WildChild90 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Fikk nå endelig den nye CPU-kjøleren i posten Cooler Master Hyper 48.. Reiv nesten pcen fra hverandre og fikk satt den på, skrudde på pcen og alt gikk greit ( noe det fortsatt gjør ). Eneste var at temperaturen sank med knapt 2 grader, fra 47 til 45 idle. Forventet litt mer av en slik kjøler enn en standard Pentium kjøler å lurer på om kanskje noen har hatt samme "problemet" ? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Bare noen spørsmål: Huska du goop? Sikker på at den sitter stabilt oppå CPU, og ikke ligger skjevt eller noe? Lenke til kommentar
WildChild90 Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 Spørsmål er helt greit =) Har artic silver 5 på og den sitter veldig godt fast .. så skjønner det ikke selv :s Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Hmm.. Hvor måler du fra? Har opplevd at hovedkortet mitt hater eieren sin, så de finner på å vise alt for mye. Sjekk tempen med programvare som SpeedFan eller Motherboard Monitor. Dessuten kan du sjekke om vifta snurrer bra, og om det er goop over HELE kjernen. (Du klinte det vel utover hele kjernen, gjorde du ikke?) Hvordan er festeanordningen til kjøleren forresten? Hvis det er skruer, så kan det hende at den ene er mye strammere enn den andre, og at hele greia bare vipper på kanten av kjernen. Flere erfaringer har jeg ikke å bidra med.. Lenke til kommentar
WildChild90 Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Måler fra speedfan.. Syns vifta snurrer litt vel sakte kanskje, og skal sjekke det med pastaen ( ja jeg smørte det utover kjernen ) Festeordningen tror jeg ikke det er noe i veien med selvom det er skruer, klarer såvidt å bevege på selve kjøleren selvom jeg prøver :-) Tusen takk for all hjelp uansett :-) Endret 21. mai 2006 av WildChild90 Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 Boxed-kjøleren til Pentium mener jeg å ha hørt er rimelig god i utgangspunktet, og 2 grader er 2 grader uansett Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Har nettop kjøpt samme kjøleren. Og tempen er akkurat lik som før. Lenke til kommentar
svirrethasverr Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 boxed kjølerne til pentium er jo slett ikke så dårlige de har hatt en lenge jeg og har alldri hatt noe problem med tempen. har skifta nå da pågrunn av støy... men jeg har nå en zalman 9500 og tempen gikk ikke allverdens ned mennå er den mye stillere og mye mer stabil. men 2 grader er jo ikke så værst! og 45 grader er jo helt overkommelig, det er jo ikke noe å bekymre seg over før du er oppe i over 60. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå