20. mai 2006 av zandro Lenke til kommentar
SuperSTRING Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) jeg tok backup av instillingene som var med den orginale firmwaren, å la disse inn igjen under den nye. kan de gamle kødde til da ? Må rutern aktiveres på nytt ?? Gammel FW: 5.4.4.1 (hadde det nedskrevet fant jeg ut) Endret 20. mai 2006 av SuperSTRING Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Når jeg oppdaterte til siste firmwaren så fikk jeg mange flere innstillinger i oppsettet av ISP en det jeg hadde før, resten var det samme (stort sett bare bugfixer) Når det gjeller firmware v6.x.x.x så sier speetouch at: "Earlier kept configuration files v5.x.x.x on the modem cant be used because these are not compatible is with the new firmware" Mener å ha sett en topic her i forumet ang manuelt oppsett av router for dem med NGT, kunne være verdt å sjekke. Edit: fant siden som var nevnt i topicen http://draytek.no/ruteroppsett/vigor2500_internet.htm Endret 21. mai 2006 av zandro Lenke til kommentar
SuperSTRING Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 har : G.992.5 Annex B i modulasjonsinnstilling. Er dette det samme som "multimode" ? ellers stemmer alt. Å må man bruke P´en i brukernavnet ? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hva angår modulasjon så finner modemet ut dette selv, når det gjeller brukernavnet så har jeg ikke NGT, så om du må ha P`en med i brukernavnet er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
TriGem Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Hei SuperSTRING hvordan ble routeren din etter at du fikk oppgradert firmware? jeg har en 585 router, den er en smule ustabil, spesielt når jeg har spilt sammenhengende over en lengre periode, så må den sync'e på nytt. Dette er også veldig plagsomt siden jeg også har ip-telefon. Ble det noe bedre med den ny firmware? Om det funka, kan du lage en liten oppskrift på hva du gjorde? Jeg finner heller ikke den firmware'n på linken du la inn her. Mulig du kan sende den til meg? Lenke til kommentar
SuperSTRING Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Rutern ble ustabil som fy etter FWoppgraderinga. Nettet detter ned/kobler opp igjen omtrent hver time:( Sender ngt ut Firmwaren om jeg spør mon tro ?? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Helt sikker på at alt er riktig innstilt? den skal nemelig ikke bli sån med FW versjon 6.1.0.5, ngt sender ikke ut firmware de kjører bare et script med ISP innstillinger og sender routeren/modemet ut til kunden. ville gått igjennom innstillingene nøye, også brannmuren og andre innstillinger som har innvirkning på internettforbindelsen. Endret 7. juni 2006 av zandro Lenke til kommentar
SuperSTRING Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) ja da vet ikke jeg hvilke innstillinger som skal gjelde. Mon tro om upnp kan forstyrre iom at jeg har satt opp nating selv? Endret 14. juni 2006 av SuperSTRING Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå